Framerate på föremålens skyltar när man går.

Permalänk
Medlem

Framerate på föremålens skyltar när man går.

På båda mina datorer så har jag följande problem i diablo 3. När bilden rör sig över spelvärlden så är textskyltar som hör till stillastående saker (t.ex. föremål som ligger på marken) oläsliga. Frameraten ser bedrövlig ut, och jag måste stanna för att läsa vilka föremål som ligger strödda på marken runt min Crusader.

Är det såhär för alla? Kan det lösas på något sätt?

PC nummer 1: ASUS G73 från ~2010
PC nummer 2: ganska nytt hemmabygge, i5-processor, MSI-moderkort, ASUS GTX 970.

Skärm för båda datorerna: Benq 24" från ~2010.

Permalänk
Medlem

Samma problem på båda datorerna? Det enda du har gemensamt är skärmen?...

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

http://www.testufo.com/#test=framerates

Någonstans mellan 480 och 720 pixels/s så blir det ju fult och hackigt och svårt att se detaljer på 60 fps-ufot. Jag antar att det är det jag ser i Diablo. Upplever ni samma sak? Prova att ha ett rum fullt med items och ta en character med ganska mycket increased movement speed och gå runt och försök läsa skyltarna medan ni rör på er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arkel:

http://www.testufo.com/#test=framerates

Någonstans mellan 480 och 720 pixels/s så blir det ju fult och hackigt och svårt att se detaljer på 60 fps-ufot. Jag antar att det är det jag ser i Diablo. Upplever ni samma sak? Prova att ha ett rum fullt med items och ta en character med ganska mycket increased movement speed och gå runt och försök läsa skyltarna medan ni rör på er.

Låter som att skärmen är problemet, äldre skärmar med dålig panel har oftast problem att bilden släpar efter vid snabba rörelser, det brukar oftast vara mest synligt i fps spel.
Men eftersom du har en laptop så kan du ju testa med den inbyggda skärmen, blir det inte samma problem på den så vet du ju att det är skärmen som är orsaken.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

jag har exakt samma problem här på min 31.5tumes asus 4k skärm.
det uppstår enbart i diablo3 vad jag märkt och bara på de små texttitlarna på items.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag fick reda på av min bror att tydligen kan antialias ge det problemet i diablo 3 så testa att stänga av det och se om det blir skillnad.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning