CM Quickfire Rapid-i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009

CM Quickfire Rapid-i

Halloj! Köpte nyligen ett CM Quickfire Rapid-i med bruna switchar. Har haft det i endast 1 vecka. Var skitnöjd med tangentbordet tills för ca 10 minuter sedan..

Det är backlight på detta tangentbord och lampan under L-tangenten slutade precis att fungera. Provat att starta om datorn, dra ur och i tangentbordet och provat byta till alla olika modes som finns..

Vad gäller i detta fall? Stör mig otroligt på att alla tangenter lyser förutom L-knappen...

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av mSebbe:

Halloj! Köpte nyligen ett CM Quickfire Rapid-i med bruna switchar. Har haft det i endast 1 vecka. Var skitnöjd med tangentbordet tills för ca 10 minuter sedan..

Det är backlight på detta tangentbord och lampan under L-tangenten slutade precis att fungera. Provat att starta om datorn, dra ur och i tangentbordet och provat byta till alla olika modes som finns..

Vad gäller i detta fall? Stör mig otroligt på att alla tangenter lyser förutom L-knappen...

Är väl bara att lämna tillbaka till butiken? Lär knappast vara någon som försöker hävda att det ska vara sådär eller att det är normalt att det slutar fungera efter en vecka.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

samma här. köpte före jul å för nån vecka sen sluta e å lysa. irriterande men vet inte om jag orkar skicka in... måste man ha låda och sånt kvar?

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av evil penguin:

Är väl bara att lämna tillbaka till butiken? Lär knappast vara någon som försöker hävda att det ska vara sådär eller att det är normalt att det slutar fungera efter en vecka.

Skrivet av zsimpey:

samma här. köpte före jul å för nån vecka sen sluta e å lysa. irriterande men vet inte om jag orkar skicka in... måste man ha låda och sånt kvar?

Jo, det är nog bara att skicka in.. Saken är den att det blir otroligt drygt då jag har en bit till närmaste serviceställe för posten och har ingen kartong att skicka i.

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009

Nu har ännu en tangent slutat att lysa.. Kommer inte samma historia utspela sig om jag byter ut tangentbordet mot ett nytt? O som sagt har ingen kartong kvar heller.. suck

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av mSebbe:

Nu har ännu en tangent slutat att lysa.. Kommer inte samma historia utspela sig om jag byter ut tangentbordet mot ett nytt? O som sagt har ingen kartong kvar heller.. suck

Jag köpte två st Rapid-I med blåa switchar som blev felskickade och bägge var med bruna, bägge två hade dessutom detta felet samt att kontakten till kabeln glappade.

Därefter gav jag upp och böt till ett Ducky Shine 3 TKL, ångrar det inte en sekund.

i7 4790k - Corsair H80i - ASUS MAXIMUS VII Ranger Z97 16 GB Corsair Vengeance CL9 1600MHz
ASUS GTX 980 STRIX - NZXT H440 - Logitech G502 - Ducky Shine 3 TKL MX Brown - Sennheiser HD 598 - ASUS PG278Q ROG Swift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Har ett Rapid-I blått utan fel på. Var också lite tveksam, men du skall kunna få ett nytt alternativt få det lagat och då behöver du kvitto. För att få felet åtgärdat är inte kartong något krav. Däremot om du vill lämna tillbaka varan som öppet köp behöver du återlämna varan som orginal - du kan om du har kvitto och be dem dra av omkostnad för saknad kartong. Menhör av dig till inköpsstället och påpeka felet och be dem komma med förslag på hur de skall lösa det för dig.
fråga om du kan helt sonika lämna tillbaka det mot pengar först om du är intresserad av detta. Går det kör i vind och köp ett annat - annars står du på dig och kräver att de skall åtgärda problemet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av mSebbe:

Halloj! Köpte nyligen ett CM Quickfire Rapid-i med bruna switchar. Har haft det i endast 1 vecka. Var skitnöjd med tangentbordet tills för ca 10 minuter sedan..

Det är backlight på detta tangentbord och lampan under L-tangenten slutade precis att fungera. Provat att starta om datorn, dra ur och i tangentbordet och provat byta till alla olika modes som finns..

