Hjälp med val av 980 model

Permalänk
Medlem

Hjälp med val av 980 model

Tjäna, tänker skaffa ett 980 kort och det finns ju några modeler att välja på. Tänkte höra med er vad ni skulle rekommendera. Jag har varit och kollat på MSI GeForce GTX 980 Gaming och Gigabyte GTX 980 4GB OC WF3.

Jag vill gärna få value för pengarna

Tack på förhand

Visa signatur

Intel i7 6700K | Gigabyte GeForce GTX 980 4GB OC x2 i SLI | Kingston HyperX 16GB DDR4 | Gigabyte Z170X Ultra Gaming | Corsair Hydro H110i GTX | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 4TB 7200rpm 64MB | Corsair Graphite 780T

Permalänk

Jag skulle kört på evga, msi eller asus då dom är semipassiva vilket är guldvärt. Mellan dom skulle jag ta det billigaste.

Visa signatur

Asus z97-a | 4790k | Dark rock pro 3 |
Define R5 | G2 850w | Msi 980 |

Permalänk

Jag köpte ett MSI, får väl det imorgon eller på tisdag. Det var dock på rea när jag köpte det: 4500kr.
Kan återkomma när jag har testat det om hur det funkar om du vill!

Permalänk
Skrivet av anynamed:

Jag köpte ett MSI, får väl det imorgon eller på tisdag. Det var dock på rea när jag köpte det: 4500kr.
Kan återkomma när jag har testat det om hur det funkar om du vill!

Plocka du också ett på Inets prisfest?

Vad jag läst verkar Evga vara rätt bra.
Gigabytes verkar vara kallast mmen även mest högljutt. Den är inte heller semi passiv.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R1 | Intel i5-2500k 3.3ghz | Corsair Hydro H100 | MSI GTX 980 Gaming 4GB | Asus P8P67 (REV 3.1) | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz | Corsair Force GT 120GB | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750w 80+ Gold | Windows 7

Permalänk
Permalänk
Medlem

Halloj!

Har ett Asus 980 Strix, kretsen är mäktig och jag tror inte du kommer bli missnöjd vilken modell du än väljer, men som du blivit tipsad om tidigare i tråden är ju halvpassivt rätt så nice. Datorn blir ju nån dB tystare iaf.... lycka till med köpet.

Permalänk
Medlem

Skulle nog ha kört på Gigabyte. Deras kylare går inte av för hackor.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Permalänk
Medlem

EVGA.
Blev positivt överraskad av mina. Även under load är dom väldigt tysta för att vara förhållandevis små.
Gigabyte har stora kylare men också ganska högt ljud. I alla fall de 970 jag hade innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anynamed:

Jag köpte ett MSI, får väl det imorgon eller på tisdag. Det var dock på rea när jag köpte det: 4500kr.
Kan återkomma när jag har testat det om hur det funkar om du vill!

4500?!?!

Hur kunde jag missa det?

Hahahaha!....

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFuze:

Tjäna, tänker skaffa ett 980 kort och det finns ju några modeler att välja på. Tänkte höra med er vad ni skulle rekommendera. Jag har varit och kollat på MSI GeForce GTX 980 Gaming och Gigabyte GTX 980 4GB OC WF3.

Jag vill gärna få value för pengarna

Tack på förhand

Har provat EVGA ACX 2 och Msi Gaming samt Asus strix.
Det är lite lotto då man kan ha hemsks coil whine som i Msi eller medel coil whine dom med Asus strix ellet bara coil whine under vissa benchmark test som med EVGA. På de exemplar som jag hade hemma iallsfall. Msi hade coil whine i windowd och asus i vissa spel även med max 60 fps och evga endast i futuremark ice dtorm test. Både msi och asus hade coil whine i unique heavenly men inte EVGA. Hoppas du har tur och får ett bra kort oavsett vilket märke du väljer.

Permalänk
Medlem

Jag hade kört på ett EVGA mest för att jag litar på dom. Innan jag köpte mina EVGA 780 ti kort så köpte jag gigabyte windforce kort. Första kortet var defekt, andra kortet jag fick var också defekt på exakt samma sätt. Efter det bytte jag till EVGA. Nu kommer jag nog inte byta tillverkare för jag har blivit lite av en fanboy

Men köp det som känns bra bara, vad som helst funkar nog.

Permalänk
Konsolgrävare

skulle köra på evga! Dom kan sina grejer och har extremt bra support!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd

evga sc, annars msi eller asus, något av korten med semipassiva kylare som alla nämnda kort har. Skulle personligen hållt mig borta från gigabyte, ej semi-passiv kylning och onödigt stort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

wow, blev sugen på skaffa 2st nu istället för att vänta på ti, riktigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka ett Galax GTX 970 vilken hade extremt coil-whine och bytte upp mig till ett EVGA GTX 980 SC ACX 2.0.

Skillnaden är som natt och dag. Den är tyst T.o.m under Ice Storm testet.
Inget coil-whine samt att GPU fläktarna knappt hörs under stress.

Trevligt kort iaf.

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk

Bra pris på msi 980 kortet inet kör nu . Jag själv väntar ngn sänker evga gtx 980 sc asx 2.0 kortet nu. Bestämt mig för det.

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk

Kan varmt rekommendera MSI Gaming 4G. Fläktarna börjar inte snurra förrän kortet kommer upp i cirka 60 - 62 grader och går då upp i ca 40%, trots detta så hör jag ingen skillnad från när de står helt still.
Hade ett Gigabyte 970 G1 Gaming som lät som fan innan, är sjukt nöjd med bytet. Kvalitetskänslan i både kartong och kort är långt mycket bättre också.

Permalänk
Skrivet av Hampus666:

Bra pris på msi 980 kortet inet kör nu . Jag själv väntar ngn sänker evga gtx 980 sc asx 2.0 kortet nu. Bestämt mig för det.

Verkar finnas bra pris på netonnet

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk

Kan rekommendera Gigabytes GTX 980. Har kört med det i drygt en vecka nu. Det har grymt bra kylning och är väldigt tyst även om du får upp det i så pass hög temperatur att fläktarna börjar jobba.

Permalänk
Medlem

Netonnet hade ju ASUS GTX980 Strix för bra pris för nån dag sen. Missade att priset bara var ett erbjudande annars hade jag slagit till på det, verkar vara ett tyst och bra 980-kort.
Men hade gärna sett det lite billigare, ni som hann med på Inets GTX 980 erbjudande, grattis.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >