Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Nytt tangentbord, 500-1000:-

Mitt 6gv2 med röda brytare har åkt på alkoholförgiftning och vill inte funka längre så jag är på jakt efter ett nytt. Har testat röda och svarta brytare och röda är de jag fastnade för. Vill ha ett med så simpel layout som möjligt, belysning som man kan sätta på och av är ingen nackdel dock. Mediaknappar är ett måste så man kan byta låtar/höja sänka när man är i spel.
Tar självklart ett så billigt som möjligt men kan sträcka mig upp till 1000:- om det är viktigt för att få vad jag söker. Jag gillade 6gv2 men verkar vara svårt att hitta ett med röda brytare.
tips?

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Maj 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Qpad mk50 har jag ägt och tycker kvaliten va bristande.

corsair
cm
ducky

är några utav dem mekaniska tangentbord jag testat eller ägt med röda brytare som haft bra kvalite.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-red/8... kanske?

Ingen personlig erfaranhet, men sugen på ett sånt själv, med bruna eller blåa switches.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Jag skulle kört med Ducky Mini Fn layer för Mediaknapparna!

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av kronwalled:

https://www.komplett.se/cm-storm-quickfire-rapid-i-keyb-red/8... kanske?

Ingen personlig erfaranhet, men sugen på ett sånt själv, med bruna eller blåa switches.

Köpte en sån och fick hem den i måndags. Mycket nöjd, har bruna brytare.

Känns gediget och välbyggt.. inget att klaga på alls för 700:-

[1700X] [B350 mITX] [16GB DDR4@3200MHz] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]