Vad gäller i detta fall? Stör mig otroligt på att alla tangenter lyser förutom L-knappen...

Har haft mitt ett vecka. inga som helst problem (tar i trä), och då har det även utstått ett eller annat rage när ens mechanics derpar i League.

Bara till att skicka tillbaka om det är fel på LEDsen, kostar ju ändå 1k+ när det inte är prisnedsatt så man förväntar sig ändå att det ska hålla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av brittaan:

Har haft mitt ett vecka. inga som helst problem (tar i trä), och då har det även utstått ett eller annat rage när ens mechanics derpar i League.

Bara till att skicka tillbaka om det är fel på LEDsen, kostar ju ändå 1k+ när det inte är prisnedsatt så man förväntar sig ändå att det ska hålla.

Haha, då måste du haft tur.. Jag har inte ens spelat på mitt ännu utan bara skrivit några a4 i Word :s G och L's LED är nu trasiga. Känns ju som att precis samma sak kommer hända när jag returnerar detta mot ett nytt. Har haft det i en vecka imorgon

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009

Update: Kom hem idag och när jag slog på datorn så såg jag att ännu en LED slutat lysa. Denna gång var det siffran 8s tur att ge upp.

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av mSebbe:

Update: Kom hem idag och när jag slog på datorn så såg jag att ännu en LED slutat lysa. Denna gång var det siffran 8s tur att ge upp.

Låter ju som om du har ett måndagsex . vänta inte klaga skrik kräv nytt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Foolwolf:

Låter ju som om du har ett måndagsex . vänta inte klaga skrik kräv nytt!

Ja, chattade med komplett nyss, han sa att jag fick göra en retur och få det utbytt. Blir man tvungen att betala för den då? Har dessutom slängt alla kartonger då tangentbordet kändes bra. Sa till honom i chatten att jag slängt detta och inte har någon kartong att skicka tillbaka i. Fick då svaret att "hitta en lämplig kartong och skicka tangentbordet i den".. ?

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

Nu har jag kontaktat komplett.no bor i Norge... Fick svar att dom skickar ett nytt tangentbord och det gamla behövde jag inte skicka in! Sweet. Har jag ett extra där belysning inte spelar roll

Skickades från m.sweclockers.com

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Jag har haft mitt i några månader och det har fungerat bra. Ibland startade inte tangentbordet när datorn bootade och jag var tvungen att koppla i och ur kabeln för att få igång det. Detta verkar vara löst med en firmwareuppdatering. Jag rekommenderar alla att uppdatera sin firmware. Den finns på CM Storms hemsida.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

samma här, beställde 2st innan jul. Båda tborden hade leds som slutade lysa. Skickade in till komplett och fick 2 nya. Har fungerat i 2 veckor än sålänge..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2006

Nu kanske detta är överspelat, men alla garantiärenden jag haft när det gäller datorprylar så har jag fått en förbetald fraktsedel av återförsäljaren (ofta per mail, någon gång per snigelpost). Därefter skickar man in prylen i valfritt emballage, återförsäljaren konstaterar att prylen är trasig och skickar ut en ny.

När det gäller garantiärenden behöver man alltså inte originalemballage och alla tillbehör. Sen kan det vara så att det ibland går fortare om man kan lämna in allt och bara ta en ny kartong från hyllan, men det är upp till återförsäljaren.

Har för övrigt själv precis köpt två ex. av detta tangentbord, får hoppas att de inte börjar krångla och att du bara haft otur med ditt ex.

Huvuddator: i5 2500k@5,0GHz | 4x4GB@1600MHz | GTX 980ti@Stock | EK HF på CPU/GPU + 3.140 rad.
Andradator: i7 920@3,2GHz | 3x2GB@1600MHz | GTX 580 @Stock | Vattenblock på CPU/GPU/SB + 2.120 + 3.120 rad.
Server: AMD 3850 @Stock | 2x4GB@1600MHz | ~3,5TB HDD | Fractal Design Kelvin S36
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Hade samma problem. Hade mitt rapid-i i 3 dagar sen så slutade en tangent lysa. Märkte igår att en till tangent slutat lysa. Men fick svar från Komplett för RMA anmälan och de sa att de skulle skicka en ny kostnadsfritt & behöver ej skicka den "trasiga".

