Snapchat problem när min kompis sparar bilder

Permalänk
Medlem

Snapchat problem när min kompis sparar bilder

Har börjat hända något jävligt konstigt senaste tiden. Det är så att varje gång min polare sparar en bild på snapchat alltså en som han tagit innan han skickar den så får jag en notification att han tagit screenshot. Tänkte först att han luras men nu händer det då och då utan att jag tidigare skickat något till honom som han har kunna ta en screenshot av.

Någon som varit med om liknande eller vet vad det är frågan om?

Jag har en Xperia Z3 och han har en One M7

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Det är en funktion som är inbyggd så den som skickade bilden ska veta om det.
Det finns program för att spara bilderna (exploit) för Snapchat som typ Snapsave

Om han inte har en sån app så kanske han bör radera all cache/sparad info om appen och sen ominstallera den.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

Appen buggar ibland, i alla fall för mig.

Permalänk
Medlem

Buggar för mig också ibland, att det står att någon tagit screenshot, fast än att ingen har gjort det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |