Grand Theft Auto V i 45 miljoner exemplar

Permalänk
Melding Plague

Grand Theft Auto V i 45 miljoner exemplar

Att Grand Theft Auto V ännu inte lanserats för PC/Windows hindrar inte Take Two från att sälja hela 45 miljoner exemplar, vilket gör spelet till ett av de mest sålda någonsin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte undra på att (vissa) utvecklare skiter i pc, om konsolspel går så bra!

Permalänk
Avstängd

Tragiskt att en konsol som laggar får så stor uppmärksamhet bara för allt handlar om pengar.

Nu kommer de förmodligen sälja spelet till väldigt många 2ggr också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Inte undra på att (vissa) utvecklare skiter i pc, om konsolspel går så bra!

Bara för att det säljer bra på en plattform betyder det ju inte att det skulle sälja dåligt på en annan? Samma sak som att säga att Ikea inte borde bygga varuhus utanför Sverige eftersom de säljer så bra här.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Usch då, vilka låga siffror. Det måste vara pga piratkopieringen.

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Minst sagt imponerande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Usch då, vilka låga siffror. Det måste vara pga piratkopieringen.

HAHAHAHA ja precis. piratkopiering är INTE ett problem, som alla företag försöker få det att verka.

men Ontopic, samtidigt som jag blir glad tänker jag på denna!

Ska bli så awesome o lira GTA V på PC, SOM DET SKA VARA!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Som sagt, gör man bra spel säljer dem. Grats. Hoppas fortfarande på Red Dead till PC!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Inte förvånande, GTA V är ett fruktansvärt roligt spel. Gör man bra spel så säljer dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tragiskt att en konsol som laggar får så stor uppmärksamhet bara för allt handlar om pengar.

Nu kommer de förmodligen sälja spelet till väldigt många 2ggr också.

Hur tänkte du nu? De som köpt spelet till sin konsol gillar det uppenbarligen annars hade de inte köpt spelet. Det är därifrån pengarna kommit. Tragiskt är lite väl dramatiskt ordval i detta sammanhang om inte rent av fel.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Totalbiscuit måste fått total spel när han fick höra den nyheten!

https://twitter.com/totalbiscuit/status/532174252867584001

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Och tänk bara. Om det inte vat för piratkopieringen hade siffran minst varit det tiodubbla. :/

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Bara för att det säljer bra på en plattform betyder det ju inte att det skulle sälja dåligt på en annan? Samma sak som att säga att Ikea inte borde bygga varuhus utanför Sverige eftersom de säljer så bra här.

Helt korrekt. Min poäng var bara att om det går så bra att enbart satsa på konsol, kan det vara anledningen till att vissa företag satsar mer på dessa än pc.
För mig som inte har spelat konsolspel på många år, är detta något som förvånar mig och detta är ett ständigt irritationmoment, men nu något desto mer förståligt.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Ozzed:

Och tänk bara. Om det inte vat för piratkopieringen hade siffran minst varit det tiodubbla. :/

Tror TPB kommer sätta rekord i antal seeders när spelets kopieringsskydd knäcks! Jag kommer dock självklart köpa det! (Har inte förbokat dock)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Usch då, vilka låga siffror. Det måste vara pga piratkopieringen.

Det är väl knappast möjligt att köra pirat på senaste generationen konsoler ändå?
Däremot kommer det vara på PC i vanlig ordning...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

Ska bli så awesome o lira GTA V på PC, SOM DET SKA VARA!

... efter att alla vi andra spelat ut det för 2 år sedan.

Visa signatur

8x64-bit POWER5+, 2TB memory, 15.2mb L2-Cache, 2xFC & 2X10Gbit Ethernet -- en _riktigt_ dator har IBM P5+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Usch då, vilka låga siffror. Det måste vara pga piratkopieringen.

Dessa siffror är ju från konsolerna, inte PC. Har för mig att det inte går att piratkopiera för dem, isf riktigt svårt.

Nu när GTA V släpps till PC så kommer det att ta 10 år innan PC försäljningen når halva den siffran.