Ångrar inte att jag köpte från Komplett, alltid bra när det gäller service

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av zsimpey:

Nu har jag kontaktat komplett.no bor i Norge... Fick svar att dom skickar ett nytt tangentbord och det gamla behövde jag inte skicka in! Sweet. Har jag ett extra där belysning inte spelar roll

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mustaf:

Hade samma problem. Hade mitt rapid-i i 3 dagar sen så slutade en tangent lysa. Märkte igår att en till tangent slutat lysa. Men fick svar från Komplett för RMA anmälan och de sa att de skulle skicka en ny kostnadsfritt & behöver ej skicka den "trasiga".

Ångrar inte att jag köpte från Komplett, alltid bra när det gäller service

Kul att ni får nya utan att skicka in erat gamla? Kan ni säga vad ni skrev för att få det? Har både skrivit i chatt och i mail till Komplett men får bara standardsvar... Från samma person i både chat och mail. Kan detta variera beroende på vem man får kontakt med?

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

Skrev bara att led lampan på E slutat fungera.

Melding fra Kundesenter:
"Hei,

Vi sender dere en ny vare kostnadsfritt. Dere trenger ikke sende den defekte varen i retur.

Mvh Returavdelingen

Skickades från m.sweclockers.com

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Hm, verkar som många har det här problemet. Har haft mitt i några månader nu, och det lyser för fullt än så länge.
Kul att servicen verkar fungera bra iaf. Hoppas inet är lika snälla om jag skulle råka ut för det.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Mustaf:

Hade samma problem. Hade mitt rapid-i i 3 dagar sen så slutade en tangent lysa. Märkte igår att en till tangent slutat lysa. Men fick svar från Komplett för RMA anmälan och de sa att de skulle skicka en ny kostnadsfritt & behöver ej skicka den "trasiga".

Ångrar inte att jag köpte från Komplett, alltid bra när det gäller service

Skrivet av zsimpey:

Skrev bara att led lampan på E slutat fungera.

Melding fra Kundesenter:
"Hei,

Vi sender dere en ny vare kostnadsfritt. Dere trenger ikke sende den defekte varen i retur.

Mvh Returavdelingen

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av morxy49:

Hm, verkar som många har det här problemet. Har haft mitt i några månader nu, och det lyser för fullt än så länge.
Kul att servicen verkar fungera bra iaf. Hoppas inet är lika snälla om jag skulle råka ut för det.

Snacka om orättvist.. Fick svar på min RMA nu att jag måste skicka in det och bla bla bla........

Har inte något annat tangentbord hemma och behöver det dessutom dagligen (i och med min utbildning). Som grädde på moset så har jag ingenting alltså inte ens en överbliven kartong någonstans att skicka den i. Ska jag på soptippen och leta nu eller?? Nu gråter jag ut rejält men har dessutom lååångt till närmaste ställe att hämta/lämna paket på och har ingen bil.

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av mSebbe:

Snacka om orättvist.. Fick svar på min RMA nu att jag måste skicka in det och bla bla bla........

Har inte något annat tangentbord hemma och behöver det dessutom dagligen (i och med min utbildning). Som grädde på moset så har jag ingenting alltså inte ens en överbliven kartong någonstans att skicka den i. Ska jag på soptippen och leta nu eller?? Nu gråter jag ut rejält men har dessutom lååångt till närmaste ställe att hämta/lämna paket på och har ingen bil.

har samma problem som alla andra här, lampan under komma tecknet slutade fungera dagen efter jag fick tangentbordet, gjorde också en RMA anmälan hos komplett, fick samma svar som dig att jag ska skicka in det på retur för felsökning...

edit:
Nu slutade Print screen lampan också att lysa...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av mSebbe:

Snacka om orättvist.. Fick svar på min RMA nu att jag måste skicka in det och bla bla bla........

