Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Älskar looken på ram blocken! grymt

Ja de är riktigt snygga heatsinks, men blir ännu bättre när blocken kommer på!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Inga problem!
Visa lite bilder när du är klar

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan jag försöka med. Nu är iaf en order på gång så får hoppas att det blir snyggt

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem

Hallå hallå!

Här har det varit ganska tyst, ber om ursäkt att jag inte uppdaterat er något!

Väntar fortfarande på mina kablar, men vart illa tvungen att riva ner riggen i fredags p.g.a. en liten läcka i en 45graders fitting från 240 radden i botten, bygget börjar närma sig att bli klart men det kommer hela tiden nya problem som ska lösas osv. samt att hela bygget har streamats på twitch, en riktigt kul upplevelse att ha så många inne som är intresserade samtidigt!

Kan bjuda på lite bilder hur det ser ut idag, slangarna i botten är klara (tack gode gud för de var ett rent Helvete att få till...)

Moderkortsblock på! Spenderade nästan 2 timmar på att få loss en rundad skruv som ASUS verkade ha svetsat fast, fick dra fram dremeln och kapa av den lite försiktigt. Nervöst som fan, hoppas det lever fortfarande

Tre grafikkort med brygga <3

Utrensat chassi, Coldzero mobo plåt sitter på plats!

Moderkortet har hittat tillbaks, midplate monterad och maskerad för att borra upp hål för passthrough fittings!

Sexiga block! <3 (cpu blocket är inte missfärgat, bara lite mayhems kvar i det!)

Passthrough fittings klara, pump och res monterade!

Snabb överblick, detta kommer bli bra

Grafikkort på plats, kablage påbörjat och ressen fick flyttas ner för att hamna i samma höjd som moderkortet

Såhär kul har folket på streamen haft!

Måste få tacka er alla som stått ut med mitt slöa skruvande och herp derpande, har haft jävligt skoj och hoppas att de kvällarna som kommer blir lika trevliga!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Lite mer progress!

Fick lite gjort igårkväll.
Majoriteten av slangarna är klara, nästa steg är att börja montera belysning samt toppradd och fläktar!
Väldigt tyst med respons här inne, detta kanske intresserar er mer?

Ska göra om slangen som går från cpu till chipset, vill ha den mer till höger men just nu så vägrar den sammarbeta med mig

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Jag följer ditt bygge med iver för att få uppslag. Fick hem lite plåtar till chassit igår... Undrar om jag inte vill ha en ny pump innan jag börjar bygga om.

Visa signatur

Fractal Design define 7 // Asus ROG Strix Z690-A // Intel i7 12700KF // EVGA 1600W // Kingston 4 X 16gb 3600 DDR4 // Asus TUF RTX 3080 ti // 4xm.2 SSD 5,5TB // Asus 3x32" 1440p 144Hz //

Permalänk
Medlem
Skrivet av orbsaaeri:

Jag följer ditt bygge med iver för att få uppslag. Fick hem lite plåtar till chassit igår... Undrar om jag inte vill ha en ny pump innan jag börjar bygga om.

Kul å höra!
Om du vill se allt som händer och har tid så kan du kika in på min twitch kanal, har streamat byggandet de senaste fyra kvällarna

Vilken pump har du idag?

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Kul å höra!
Om du vill se allt som händer och har tid så kan du kika in på min twitch kanal, har streamat byggandet de senaste fyra kvällarna

Vilken pump har du idag?

Tack för tipset, det ska jag kolla på. Idag har jag en DCP 4.0 tror jag att den heter.
Just nu har jag enbart vattenkylning på CPU'n (360 + 240 radiator).

Känns som om min tid med SLI just nu är förbi iaf, så känner inte samma behov av att vattenkyla GPU'n för tillfället iaf.
(Sedan finns ju en viss nyfikenhet på ett Titan X så klart, ... vi får se..)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

nu börjar det likna något ... snyggt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av orbsaaeri:

Tack för tipset, det ska jag kolla på. Idag har jag en DCP 4.0 tror jag att den heter.
Just nu har jag enbart vattenkylning på CPU'n (360 + 240 radiator).

