Black Sheep V2.0 Sheared and Trimmed [ Corsair 900D ]

Permalänk
Medlem

Gillart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kex:

Tackar

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 9

Tredje kortet på plats i terminalen

Ser lite trevligare ut än innan

Strömkablaget på plats. Tyvärr var jag tvungen att köra på dubbla 8-pinnare då jag inte hade någon mer Y-splitter. Försökte fixa en själv men fick inte ut pinsen ur kontakterna.

Det börjar arta sig

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Ser RIKTIGT bra ut! Är sugen på att riva upp och bygga om mitt 900-chassi också nu ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonehead:

Ser RIKTIGT bra ut! Är sugen på att riva upp och bygga om mitt 900-chassi också nu ju

Tackar och bockar

Klart du ska ta dig an att bygga om i fall du känner att du har ändringar du vill genomföra. Alltid kul att se byggloggar med samma chassi som en själv

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Frida 🥐

Snyggt! Svart och kromat ser riktigt fräscht ut

Visa signatur
Permalänk
Inaktivt företagskonto
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Snyggt! Svart och kromat ser riktigt fräscht ut

Skrivet av Corsair Johan:

Håller med Zoyadog, svart och krom är mysigt!

Tack så mycket Tyvärr är krom/silver detaljerna inget jag har planerat, förutom cpu blocket som jag ville ha just den modellen. Har själv inte reflekterat över det då jag bara haft svart i tankarna, men nu när ni påpekar det kan jag inte annat än att hålla med haha

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 10

Har till detta bygge valt att köra på två stycken FrozenQ LF Helix 250 mm. Jag tyckte att dessa reservoarer var riktigt snygga. Tyvärr visste jag inte vilken huvudvärk det skulle medföra att använda mig av detta fabrikat. När jag först fick reservoarerna var de snea, och det var ordentligt också.
Deras maskiner kan inte ha någon vidare precision när de varken kan kapa en cylinder rakt eller i samma längd. Har haft ett rent helvete med all mailkorrespondens med folk på FrozenQ. De har uppget att de skickat vissa varor som sedan skickades tre veckor från att de först uppgav att de skickades. En anställd uppgav att de skickats medan en annan uppgav att de inte ens hunnit tillverkats. Har tagit över två månader att reda ut det här problemet.

Alla delar hemma, inte helt hundra men får duga

Snygga tycker jag i alla fall

Var svårt att få till en bra lösning med ihopkopplingen av dem då jag behövde ha dem tätt intill varandra. Har fått ungefär samma avstånd på var sida

Fick en Coldzero del över som jag inte behövde. Kapade till den för att agera fästplatta för reservoarerna

Provmontering av plattan på HDD buren

Reservoarfästena på plats

Provmontering

Komplett. Nu gäller det bara att testa den i chassit

De fick plats, men trångt blir det. Ska bara lyckas få ihop loopen sen också

Lite framtung och ligger precis emot röret till pumpen som tur är ligger den bara emot och inte med någon tyngd

Ihopkopplad med inputen på pumptoppen

Grodperspektiv

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cigge88:

http://i.imgur.com/1jRZi9E.jpg

Pwm-splitter till top-radiatorn

http://i.imgur.com/gohMpxm.jpg

Strömkablage

http://i.imgur.com/GEqubZv.jpg

Pwm-splitter till bottenlådan

http://i.imgur.com/QRlhQy2.jpg

Trångt

http://i.imgur.com/UfsyBCY.jpg

Börjar se lite rörigt ut nu, och har massa kablar kvar

http://i.imgur.com/DDX1645.jpg

Här kommer usb, aquabus och strömkablarna för pumparna upp

http://i.imgur.com/FdBF7XV.jpg

Finns mycket plats på baksidan av detta chassi. Önskar dock att jag slapp denna box

http://i.imgur.com/QF7dO08.jpg

NZXT's interna usb hub

http://i.imgur.com/j3iSodH.jpg

Nu är det ett riktigt råttbo...

http://i.imgur.com/O1FGr7I.jpg

Snodde idén om att montera aquaeron bakvänt från en annan medlem här på forumet. Tycker det blev riktigt bra och smidigt att koppla in alla kablar från andra hållet så de inte syns i chassit

Dold text
Skrivet av Cigge88:

Snodde idén om att montera aquaeron bakvänt från en annan medlem här på forumet. Tycker det blev riktigt bra och smidigt att koppla in alla kablar från andra hållet så de inte syns i chassit

I wonder who that very clever member could be?