Har inte något annat tangentbord hemma och behöver det dessutom dagligen (i och med min utbildning). Som grädde på moset så har jag ingenting alltså inte ens en överbliven kartong någonstans att skicka den i. Ska jag på soptippen och leta nu eller?? Nu gråter jag ut rejält men har dessutom lååångt till närmaste ställe att hämta/lämna paket på och har ingen bil.

säg precis det där till företaget du köpt från så kanske dom är lite snälla?

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av luman:

har samma problem som alla andra här, lampan under komma tecknet slutade fungera dagen efter jag fick tangentbordet, gjorde också en RMA anmälan hos komplett, fick samma svar som dig att jag ska skicka in det på retur för felsökning...

edit:
Nu slutade Print screen lampan också att lysa...

Ja, även om jag nu lyckas skicka in mitt tangentbord och få ett nytt efter xx antal dagar Så varför skulle det nya vara annorlunda? Känns ju som att det kommer fortsätta på samma vis och då bli tvungen att skicka in igen?

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

Tänkte bara uppgradera tråden lite NU har mina 2 nya rapid-I också fått tangenter som slutat lysa. Så tydligen är det stora kvalitetsproblem med dessa. Ska ringa komplett igen och se vad dom säger!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Goldfinger:

Tänkte bara uppgradera tråden lite NU har mina 2 nya rapid-I också fått tangenter som slutat lysa. Så tydligen är det stora kvalitetsproblem med dessa. Ska ringa komplett igen och se vad dom säger!

Trist.. I övrigt tyckte jag att tangentbordet var sjukt skönt att skriva på!

Återkom gärna med vad dem sa till dig.

6700K & MSI GTX 1070

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Saxnäs i västerbotten
Registrerad
Jan 2005

nu har jag fått det nya. får se hur länge det håller. det "gamla" säljer jag eller har till server och reserv.

8320-16GB-280x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2008

Fan nu blir jag ju rädd här, fick mitt för drygt 3 veckor sedan och det fungerar fortfarande som det ska (peppar peppar...). Läste innan några omdömen som sade att dom hade LED's som slutat lysa efter en tid, men jag intalade mig att det var gamla omdömen och att Cooler Master helt klart fixat detta. Vilket med denna tråd inte verkade vara så sånt tyvärr.

Aja, har kartong kvar och mitt är från Komplett och efter att ha sett hur grymt komplett hanterat detta så känner jag mig inte speciellt rädd om det nu någon gång skulle hända mitt tangentbord också.

Skrivet av Zodiam:

Jag köpte två st Rapid-I med blåa switchar som blev felskickade och bägge var med bruna, bägge två hade dessutom detta felet samt att kontakten till kabeln glappade.

Därefter gav jag upp och böt till ett Ducky Shine 3 TKL, ångrar det inte en sekund.

Får jag fråga vart du hittade ett Shine 3 TKL? Eller var det kanske begagnat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av AlbertMwugabi:

Fan nu blir jag ju rädd här, fick mitt för drygt 3 veckor sedan och det fungerar fortfarande som det ska (peppar peppar...). Läste innan några omdömen som sade att dom hade LED's som slutat lysa efter en tid, men jag intalade mig att det var gamla omdömen och att Cooler Master helt klart fixat detta. Vilket med denna tråd inte verkade vara så sånt tyvärr.

Aja, har kartong kvar och mitt är från Komplett och efter att ha sett hur grymt komplett hanterat detta så känner jag mig inte speciellt rädd om det nu någon gång skulle hända mitt tangentbord också.

Får jag fråga vart du hittade ett Shine 3 TKL? Eller var det kanske begagnat?

Inet, dom finns dock inte kvar nu utan det är bara SHINE 4 hos dom nu.

i7 4790k - Corsair H80i - ASUS MAXIMUS VII Ranger Z97 16 GB Corsair Vengeance CL9 1600MHz
ASUS GTX 980 STRIX - NZXT H440 - Logitech G502 - Ducky Shine 3 TKL MX Brown - Sennheiser HD 598 - ASUS PG278Q ROG Swift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2009

Har fått tag i en Net on Net kartong nu med deras tryck på kartongen på alla sidor.. Tror ni jag får samma service om jag skickar in i den?

6700K & MSI GTX 1070