Msi afterburner processor! Behöver svar!

Permalänk
Medlem

Msi afterburner processor! Behöver svar!

Hej råkade ändra core clock till max och det blev bluescreen sen när jag startade om datorn var den normal , kan detta skadat min data eller tror ni det är ingen fara? Testade först med memory clock då hände inget så jag återställde instälningen och sen testade jag maxa core clock och då la datan av! Någon av er som vet om det kan ha skadat proccessorn eller minnerna? OBS Testade inte båda samtidigt och på denna bilden tryckte jag inte på apply men gjorde det förrut när jag fick bluescreen!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Så det skadade inte minnerna och proccesorn?

Permalänk
Medlem

Trodde du att det inte skulle krascha om du drog upp dom till max eller?

Nej, det har säkert inte blivit något som skadats. Möjligtvis mjukvara isf pga plötslig avstängning.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Trodde du att det inte skulle krascha om du drog upp dom till max eller?

Nej, det har säkert inte blivit något som skadats. Möjligtvis mjukvara isf pga plötslig avstängning.

Mjukvara? Mitt Windows då eller vadå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exodazz:

Mjukvara? Mitt Windows då eller vadå?

Oroa dig inte. Inget har skadats

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Inget att oroa sig över. Du fick blåskärm för att datorn skulle skydda sig emot skador.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste bara fråga varför du fick för dig att dra upp det till max? :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du behöver ge grafikkortet mer ström om du ska överklocka det. inte direkt smart att bara dra upp allt till max och sen inte höja volten. lär dig överklocka.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Vid instabil överklock brukar grafikdrivrutinen krascha men överdriver med överklockningen får man blåskärm och när man startat om datorn är allt ändrat till default. Mao är det ingen fara.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Trodde den inte funkade eftersom inget verkade hända när jag ändrade memory clock!