Känns som om min tid med SLI just nu är förbi iaf, så känner inte samma behov av att vattenkyla GPU'n för tillfället iaf.
(Sedan finns ju en viss nyfikenhet på ett Titan X så klart, ... vi får se..)

Ja, den pumpen är ju ingen höjdare direkt!
en D5 är utan tvekan värd priset

Äsh, man kan väl inte leva med bara ett grafikkort?

Skrivet av hytin:

nu börjar det likna något ... snyggt

Tack!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Äsh, man kan väl inte leva med bara ett grafikkort?

Tack!

Nja, efter ett försök med två 970 så kändes det som en befrielse med ett 980
Har tidigare provat både 3-way och 4-way SLI men, jag vet inte.... beställde till och med ett 980 till men ångrade mig.

Just nu börjar det ju bli vår, sol, en bok ... haha, det låter det va

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu går det fort framåt!

Igår fick jag in belysningen och de sista slangarna, vill få den fylld NU!

De med skarpa ögon kan se att jag gjorde om slangen som går mellan chipset och cpu, jag irriterade mig på den och kunde inte låta den vara som den var innan!

Ikväll blir det att fylla loopen, allt kommer att streamas till twitch från förberedelser till läcktest
Får hoppas att vi slipper några läckor så jag inte får sitta och skämmas för att jag har klantat till det!

Så mina vänner, vad tycker ni om loopen? verkar vara lite 50/50 om man gillar slangdragningen runt cpu.
och framförallt, vad tycker ni om coldzero panelerna, jag tycker de gav ett REJÄLT lyft till chassit!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Mycket och bra jobb. Men smaken är som baken och jag är en av dem som tycker vattenkylning nästan alltid är fult. Snyggt med block och tunna fina grafikkort men massa slangar/rör överallt blir aldrig snyggt, oavsett färg.
Undantag:
http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1341135-hex-gear-projektlogg-odyssey-zoyadog/index2.html#post15227624

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Mycket och bra jobb. Men smaken är som baken och jag är en av dem som tycker vattenkylning nästan alltid är fult. Snyggt med block och tunna fina grafikkort men massa slangar/rör överallt blir aldrig snyggt, oavsett färg.
Undantag:
http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1341135-hex-gear-projektlogg-odyssey-zoyadog/index2.html#post15227624

Tack!

Absolut har alla rätt till att tycka vad de vill, världen skulle bli så tråkig annars!
Brukar vara ganska ovanligt med personer som inte gillar riktig vattenkylning, kul att du tittade in iallafall

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

blir lite sugen att göra om min nu med med kylning till MB

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

blir lite sugen att göra om min nu med med kylning till MB

Kör bara!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Hallå igen!

Igår var det dags att dra igång med fyllningen av loopen, självklart var jag ju tvungen att streama det men Twitch.tv bestämde sig för att ligga nere under ~1h och med 50 personer väntandes på att få se allt så fick jag snällt sitta och vänta tills det funkade!

Det märktes ganska fort när twitch väl var uppe igen när man började bli spammad på FB, it was time!

Allt gick bra och körde loopen i 4 timmar under övervakning, samt hela natten har den kört helt utan några läckage
Ikväll blir det att plocka ihop allt och boota, förhoppningsvis så lever den fortfarande efter min behandling.

Så, vad tycker ni?

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

ser grymt ut , påminner lite om slangdragningen om little devil pc:en "någon byggde här"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag får nog säga att jag faktiskt gillar slangdragningen vid cpun
Normalt brukar jag sky den typen av dragning men du har lyckats tycker jag.
Mycket bra jobbat!

