Bästa övervakningssystem hemma

Permalänk

Bästa övervakningssystem hemma

Jag skulle vilja ha tips på bra övervakningssystem.

Det jag vill ha är något som jag kopplar in i ett eluttag, hookar upp mot Wifi och allt är igång.

Kraven

  • Att den kan spela i till molnet eller någon vettig plats.

  • Att den vet själv då den bör spela in.

  • Att den kan spela in ljud.

  • Att den har hyffsad upplösning.

  • Att den har mörkerseende.

  • Att den har mycket lullul som typ en app där jag kan gå in från var jag än är och kolla på min ström från min lägenhet.

  • Helst vill jag även också att den ska veta då en lätklädd tjej går från sovrummet till toan och spara detta på nån annan plats för senare bruk.

  • Och så klart säker så att det iaf är lite svårt att kapa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

Jag skulle vilja ha tips på bra övervakningssystem.

Det jag vill ha är något som jag kopplar in i ett eluttag, hookar upp mot Wifi och allt är igång.

Kraven

  • Att den kan spela i till molnet eller någon vettig plats.

  • Att den vet själv då den bör spela in.

  • Att den kan spela in ljud.

  • Att den har hyffsad upplösning.

  • Att den har mörkerseende.

  • Att den har mycket lullul som typ en app där jag kan gå in från var jag än är och kolla på min ström från min lägenhet.

  • Helst vill jag även också att den ska veta då en lätklädd tjej går från sovrummet till toan och spara detta på nån annan plats för senare bruk.

  • Och så klart säker så att det iaf är lite svårt att kapa den.

Ett enkelt och billigt sätt är att använda en äldre/överbliven androidmobil med kamera och appen IP Cam. Olika vanliga features finns även om de roligare får man köra betalversionen för att få tillgång till. Koppla telefonen till laddaren och koppla upp med wifi. Med portforward kan du komma åt kameran och webbinterface. Ska även gå bra att sätta igång loggning. Har dock bara kört på gratisversionen själv.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Asså det var ett bra alternativ för har ju ett par överblivna Androids i min verksamhet. Men litar inte helt på att de är så stabila. Däremot ett bra tips för annat så tack. Vore coolt ha en herrgård och de möjligheterna som visas i demofilmen där.

Någon annan som har erfarenhet av övervakningslösningar?