Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014

Nytt Headset?

Tjo! Vad skulle ni säga är det bästa headset för pengarna? har hyperx cloud gamingheadset atm men är inte imponerad av varken micen eller komforten. Så vad rekommenderar ni ? Har haft Razer Kraken, Plastigt skräp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005

Hej

Jag köpte ett Soundblaster Tactic 3D Fury. Och det låter bra och dom jag pratar med säger det var länge sen jag hade ett sån bra MIC, kostade 495... så det var ganska okay i pris också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Rinsewood:

Hej

Jag köpte ett Soundblaster Tactic 3D Fury. Och det låter bra och dom jag pratar med säger det var länge sen jag hade ett sån bra MIC, kostade 495... så det var ganska okay i pris också.

Har du Ljudkort ? Om du har kan du länka något som inte är helt kasst ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Ramsner:

Tjo! Vad skulle ni säga är det bästa headset för pengarna? har hyperx cloud gamingheadset atm men är inte imponerad av varken micen eller komforten. Så vad rekommenderar ni ? Har haft Razer Kraken, Plastigt skräp.

Du har nog inget annat väl än att köpa ett sennheiser eller Audio Technica ATH-ADG1/AG1. Ett par riktiga lurar plus en Antlion Modmic är också ett alternativ om du vill ha en prisvärd lösning men bästa headset för pengarna har du redan så du får vara beredd att lägga lite extra.

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Qpad qh-90 är riktigt prisvärda och sköna med bra kvalitet. Bra ljud i både musik och spel.

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av carlosxbox82:

Qpad qh-90 är riktigt prisvärda och sköna med bra kvalitet. Bra ljud i både musik och spel.

Gillar att du rekommenderar QH-90 när TS redan har den andra Takstar Pro 80-klonen och är missnöjd.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra götaland
Registrerad
Sep 2012

Säg en prislapp som är passande så vi vet mer vad du vill ha.

Kan låta oavsiktligt aggressiv.
Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Sennheiser game one

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Ramsner:

Har du Ljudkort ? Om du har kan du länka något som inte är helt kasst ^^

Köp den uppgraderade versionen av den han har Soundblaster Rage . Finns inget mer prisvärt headset för pengarna ljudet är riktigt bra till spel osv.

Amd Phenom IIX6 1090T 4.0GHZ,Corsair XMS3 8GB DDR3 1333mhz,GTX 780Ti Gigabyte 990 FXA UD3, Corseair force 3 120gb,2TB SSHD,1TB Caviar black] [WD Blue 1 TB]Antec kuhler H2O 620 V4(PnP)Bequiet Pure power 730 W [Laptop intel core i3 350m 4gb ddr3 1333mhz amd radeon 5470 1GB ddr3 500GB HDD](HTPC)
rolig vid http://www.youtube.com/watch?v=B-wqztrhack Har också 1TB Externt. Asus 24 tum @75hz med Freesync
Mobil Nexus 6P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av carlosxbox82:

Är inte HyperX cloud i prinicp sammasak som qpad's ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Hymer:

Sennheiser game one

Hur är micken på den ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Lexius:

Köp den uppgraderade versionen av den han har Soundblaster Rage . Finns inget mer prisvärt headset för pengarna ljudet är riktigt bra till spel osv.

Hur mycket bättre/vad är den bättre på än Hyperx cloud?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002

mionix nash 20 är skönt som fan med bra ljud och mic

i7 8700k - asus maximus x hero - 32gb 3200mhz ddr4 - asus 1080 ti - 950 pro 250gb - 850 evo 250gb - 840 evo 250gb - wd 3tb - evga supernova g2 1000w - asus pg279q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mönsterås
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Prophet^:

mionix nash 20 är skönt som fan med bra ljud och mic

är det mycket bättre än HyperX ? hur är micken ? finns det typ ett ljud test?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Ramsner:

youtube är det lättaste sättet att hitta mic tests

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Ramsner:

Jag tycker att det är mycket skönade än hyperx:et iallafall, lite svårt att avgöra om det är så för dig dock

borde finnas en massa test på internet/youtube, min qpad qh 90 mic var inte bra alls även utan volymdosan

i7 8700k - asus maximus x hero - 32gb 3200mhz ddr4 - asus 1080 ti - 950 pro 250gb - 850 evo 250gb - 840 evo 250gb - wd 3tb - evga supernova g2 1000w - asus pg279q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus (Norr om GBG)
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Prophet^:

Jag tycker att det är mycket skönade än hyperx:et iallafall, lite svårt att avgöra om det är så för dig dock

borde finnas en massa test på internet/youtube, min qpad qh 90 mic var inte bra alls även utan volymdosan

Sitter själv med Qpad QH-90 och tre i BF klanen sitter med Hyper-X. Vi är alla nöjda med både komfort ljud och mic. Dock sitter vi alla fyra på olika ljudkort. Allt från en som sitter med moderkortets realtek crap delux till mig som sitter med ett Creative Sound Blaster Z ljudkort.