Hoppas du förbli lika nöjd som du såg ut på bilden

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hytin:

ser grymt ut , påminner lite om slangdragningen om little devil pc:en "någon byggde här"

Tack!
Jo jag har fått höra det ett par gånger, det är ganska likt men det är inte så konstigt med tanke på att vi båda kör på samma moderkort och vill man undvika massa 90 graders fittings så är detta hur slangdragningen blir (om man inte drar slang bakom mobo men det går inte med min coldzero mobotray

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Jag får nog säga att jag faktiskt gillar slangdragningen vid cpun
Normalt brukar jag sky den typen av dragning men du har lyckats tycker jag.
Mycket bra jobbat!

Hoppas du förbli lika nöjd som du såg ut på bilden

Tack!
Ja det känns som att denna typen av slangdragning är något som man "lär sig" att gilla, många gillar den men lika många hatar den.

Jag känner iallafall att jag har lyckats bra med nånting!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

finns fyllningen att se på eller va det bara live?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

finns fyllningen att se på eller va det bara live?

den finns här! https://www.youtube.com/watch?v=SOpnXR1LVYg
tyvärr klipper den av innan jag är 100% klar :/

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

DEN LEVER!!

Allt har funkat bra och den bootade upp direkt, har inte hunnit köra några benchmarks än men ni ska väl få se lite bilder med allt igång iallafall

Nöjd som fan!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

den finns här! https://www.youtube.com/watch?v=SOpnXR1LVYg
tyvärr klipper den av innan jag är 100% klar :/

Snyggt jobbat, en liten fråga, genomgångar i 'midplate', vad andvänder du där?
Börjar bli lite sugen på att bygga om lite snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av orbsaaeri:

Snyggt jobbat, en liten fråga, genomgångar i 'midplate', vad andvänder du där?
Börjar bli lite sugen på att bygga om lite snart.

Tack!

Jag använde en stegborr för att borra upp hålen som är ca 18.5mm i diameter, sen för genomföringar så använde jag dessa: http://coolingstuff.se/p/822/alphacool-hf-bulkhead-g1-4-svart

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Hade själv kört rigid hard line tubing istället för soft i din build. Blir för trångt där uppe och ser inte så snyggt ut.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Tack!

Jag använde en stegborr för att borra upp hålen som är ca 18.5mm i diameter, sen för genomföringar så använde jag dessa: http://coolingstuff.se/p/822/alphacool-hf-bulkhead-g1-4-svart

TAck, ska måtta lite vart jag behöver gå igenom, vill ju inte skymma trycket på min mid plate för mycket heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av orbsaaeri:

TAck, ska måtta lite vart jag behöver gå igenom, vill ju inte skymma trycket på min mid plate för mycket heller

Låter bra!

Glöm bara inte bort att kolla undersidan också!
Jag lyckades få in mitt nätagg med mindre än 1mm tillgodo från passthrough fittingen under grafikkorten, men det var då fan inte lätt att få in agget när midplaten satt på plats, ett rent helvete om jag ska vara ärlig

Det tog mig 4 timmar att få till de tre slangarna i botten, för nätagget var tvunget att vara på plats tillsammans med båda radiatorerna; INTE LÄTT ^^

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

DEN LEVER!!

Allt har funkat bra och den bootade upp direkt, har inte hunnit köra några benchmarks än men ni ska väl få se lite bilder med allt igång iallafall

http://i.imgur.com/ovjJhU4.jpg

http://i.imgur.com/wnre70P.jpg

http://i.imgur.com/ARO5l2L.jpg

http://i.imgur.com/9SfF9HC.jpg

Nöjd som fan!

Snyggt roligt att se riktig vatten kylning

Putte

Visa signatur

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCouchNerd:

Hade själv kört rigid hard line tubing istället för soft i din build. Blir för trångt där uppe och ser inte så snyggt ut.

Smaken är som baken, personligen föredrar jag slang över akryl!
Går möjligtvis att få tightare slangar med mer vinklade fittings, men detta var looken jag var ute efter!

Skrivet av putte_br:

Snyggt roligt att se riktig vatten kylning

Putte

Tack putte!

Visa signatur

-=CITERA FÖR SVAR=-