asus xonar u7 + Dolby® Home Theater v4

Permalänk
Medlem

asus xonar u7 + Dolby® Home Theater v4

Jag köpte en asus xonar u7 för ett halvår sedan ungefär, då ingick dolby drivisarna. För nån månad sen fick jag plötsligt error etc. som sade att dolby programvaran inte var tillgänglig för min asus xonar u7.. Går inte att installera drivisarna överhuvudtaget längre, får bara upp nå kompatibilitetserror.. Det fungerade bra ett antal månader.

http://www.asus.com/Sound_Cards/Xonar_U7/ - som ni ser så ska Dolby® Home Theater v4 ingå med denna. Står även så hos diverse återförsäljare.

Går inte att ladda ner dessa drivare nånstans heller, dolbys egna sida säger att de ingår med produkter och inte finns för nedladdning, men xonar u7 är inte listad på deras sida... Hur ska jag gå tillväga för att få tag på fungerande drivisar.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Står bara "PCEE needs to be installed." när jag försöker att installera dolbys programvara. Samma error som jag nämnde i topic.. :/

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Dolbys programvara ingår i den vanliga drivern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Dolbys programvara ingår i den vanliga drivern.

Det är samma driver jag installerade från första början, nu avinstallerade jag den och gjorde en nyinstallation. Det verkar fan ta mig fungera också.

Tack, det här strulet har gäckat mig ett bra tag.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Kolla så du stängt av det inbyggda ljudkortet i bios också om du nu inte använder det. Kan spöka ibland.