Behöver tips och svar angående lutande isolerings ställ. Göra egna?

Permalänk
Inaktiv

Behöver tips och svar angående lutande isolerings ställ. Göra egna?

Gokväll på er Sweclockare.

Jag hoppas att någon däruta ska kunna hjälpa mig lite med detta. De är så att jag precis införskaffat en ny skärm, och det kommer troligtvis, innom en snar framtid bli två till för Surround samt multitasking. Men. . Jag sitter på 2 Argon aktiva högtalare, lite större. Har haft dem i nu 2 år och håller gärna i dem i 2 år till. . Men, för att få plats med skärmare kommer jag att behöva flytta upp högtalarna till en hylla som sitter/ska sitta över skärmarna.. Då kommer det ju bli att dem ej är riktade mot mig, vilket dem ska vara. .

Jag vet att det finns lite. . Skum/frigolit bitar som ger högtalarna en lätt lutning, vilket jag nog skulle behöva.. Men, det jag har hittat kostar skjorta, och det verkar inte finnas några billigare versioner som är lätta att få tag på här i sverige. . Går det på något sett att göra egna "ställ" med en bit frigolit till exempel. Skära till dem så gott det går med en liten flik som sticker upp framför dem så dem inte trillar ner.

Ska det vara nått annat material än frigolit? Limma fast en gammal musmatta för bättre fäste. . Hur bör jag gå tillväga, eller finns det billigare versioner som man kan få tag på?

Jag är inte så insatt i hela ljudscenen, så uppskattar alla tips o svar!

Permalänk
Medlem

Så jäkla dyra behöver dom inte vara Annars kan man snickra själv av liggunderlag eller som du föreslog själv, musmatta. Behöver ju inte ligga emot hela botten absolut jämnt, speciellt om det är ett material med sträv yta.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3