Komplett returnera vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Komplett returnera vara

Yo, jag köpte ett grafikkort på komplett men hittade dagen efter ett billigare och bättre grafikkort på webhallen, jag ska nu returnera grafikkortet till komplett och som "felbeskrivning" så skrev jag någonting i stil med att jag hade hittat ett bättre och villa ha pengarna tillbaka, nu så ska grafikkortet "fel testas" enligt min felbeskrivning. Men nu till problemet, om dom kommer fram till att produkten är felfri så måste jag kanske betala f. n. (vet inte vad det betyder) 250 kr + moms + frakt. Och det är jag inte taggad på. Vet nån hur det där fungerar och hur det brukar gå när folk försöker sånt där? Är det bättre att sälja vidare det till en privatperson med typ 20 kr rabatt?

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Du ska göra ett återköp. Bör inte vara nåt problem om du inte öppnat förpackningen. Du får nog stå för frakten så ta in det i kostnaderna. Du kan göra återköp på deras sida men ring annars och fråga hur deras rutiner ser ut.
Du ska inte felanmäla då det inte är fel på kortet då får du bara betala felsökan plus frakt och får dessutom tillbaks skiten igen.

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010

1. ingen kommer köpa ett begagnat GPU för samma pris när de kan få garantin ordentligt ifrån en butik, eller köpa det billigare som du själv nämnde.

2. du har rätt att häva ett köp. rakt av utan anledning. säg att du vill ha tillbaka dina cash

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Det var dumt av dig att göra en "felbeskrivning", eftersom det inte är något fel på kortet.

Du är ute efter att "häva/ångra" köpet, och du behöver inte skriva någon ursäkt för det.

Kontankta Komplett igen och förklara att du bara helt enkelt vill ångra ditt köp. Komplett har dessutom gratis(!) returfrakt.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Komplett.se
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av utsatt_unge496:

Yo, jag köpte ett grafikkort på komplett men hittade dagen efter ett billigare och bättre grafikkort på webhallen, jag ska nu returnera grafikkortet till komplett och som "felbeskrivning" så skrev jag någonting i stil med att jag hade hittat ett bättre och villa ha pengarna tillbaka, nu så ska grafikkortet "fel testas" enligt min felbeskrivning. Men nu till problemet, om dom kommer fram till att produkten är felfri så måste jag kanske betala f. n. (vet inte vad det betyder) 250 kr + moms + frakt. Och det är jag inte taggad på. Vet nån hur det där fungerar och hur det brukar gå när folk försöker sånt där? Är det bättre att sälja vidare det till en privatperson med typ 20 kr rabatt?

Hej,

Det låter som att du valt att returnera för garantiärende istället för att ångra köpet. Hör av dig till oss via chatten på Komplett.se eller 031-710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen

/Mikael

Frågor som rör enskild order? Maila oss på kundservice@komplett.se eller ring 031 - 710 20 00 (måndag - fredag 09-18 eller chatta med oss (måndag - fredag 09-18, lördag - söndag 12-16).