Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Jan 2014

Hjälp med After Effects :)

Hej!

Jag har suttit och kliat mig i huvudet ett tag nu med After effects och får inte riktigt till det som jag vill ha det.

När jag livestreamar skulle jag vilja ha en lite videosnutt på typ 2 sekunder som en övergång mellan olika scener. Jag tänker mig typ en ljuskägla som kommer in från vänster, bländar tittaren och försvinner ut åt höger, eller något liknande. Mycket roligare än att bara tona in och ut, liksom.

Om någon vänlig själ skulle vilja hjälpa mig att förklara hur jag gör detta 2-sekundersklipp, eller rent av göra det åt mig, skulle jag blir oerhört glad!

Tack på förhand!
/Gibson

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Det här https://www.videocopilot.net/products/opticalflares/ är ett populärt och väldigt bra lens flare (vilket verkar vara det som du syftar på) plug-in till After Effects. Jag hade gått tillväga så att jag hade valt en lens flare och sedan animerat den med två-tre stycken keyframes från vänster till höger på en transparent bakgrund. Se sedan till att rendera ut Alpha kanalen också för att få med transparensen (alltså "RGB+Alpha", och inte bara "RGB").