Och alla har vi märkt och är överens om att headsetets både ljud och mic blir enormt lidande av moderkortets integrerade realtek ljudkort.

En av oss sitter med ett externt usb ljudkort från steelseries för dryga 100:- och det är redan där en enorm skillnad.

Fast bäst funkar det ändå för mig med det lite mer påkostade Creative Sound Blaster Z ljudkortet.

Vi har testat i både Mumble och TS3 och då har vi kört max ljudkvalitet på båda. Och där märkte vi även att våra headset va enormt påverkbara av att ha rätt/bra inställningar.

Så om du/ni har problem med att ni låter dåligt eller att ljudet är kasst så beror det antingen på hårdvaran som driver ert headset eller settings.

Vet att allt för många använder Equalizers och sånt crap för att boosta basen eller simulera 5.1 surround och sen klagar på att ljudet blir skit.

Samma sak gäller på mic sidan där allt för många sitter med olika enhancements och sånt som ska påverka hur man låter osv. Det resulterar till 90% i att det blir skit i slutändan.

Har även hört dom som tragiskt nog baserat sitt omdöme om hur bra/dåligt ett headset är utifrån hur de eller den de pratar med låter över Skype eller något spels inbyggda VoIP ( BF4 bl.a. ).

Men som Qpad QH-90 eller Kingston Hyper X inte är bra nog för dig. Trotts bra ljudkort med bra inställningar och en ordentlig VoIP så som TS3 eller bättre så är det ENDA alternativet... " trumvirvel för effekt! " Att du köper ett par bra Hörlurar med en redig hörlurs förstärkare samt en ordentlig mic med egen förstärkare som du kopplar till ett bra ljudkort. Eller om du vill och har pengar till det så kan du driva både Hörlurarna och Micken med ett mixerbord med phantommmatning som kopplas till datorn via USB eller annan digital kontakt.

[Corsair Carbide Air 240 Vit] [Corsair AX 750] [Intel Core i7 4790K] [Antec Kühler H2O 1220] [Corsair Vengeance DDR3 16GB 1600MHz/CL9] [MSI Z97M GAMING] [MSI GeForce GTX 980 Gaming] [MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING] [WD Black SSD 256GB M.2 & Seagate Momentus XT 7200.1 500 & WD Black 500] [fraktfritt @ inet.se vid orders över 500kr[/U]] [http://www.aifi.se/]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2001

CPU: Intel i7 6800 @ 4.6 GHz | Moderkort: MSI x99 Pro Carbon | Grafikkort: Asus GTX 1080 Ti Poseidon @ 2100Mhz | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 32 GB | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Corsair RMI 1000W | Kylning: Custom vatten med 3 radiatorer och dubbla pumpar samt Waterchiller | Skärm: OLED65B7V
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#sp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2008

Jag sitter med Astro A50.

Fördelar:
Ljudet är uppdelat i Voice och Game (Kommunikation och övrigt i princip), som man kan balansera mellan med en knapp på höger kåpa.
Bra ljud.
Ställ ingår.
Sköna, sitter bra trots stort huvud.
Trådlösa.
Bra byggkvalitet.

Nackdelar:
Svindyrt.
Manualen var en hyfsad bit från tydlig.
Har en funktion som stänger av lurarna efter en stunds tystnad (mellan 5-10 min), och Voice räknas inte till ljud tydligen.
Ljudet klipper ibland nån sekund eller två. Vet inte varför.
Bara en kort Micro-USB-kabel ingår, för laddning via MixAmp. Var tvungen att skära bort lite plast på kontakten på en längre för att den skulle kunna ansluta.

Övrigt:
Trådlösa lurar är av naturen tyngre än trådbundna.
Micken är inte världens bästa, men det hörs vad man säger.
Inbyggd equalizer med tre steg, Media, Core och Pro Mode, För film/musik, blandat och spel, resp. Jag har lämnat min på Core.
Kräver optisk anslutning, om man inte köper med en USB-ansluten dongel (kostar extra).

Prisvärdhet:
I princip ovärderlig för mig, då jag med mitt huvud haft sönder både Logitech G35 och Corsair Vengeance 2000. Känns inte som A50 kommer göra det inom en snar framtid. Utöver den punkten skulle jag kunna rekommendera båda tidigare nämnda lurar. G35 har haft den bästa micken jag har hört på ett headset hittills.

Edit: Kan säga att jag håller med om i princip allt NH skriver om headsetet: http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-headsetg...
Kan vara värt att notera att jag kör A50 Gen 2. Den har ett annat färgschema och lite förbättringar, vet inte exakt vad dock.

i7 4770k + Corsair H100i | Asus Maximus VI Extreme | 16GB Vengeance LP@1600MHz | EVGA GTX 980 SC | Samsung 830 512GBx2 + Plextor M5 Pro 128GB | 750GB + 1,5TB + 3TB| NZXT H440 | Corsair AX850W | Asus VG278H+Samsung 2233rz | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G900 | Astro A50 G2 | Corsair SP2500 | Asus Xonar DX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av Ant3:

Sitter själv med Qpad QH-90 och tre i BF klanen sitter med Hyper-X. Vi är alla nöjda med både komfort ljud och mic. Dock sitter vi alla fyra på olika ljudkort. Allt från en som sitter med moderkortets realtek crap delux till mig som sitter med ett Creative Sound Blaster Z ljudkort.

Och alla har vi märkt och är överens om att headsetets både ljud och mic blir enormt lidande av moderkortets integrerade realtek ljudkort.

En av oss sitter med ett externt usb ljudkort från steelseries för dryga 100:- och det är redan där en enorm skillnad.

Fast bäst funkar det ändå för mig med det lite mer påkostade Creative Sound Blaster Z ljudkortet.

Vi har testat i både Mumble och TS3 och då har vi kört max ljudkvalitet på båda. Och där märkte vi även att våra headset va enormt påverkbara av att ha rätt/bra inställningar.

Så om du/ni har problem med att ni låter dåligt eller att ljudet är kasst så beror det antingen på hårdvaran som driver ert headset eller settings.

Vet att allt för många använder Equalizers och sånt crap för att boosta basen eller simulera 5.1 surround och sen klagar på att ljudet blir skit.

Samma sak gäller på mic sidan där allt för många sitter med olika enhancements och sånt som ska påverka hur man låter osv. Det resulterar till 90% i att det blir skit i slutändan.

Har även hört dom som tragiskt nog baserat sitt omdöme om hur bra/dåligt ett headset är utifrån hur de eller den de pratar med låter över Skype eller något spels inbyggda VoIP ( BF4 bl.a. ).

Men som Qpad QH-90 eller Kingston Hyper X inte är bra nog för dig. Trotts bra ljudkort med bra inställningar och en ordentlig VoIP så som TS3 eller bättre så är det ENDA alternativet... " trumvirvel för effekt! " Att du köper ett par bra Hörlurar med en redig hörlurs förstärkare samt en ordentlig mic med egen förstärkare som du kopplar till ett bra ljudkort. Eller om du vill och har pengar till det så kan du driva både Hörlurarna och Micken med ett mixerbord med phantommmatning som kopplas till datorn via USB eller annan digital kontakt.

Testade bara qh90 på moderkortsljudet, sitter på ett xonar u7 nu men har inte kvar det headsetet så kan mycket väl vara därför. ljudkvaliten i sig var mycket bra och det var inget fel på passformen, dom satt lätt och skönt faktiskt, men mionix nash 20 sitter skönare imo.

anledningen varför jag bytte från qh90 var att micen lät väldigt platt, finns många headsets med bättre mic, asus vulcan pro, corsairs heatsets, astro a40 mionix etc har även testat blue yetti som hade bra ljudkvalite men plockade upp allt inkl bilar på gatan 20 meter bort oberoende på settings :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av LemonIllusion:

Gillar att du rekommenderar QH-90 när TS redan har den andra Takstar Pro 80-klonen och är missnöjd.

Skrivet av Ramsner:

Är inte HyperX cloud i prinicp sammasak som qpad's ?

Haha...efter en närmare titt så har ni helt rätt. Visste inte Sorry

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y