Jag hoppas inte det dock, för om det blir så så kommer företag att inse att det är bäst att inte släppa till PC med en gång. Det finns de som spelar både på PC och konsol och om deras enda chans är att faktiskt köpa spelet och inte ladda ner en piratkopia så kommer de att kunna sälja bäst.

Man börjar nästan tro att det var planerat så här hela tiden, att mjölka så många som möjligt och sen släppa till PC där bara 20% av de som spelar spelet kommer att ha faktiskt köpt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av khanan:

... efter att alla vi andra spelat ut det för 2 år sedan.

Ett bra spel är lika roligt att spela 20 år senare.

Permalänk
Medlem

Tror fan det dröjer längre att få ut det till pc för att de måste "polera det". Varför släppa det till pc samtidigt som ps4/xbone när de kan släppa det några månader senare och få folk att köpa samma spel en tredje gång.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Deras tänk är smart släpp först på gamla konsoler med dålig grafik. Vänta lite släpp spelt igen med ok grafik och till sist på pc. Säkert många som redan köpt det två gånger och snart en tredje.
Själv tröttnade jag på spelet 50% in i. Kampanjen så kommer inte gå på deras skilt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ett bra spel är lika roligt att spela 20 år senare.

Kanske en anledning att jag mest spelar äldre spel. Skyrim är väl det senaste som kan kallas nytt i såna fall som kom 2011 som jag spelar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Siffrorna är helt meningslösa då antalet sålda kopior till återförsäljare inte bevisar någonting. Jag kan sälja 100 miljoner ex av torbjörns tåbira till mediamarkt, betyder inte att en enda kopia hittar ut till slutkunden.

Återförsäljare köper in för att täcka en fiktiv siffra, inget som har någon reel verklighetsförankring.

Skulle vara mycket mer intressant att se hur många ex som FAKTISKT har sålts till slutkund.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Tror TPB kommer sätta rekord i antal seeders när spelets kopieringsskydd knäcks! Jag kommer dock självklart köpa det! (Har inte förbokat dock)

Ja visst, men det har ju framkommit i studier att de flesta som laddar ner gör det för att de vill testa innan de köper, och sedan köper de spelet, så det råder inte ett 1:1 förhållande mellan nedladdade kopior och uteblivet köp. Jag skulle tro att vi kan se en säljboom när skyddet är knäckt Om det nu har något alls det vill säga. Det vore smart och snyggt (och rena PR guldet för dem) om de släppte spelet utan kopieringsskydd. Tänk dig... "Inget trams - Bara spelglädje!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Men vad är detta med att de börjat så mycket med att avisera sålda ex, till butik? sålda till konsument är väl ändå det intressanta?

och det känns som bra adoptionrate på de nya konsollerna då de knappt har sålt 20 miljoner ex eller har de passerat den gränsen tillsammans nu?

även om jag kommer bite the bullet så att säga och att köpa det till pc för Modstödet då det är ett väldigt roligt spel att bara slö spela, och att få se nya fordon och diverse grafik mods kommer bli episkt!^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Ett bra spel är lika roligt att spela 20 år senare.

Nej, då finns det bättre/roligare spel typ flera generationer nyare GTA

Permalänk
Medlem

Får hoppas dom verkligen finslipar spelet nu till PC!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det förtjänar dem!

Jag måste nog vara sjuk, har hållit mig från att vilja köpa det till Playstation 4 trots den fasansfulla förseningen så kan jag hålla mig än.

Det gör det hela mer förväntansfull än någonsin.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Spel säljs mer än någonsin. JÄVLA PIRATEBAY....

Nejmen riktigt kul! Hoppas fler spelutvecklare fattar att det är stora öppna spel vi vill ha.

Hoppas det kommer någon slags Day Z zombie mod till det.
Med loot system och baser o grejer. Vore ju HELT SJUKT imo..

Undra hur många man kan vara på en server.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför ni alla är så sarkastiska ang piratkopiering osv...? Spelet är ju inte ute på PC ens, det väl knappt någon som säger att piratkopiering härjar bland konsolspel, utan i nästan alla fall så riktar det sig mot PC marknaden, vilket GTA V inte är släppt till.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Har själv inte ens rört spelet än, väntar fortfarande på PC!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless