Windowsprogram på Android OS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Okt 2012

Windowsprogram på Android OS

Hej,

Jag är en nuvarande Ipad3 ägare sedan några år tillbaka. Då det finns många bra egenskaper med den paddan så känner jag mig delvis väldigt låst med att jag inte kan hantera filer hur som helst och det faktum att man hela tiden är tvungen att hänga på den ena efter den andra dumma uppdateringen…. Och om man inte gör det utan stannar kvar på en tidigare iOs så slutar helt plötsligt appar att fungera.

Jag är ute efter något annat och då jag aldrig provat Android så vet jag inte hur det fungerar.
Tänker lägga upp flera trådar här istället för att ställa massa frågor i samma tråd. Snälla ha överinseende.

Kan man köra windowsbaserade program på en Androidpadda?
Det jag tänker på är delar av officepaketet. Excel, Word och OneNote är viktiga för mig. Eller bör jag skaffa mig en padda med Windows som OS?
Om det fungerar på Android, vad är det då för begränsningar?

/Magnus

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Det finns absolut officepaket.
https://play.google.com/store/search?q=office&c=apps&docType=...

Men om det är Windowsprogram du vill åt, bör ju en platta med Windows 8.1 vara perfekt

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av SM6WET:

Hej,

Jag är en nuvarande Ipad3 ägare sedan några år tillbaka. Då det finns många bra egenskaper med den paddan så känner jag mig delvis väldigt låst med att jag inte kan hantera filer hur som helst och det faktum att man hela tiden är tvungen att hänga på den ena efter den andra dumma uppdateringen…. Och om man inte gör det utan stannar kvar på en tidigare iOs så slutar helt plötsligt appar att fungera.

Jag är ute efter något annat och då jag aldrig provat Android så vet jag inte hur det fungerar.
Tänker lägga upp flera trådar här istället för att ställa massa frågor i samma tråd. Snälla ha överinseende.

Det jag tänker på är delar av officepaketet. Excel, Word och OneNote är viktiga för mig. Eller bör jag skaffa mig en padda med Windows som OS?

/Magnus

Tänkte på denna platta när jag såg rubriken, den kan dualboota android och windows. http://www.sweclockers.com/forum/129-surfplattor/1349386-kina...

Men för att ge svar på din fråga så nej man kan inte köra windows applikationer på en android telefon/surfplatta

Main: i7-3820 - 4x4GB DDR3-1600 - AMD 290X - Samsung 850 500GB
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb - pfSense 2.3.4
ESXi: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB@RAIDZ2 -
Acer XF270HUA - Dell U2311H - Mionix Naos 7000 - CM Quickfire TK (MX Red) - Sennheiser PC350

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Notera att apparna inte är samma som Windows versionerna - du kommer kunna skriva dokument och allt, men får inte alla funktioner (vad jag vet). Nya Windows 10 plattorna över 8 tum kommer ju att köra vanliga Windows (dvs alla "vanliga" program).

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av SM6WET:

Hej,
/Magnus

Nej man kan inte köra rena Windows program på en Androidpadda eller Ios platta då dessa är just gjorda för Windows.
En del program finns för alla tre platformarna exempelvis MS Office. Se följande länk för mer info http://products.office.com/sv-SE/mobile/office.

Vill du kunna köra rena Windows program så är nog en Windows platta att föredra.

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..