Tips på surfplatta för ordbehandling och film

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2010

Tips på surfplatta för ordbehandling och film

Hej! Söker tips på en surfplatta som är tänkt att förutom användas för Netflix även då jag är på språng och behöver anteckna, jag tror själv att jag behöver en platta som kan kopplas ihop med ett tangentbord, men alla tips och funderingar är välkomna.

Budgeten är Max 5000 jag har även funderat på en traditionell bärbar men det känns som att jag får mer för pengarna i ett smidigt format när det gäller en surfplatta eftersom jag bara vill kunna skriva och se på film, inget annat som en PC klarar av gentemot en surfplatta.

Alla tips är högst välkomna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

En Surface 2 tillsammans med ett Type Cover 2. Office ingår. 16:9 FullHD för film. Står på egna ben, underbart att ställa på magen när man ligger i sägen och surfar eller kollar på film.

http://www.microsoftstore.com//store/mseea/sv_SE/pdp/Surface-...

Core i7 6700K | 16GB DDR4 | 256GB NVMe | GTX 1070 | 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2010

Har försökt att se en sådan i person, allt jag fann var surface 3 pro på mediamarkt och den verkade ju helt toppen.

Hur står sig surface 2 eller surface 2 pro mot surface 3?
Och är surface pro värd att köpa? såg att den var billig nämligen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av visa:

Har försökt att se en sådan i person, allt jag fann var surface 3 pro på mediamarkt och den verkade ju helt toppen.

Hur står sig surface 2 eller surface 2 pro mot surface 3?
Och är surface pro värd att köpa? såg att den var billig nämligen

Viktigt att tänka på är att med Surface 2 så får du Windows RT. Alltså inte riktiga Windows med alla dess program.
Vill du kunna installera något som du har på datorn idag är det Pro du ska ha, annars får du leta runt bland appar.

Edit: Men ska du enbart se på film och skriva i ett vanligt anteckningsprogram kanske vanliga Surface duger, men du får vara med på dess begränsningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sälen
Registrerad
Maj 2004

Tipsade i annan tråd om Lenovo Yoga Tablet 2 10 32GB win8.1 då jag percis skaffat en, enda nackdelen är väl att tangentbordet inte dockar lika hårt som en riktig dockningslösning, denna använder magneter. Sedan så är det såklart en betydligt klenare cpu än en platta med Core i3/i5 men med rejält mycket bättre batteritid, vikt och smidighet. En anna sak är att Yoga'n har "bara" 2GB ram, detta är dock fullt tillräckligt för filmtittande/surf/office, vid grov bildbehandling kommer det dock ta slut.

3DMark | R7 1800x | Asrock X370 Prof. Gaming | Corsair 16GB LPX 3733 c17 (sr-bdie@ 3466c14) | Corsair h150i Pro | MSI GTX1080 Gaming X | 500GB 970EVO, 1050GB MX300, 2x 120GB 510, 3TB 7200rpm | RM750x | Xonar Phoebus | Phanteks Enthoo Evolv Atx | Acer Z35 | Logitech G810 & SS Rival 500 | Xbox One | Elite Controller | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::