Grymt bygge, ser fram emot resultatet

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

I wonder who that very clever member could be?

Grymt bygge, ser fram emot resultatet

Ah där är du! Har velat hitta ditt galleri igen men kom inte ihåg vem/var. Men nu kan jag kika in där igen

Tacktack! Ska bli kul då jag själv har höga förväntningar.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 11

Då var det dags att få vattenfiltret på plats!

Kapade upp ett större hål i sidan än det tidigare för att få plats

Fick inte riktigt plats och blev tvungen att fulmodda lite :/

Preppat sidecovern

Kapat & klart

Provmontering

Då sidecovern var lite tjockare än plåten tog muttrarna i själva filtret. Fick fräsa ur lite i plasten så de gick fria

Sprayade ramen svart då jag tyckte silvret skars sig lite. Tog alldeles för mycket fokus

Provmontering av ramen på sidecovern

Och så i chassit. Personligen tycker jag det blev mycket bättre än tidigare

Preppat filtret med behövliga kopplingar för att komma in rätt i loopen

Monterat

Från sidan. Gräsligt ful kant på kapningen

Närbild på ihopkopplingen med reservoarerna och sen en monsoon hardline fitting för akrylen som skall komma från top radiatorn

Närbild från en annan vinkel

Från sidan

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 12

Kopplingen mellan top radiatorn och moderkortet på plats. Skippade akryl här och körde på Bitspowers

Top radiatorn till vattenfiltret. Mestadels av lathet tog jag och sänkte ned 90 graders böjen för att liva med vattenfiltret så jag slapp hålla på och böja akrylen

En rak och fin.... åh nej fan! Glömde trä på kompressionshöljet innan jag limma

Blev att börja om på nytt

Sådär. Härdar limmet med en UV-lampa då det lilla dagsljuset som finns såhär på vintern inte räckte till. Hade ett rör liggandes i fönstret en hel dag utan att det torkade

På plats

Lite malplacerat, men får duga för nu

Fyllt med vatten och dags för läcktest

Gillar reservoarerna

Fick en liten läcka från pumptoppen. Min moddning blev tydligen inte så lyckad visade det sig. Typiskt! Bara att montera ned och beställa ny fästplatta från EK, lär väl ta några dagar. Byebye!

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

En läcka från pumptoppen? hur gick det till?

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Skrivet av Nephelim:

En läcka från pumptoppen? hur gick det till?

snyggt bygge, hade för övrigt samma problem med ATX verktygen :). Kom på att det funkade lika bra med två tillplattade gem och en tång :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

En läcka från pumptoppen? hur gick det till?

Kolla Uppdatering nr 3 där jag moddar pumptoppen för att kunna använda mod-kittet.
Tror att jag kanske fräste lite för djupt vilket resulterade i ett för lågt eller ojämnt tryck över ena o-ringen.

Skrivet av Groggopoulos:

snyggt bygge, hade för övrigt samma problem med ATX verktygen :). Kom på att det funkade lika bra med två tillplattade gem och en tång :).

Tack
Jo, har prövat lite olika metoder också. Det fungerade för atx kablen, men fick det inte att fungera på strömkablarna för pci-e.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 13

På grund utav lång leveranstid från EK tog jag och köpte en helt ny pumptop och tar fästplattan från denna. Så när jag får den nya sen från EK finns det en komplett och oanvänd pumptopp till salu

Hittade även en sleevad atx-break för Aquaeron Blir snyggt!

Allt på plats igen!!! Blev riktigt fint med den nya atx-break kabeln.

Fulltankad och dags för nytt läcktest *fingers crossed*

Går åt några liter

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Fått nya läckor.

Började läcka i bottenlådan från en hardlock fitting. Ville inte montera ned skiten igen så kapade två hål i botten (ca 4x4 cm) precis under mina två hardlock fittings. Nu kunde jag lirka in verktyg och skruva åt. Då börja de läcka lite till. Det visade sig att det UV-reaktiva limmet som jag låtit härda m.h.a uv-lampa i flera minuter hade släppt. Skruvade loss och limmade på nytt. Kände på andra sidan och den kändes OK. Efter att allt var på plats igen var den läckan fixad. Då kom nästa...den i andra änden hade nu släppt (VAD FAN!!?). Fick göra om hela processen igen. Nu har jag kört 24h utan läckor iaf

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

håller tummarna nu för inga fler läckor!

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Avstängd

Det är inte kul när det kommer läckor . Keep it up

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

håller tummarna nu för inga fler läckor!

Skrivet av hytin:

Det är inte kul när det kommer läckor . Keep it up

Nu har det i alla fall inte dykt upp några fler läckor

Bilder på nuvarande status.

Har dock problem med att det blir en del skum/bubblor i reservoarerna, och även att vattnet inte flödar jämnt mellan dem. Upplevs som 90/10 och växlar ofta mellan dem. Avståndet från T-kopplingen och reservoarerna är ändå näst intill identiskt.

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Update 14

Har haft lite problem med mina usb portar, både interna och externa. Dessa problem hade jag redan från början på tidigare bygget. Vet inte om det är någon inställning eller hårdvara som spökar. Tänkte pröva med ett nytt moderkort och se om det blir någon skillnad

Var inga som helst problem att flytta över vattenblocken

Kände mig inte helt nöjd med denna koppling

Får se hur detta blir

Helt klart bättre Känner inte alls att den är i vägen längre

Nytt läcktest.

Gillar dessa reservoarer

Läcktestet visade att den nya kopplingen inte läckte. Dock började det läcka från kopplingen mellan GPU och midplate. Visar sig att limmet börja släppa från "Collar" (plast grejen på rör-enden för kompressions lösningen). Den blev ändå limmad för länge sedan, och använde uv-lampa för att härda. Kommer nog aldrig använda dessa Monsoon Hardline igen om de inte gör en revision av den. Den har strulat sjukt mycket, och det har den för flera andra också.
Fick tömma loppen och limma om den på nytt. Lät den härda i en timme under uv-ljus. Nu verkar det vara löst i alla fall. Tyvärr kvarstår problemet med usb portarna. Det verkar vara corsair-link commander enheten som har fel på usb, för den kopplas till och från hela tiden. Det andra problemet är med tangentbordet, det verkar som om den får ström via usb även när datorn är avstängd, och det är jäkligt irriterande att switchblade skärmen står och lyser. Får gräva lite djupare.
Nu har jag ett Asus Rampage IV Black Edition till salu om någon är intresserad

Dold text
Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med corsair link, den hittar min nätdel och mäter temp, sen tappar den, så hittar den igen...och tappar den... så jag gav upp på att försöka hålla reda på förbrukningen och temps. Har du testat en annan usb-header?

Visa signatur

Moderkort: Asus rampage IV B.E | Cpu: i7 4930K | Ram: Corsair Dominator Platinum 32GB | Chassi: Corsair 900D | Grafikkort: Tri-SLI EVGA GTX Titan Black SC | Nätagg: Corsair AX1500i | Lagring: 2x Samsung 850pro SSD raid-0, 3x 2TB Western Digital Red | Custom Watercooling: Dual EK D5 pumps | Dual Bitspower 250ml res | Full EK nickel + nickel acetal waterblocks | Full Bitspower Shining silver fittings | Alphacool NexXxos XT45 240+480+480 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephelim:

Jag har också problem med corsair link, den hittar min nätdel och mäter temp, sen tappar den, så hittar den igen...och tappar den... så jag gav upp på att försöka hålla reda på förbrukningen och temps. Har du testat en annan usb-header?

Den har hållit på och spökat länge. Aldrig fått alla funktioner att fungera samtidigt. Får jag det ena att lira så tappar jag något annat.
Har testat alla USB headers. Det som är jäkligt irriterande är att varje gång den kopplar till eller från spelar Windows en kort jingel. Extremt irriterande när det sker var och varannan minut. Har testat flera av de olika firmwaren och det gör ingen större skillnad heller. Får väl ta och offra den, det enda den lyckas åstadkomma med nu är att styra led-strips i toppen, och det kan jag ju leva med utan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb