Permalänk

Mus stannar vid snabba rörelser

Tjenare, köpte en E-Blue Auroza för ett tag sedan då jag verkligen älskar formen på den och det går inte att gå tag i någon Diamondback längre. Jag köpte denna mus och märkte att den inte riktigt hängde med när man drar snabba rörelser, den liksom bara stannar upp eller hackar till i mitten av rörelsen.

Jag antog att det bara var fel på musen först så ja lämnade tillbaks den och fick en ny, det visade sig att den nya har samma problem. Har provat att byta musmatta och formatera om, och det har inte hjälpt. Så jag undrar om det är någon som vet vad problemet är för jag vill verkligen använda denna mus.

Permalänk
Medlem

Byt port, kanske sitter annat på den som tuggar bandbredd på den kontrollern.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Det låter som problem med sensorn i musen. Dessa kan vara av högst varierande kvalitet beroende på musmodell.
Låter som att musen har en låg perfect control speed och/eller låg malfunction speed. Sådant var vanligare förr när utvecklingen för mus -sensorerna inte kommit så långt.

Det kan också vara så att lift off distance på musen är låg (dvs musen slutar läsa av bara man lyfter den marginellt över marken, vilket lätt kan hända vid snabba rörelser). På vissa möss kan man justera detta i musens mjukvara. Kan man inte det är det inte mycket att göra. Eventuellt kan man försöka köra med tunnare musfötter så att sensorn kommer närmare underlaget.

En annan sak att testa är att köra olika underlag och se hur det påverkar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.