Komplett returnera vara

Permalänk

Komplett returnera vara

Yo, jag köpte ett grafikkort på komplett men hittade dagen efter ett billigare och bättre grafikkort på webhallen, jag ska nu returnera grafikkortet till komplett och som "felbeskrivning" så skrev jag någonting i stil med att jag hade hittat ett bättre och villa ha pengarna tillbaka, nu så ska grafikkortet "fel testas" enligt min felbeskrivning. Men nu till problemet, om dom kommer fram till att produkten är felfri så måste jag kanske betala f. n. (vet inte vad det betyder) 250 kr + moms + frakt. Och det är jag inte taggad på. Vet nån hur det där fungerar och hur det brukar gå när folk försöker sånt där? Är det bättre att sälja vidare det till en privatperson med typ 20 kr rabatt?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Du ska göra ett återköp. Bör inte vara nåt problem om du inte öppnat förpackningen. Du får nog stå för frakten så ta in det i kostnaderna. Du kan göra återköp på deras sida men ring annars och fråga hur deras rutiner ser ut.
Du ska inte felanmäla då det inte är fel på kortet då får du bara betala felsökan plus frakt och får dessutom tillbaks skiten igen.

Permalänk
Medlem

1. ingen kommer köpa ett begagnat GPU för samma pris när de kan få garantin ordentligt ifrån en butik, eller köpa det billigare som du själv nämnde.

2. du har rätt att häva ett köp. rakt av utan anledning. säg att du vill ha tillbaka dina cash

Permalänk
Medlem

Det var dumt av dig att göra en "felbeskrivning", eftersom det inte är något fel på kortet.

Du är ute efter att "häva/ångra" köpet, och du behöver inte skriva någon ursäkt för det.

Kontankta Komplett igen och förklara att du bara helt enkelt vill ångra ditt köp. Komplett har dessutom gratis(!) returfrakt.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av utsatt_unge496:

Yo, jag köpte ett grafikkort på komplett men hittade dagen efter ett billigare och bättre grafikkort på webhallen, jag ska nu returnera grafikkortet till komplett och som "felbeskrivning" så skrev jag någonting i stil med att jag hade hittat ett bättre och villa ha pengarna tillbaka, nu så ska grafikkortet "fel testas" enligt min felbeskrivning. Men nu till problemet, om dom kommer fram till att produkten är felfri så måste jag kanske betala f. n. (vet inte vad det betyder) 250 kr + moms + frakt. Och det är jag inte taggad på. Vet nån hur det där fungerar och hur det brukar gå när folk försöker sånt där? Är det bättre att sälja vidare det till en privatperson med typ 20 kr rabatt?

Hej,

Det låter som att du valt att returnera för garantiärende istället för att ångra köpet. Hör av dig till oss via chatten på Komplett.se eller 031-710 20 00 så hjälper vi dig.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram