Nordic keycaps (Å, Ä och Ö) till ett Corsair k95 rgb.

Permalänk

Nordic keycaps (Å, Ä och Ö) till ett Corsair k95 rgb.

Hej, Jag har länge funderat på att köpa ett Corsair k95 rgb, men för att spara pengar har jag tänkt köpa ett med en engelsk layout och sedan byta de knappar som behövs till Svenska (Å, Ä och Ö). Men jag har ingen aning vart jag kan köpa sådana och om möjligen corsair säljer det, och frågar därför er om svar.
MVH// Mattias.

Permalänk

Vart ska du sätta dem då? Det är ju inte samma layout på engelskt och svenskt tangentbord.

Visa signatur

Citera om du vill få svar!

Permalänk
Medlem

Det skiljer sig mer, så det blir inte exakt samma layout ändå.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Ni har ju ingen koll ENG-GB Layouten är baserad på ISO, till skillnad från internationella Engelskan som är ANSI.

Bilderna snodda från Wikipedia, den understa är ANSI och den översta ISO.

Den förstnämnda har samma layout på tangentformatet som Svenska, men det är mer än ÅÖÄ som skiljer sig när det kommer till legenderna, t.ex. ",.-" som är ",./" samt att "><|" knappen istället är "_-".

Angående att köpa ett Engelskt (i detta fall Brittiskt) tror jag knappast lönar sig gentemot kostnaden att få tag på utbytestangenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasE.N:

Hej, Jag har länge funderat på att köpa ett Corsair k95 rgb, men för att spara pengar har jag tänkt köpa ett med en engelsk layout och sedan byta de knappar som behövs till Svenska (Å, Ä och Ö). Men jag har ingen aning vart jag kan köpa sådana och om möjligen corsair säljer det, och frågar därför er om svar.
MVH// Mattias.

Jag har 2st ANSI/US Ducky Shine 3 t-bord å 1st ISO/engelskt Ducky Shine 3 t-bord, dom 2 ANSI Ducky t-borden köpte jag för att det knappast finns några ISO/Nordiska keycaps/sets med "Ö", "Ä" å "Å" att få tag på.

Har även några ISO/Svenska/Nordiska, Ducky Shine t-bord, men har inte tagit "Å", "Ä" å "Ö" å flyttat över till dom amerikanska t-borden.

Har bytat ut Duckys medföljande keycaps på mina amerikanska t-bord till dessa istället:

Ducky Shine 3 (ANSI) med Cherry MX Red å vita LEDs.

Ducky Shine 3 (ANSI) med Cherry MX Black å röda LEDs. Frontprinted ANSI/ISO keycaps set från maxkeyboard.com (köpt av mig på Massdrop). Finns inte "Ä", "Ö" å "Å" med i detta set.

Mitt ISO/engelska Ducky Shine 3 med Cherry MX Blue.

ISO keycapsen i detta set, den orangea keycapen tillhör inte detta set.

Tillägg av bilder å text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tvekar på att du kan spara så mycket pengar på det ändå.
Sen som andra sagt är det olika layout så det är inte bara att byta ut åäö så blir det som normalt.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Har du inte tänkt att använda dig av den engelska layouten så är det totalt meningslöst att köpa ett med engelsk layout.
Du kommer antagligen vara tvungen att köpa ett helt set på svenska i efterhand och det kommer dra upp totalpriset högre än om du skulle köpt ett svenskt tangentbord från första början.

Permalänk
Medlem

Skit i Å, Ä Ö-tangenter. Jag kör på ett engelskt tangentbord och har man koll på var de svenska tecknen ligger så spelar det ingen roll att det står annorlunda på visa tangenter.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Har du inte tänkt att använda dig av den engelska layouten så är det totalt meningslöst att köpa ett med engelsk layout.
Du kommer antagligen vara tvungen att köpa ett helt set på svenska i efterhand och det kommer dra upp totalpriset högre än om du skulle köpt ett svenskt tangentbord från första början.

This.
Framförallt p.g.a att K95 har lite olika storlekar på mod tangenterna, vilket kan dra upp priset lite extra. Bättre att köpa svensk direkt i ditt fall.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MattiasE.N:

Hej, Jag har länge funderat på att köpa ett Corsair k95 rgb, men för att spara pengar har jag tänkt köpa ett med en engelsk layout och sedan byta de knappar som behövs till Svenska (Å, Ä och Ö). Men jag har ingen aning vart jag kan köpa sådana och om möjligen corsair säljer det, och frågar därför er om svar.
MVH// Mattias.

Hej Mattias,

Jag tror inte du sparar mycket pengar på det, tyvärr så säljer vi inte enstaka tangenter heller just nu.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Ditt övre tangentbord ser väldigt 1980-tal ut

Permalänk

Var köpte du den blå/rosa kabeln? Sett en bild på den på techkeys, men hittar inte var man köper den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Ditt övre tangentbord ser väldigt 1980-tal ut

http://i.imgur.com/LtgonMe.jpg

Jag som trodde det var från mitten av 50-talet.

Skrivet av GeekySole9354:

Var köpte du den blå/rosa kabeln? Sett en bild på den på techkeys, men hittar inte var man köper den.

Min USB kabel är tillverkad/sleevad av Pexon i England:

http://pexonpcs.co.uk/collections/usb-cables/products/usb-cab...

Sleeven heter "Miami" (550 Paracord), hos Pexon.

http://pexonpcs.co.uk/pages/colours

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.