Ladda ner app som bara finns tillgänglig på amerikanska appstore. Hjälp!!!

Permalänk
Medlem

Ladda ner app som bara finns tillgänglig på amerikanska appstore. Hjälp!!!

Tjenare

Har införskaffat ett Yamaha p255 piano och vill ha tillgång till appen som hör till. När jag försöker ladda ner den står det att appen inte finns tillgänglig i mitt land utan jag blir skickad till amerikanska appstore istället. Mitt konto kan man dock inte ladda ner med där och jag blir bara skickad tillbaka igen.

Jag har försökt med att byta land på mitt nuvarande konto och med att skapa ett nytt men båda kräver att man har en adress i usa.

Hur ska jag göra.

Permalänk
Medlem

Logga ut om du inte redan gjort det. Gå till appen (som jag antar är gratis) och välj att ladda ner den. När App Store frågar om användarnamn och lösenord, välj att skapa ett nytt konto. Använd någon karttjänst för att ta reda på en amerikansk adress och ange den när du skapar kontot. Välj att du inte vill lägga till något betalningssätt (vilket endast går om du laddar ner en gratis app). Sedan bör App Store ladda ner appen.

EDIT: Eller ladda ner den europeiska versionen, så kan du använda ditt vanliga konto: https://itunes.apple.com/se/app/p-255-controller/id765341907?...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Logga ut om du inte redan gjort det. Gå till appen (som jag antar är gratis) och välj att ladda ner den. När App Store frågar om användarnamn och lösenord, välj att skapa ett nytt konto. Använd någon karttjänst för att ta reda på en amerikansk adress och ange den när du skapar kontot. Välj att du inte vill lägga till något betalningssätt (vilket endast går om du laddar ner en gratis app). Sedan bör App Store ladda ner appen.

EDIT: Eller ladda ner den europeiska versionen, så kan du använda ditt vanliga konto: https://itunes.apple.com/se/app/p-255-controller/id765341907?...

Det gick fint att ladda ner den europeiska versionen av appen.
Jag får tacka så oerhört mycket för snabb och bra hjälp:)

Permalänk
Medlem

@BAseN: Detta funkar ej längre för förut kunde man välja none på bankort det kan man inte längre så det funkar ej den amerikanska butiken. Synd då!