Permalänk
Skrivet av ghollghost:

Ser nice ut! Kommer följas Hoppas det löser sig med kort-valet

Gött och tack ska du ha! ) Ska bli intressant!

Permalänk

Ser grymt ut! Kommer att följas!

Visa signatur

CPU: i7-6700k @ 4,0Ghz GPU: Asus GTX 980 STRIX 4GB DDR5
Mobo: ASUS Z170-A - ATX / Z170 / DDR4 / 1151
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 / 2666MHz
SSD: 2x120gb Samsung 850 EVO 120GB
Låda: Fractal Design Define R5 - Black Pearl

Permalänk
Ljusskygg

Kommer inte grafikkortet vägas ganska mycket utan stöd? Eller har du stöd planerat? (inte läst all text men på bilderna ser det skit bra ut, följes!)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Wollbro90:

Ser grymt ut! Kommer att följas!

Tack! Kul att du gillar )

Skrivet av SimonMattila:

Kommer inte grafikkortet vägas ganska mycket utan stöd? Eller har du stöd planerat? (inte läst all text men på bilderna ser det skit bra ut, följes!)

Tack! Tänkte jag skulle spara det tills jag faktiskt har ett kort hemma men jag har ett par ideér om hur jag ska fästa kortet. Ideérna är tagna från de byggen jag blev inspirerad av (finns länkar på första posten). Det lär inte vara några problem, hoppas jag iaf

Permalänk
Medlem

Kul med sånna här byggen! Ska följas!
Men du, vart köpte du Raiserkortet för PCIe? (För det är väl ett sånt du har?)

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Skrivet av Nizr:

Kul med sånna här byggen! Ska följas!
Men du, vart köpte du Raiserkortet för PCIe? (För det är väl ett sånt du har?)

Tack!

Jag hade 2 st extender liggandes hemma som jag haft i tidigare projekt. De köpte jag på ebay väldigt billigt.
Klicka här så får du en gratis sökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crozzfajor:

Tack!

Jag hade 2 st extender liggandes hemma som jag haft i tidigare projekt. De köpte jag på ebay väldigt billigt.
Klicka här så får du en gratis sökning.

Tack du! Tänkte mer på referens där man kan lita på leverans.. Men tack för gratis sökning, får prova eBay då

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk

tja undrade hur do gjorde med höjden på grafikkortet? alltså om den nuddade plexiglaset?

Permalänk

Uppdatering 7

Efter en lång väntan ska jag i stora drag försöka beskriva anledningen till fördröjningen av detta projekt. Det har trots allt nästan gått ett år sedan jag lämnade projektet i vila.

Anledningen till att projektet fick vila från första början var p.g.a "3.5GB"-skandalen från den gröna sidan, jag blev lite avtänd. Då jag planerade och kapade "chassit" efter ett AsusGTX970-kort fick jag med bitterhet vänta på en värdig ersättare. Just då handlade det om antingen GTX980/TI eller AMD's "nya" 300-serie. Inget av dessa visade sig vara "rätt" för mitt bygge p.g.a flera faktorer men det viktigaste var att det måste vara ett ASUS/ROG (projektet heter ju ROG WALL), och längden på korten. Jag hade ju kapat plexiglaset till en viss längd!

Någon månad senare köpte jag en UHDTV från Samsung och plötsligt uppstod ett till problem(för många är detta inte ett problem). Jag upptäckte att jag måste ha ett GPU som stödjer HDCP 2.2 för att kunna utnyttja allt vad tvn har att erbjuda. GTX 970 föll bort direkt från listan och det verkade som att inga GPU:er kommer att stödja HDCP 2.2 förutom GTX 950 & 960, men de korten vill jag ju inte ha .Tillsammans med det faktum att det då också fattades recievers(/ljudförstärkare) som stödjer HDCP 2.2 på marknaden fick projektet förbli vilande...

Strax innan nyår (2015/2016) kom jag i kontakt med Sweclockers "Snabbtest: DP-till-HDMI-adaptrar för 4K UHD och 60 Hz". Det här ändrade allt! Jag behövde inte längre vänta på de nya grafikkortsserierna som förmodligen kommer efter sommaren. Det blev en beställning av komponenter direkt och en sen julklapp till mig själv )

-------------------------------------------------------------------------------

Tillbaka till idag.

Min inköpslista såg ut på följande vis vid början av projektet:
PSU: Corsair AX760
CPU: i7 4790K
MoBo: Asus Maximus VII
GPU: Asus STRIX 970
RAM: Corsair Vengeance Pro Red 16GB 1866MHz CL9
SSD: Samsung 850 Pro 512GB
CPU-kylare: Noctua l9i med utbytt fläkt

Idag:
PSU: Corsair AX760
CPU: i7 6700K
MoBo: Asus Maximus VIII
GPU: Asus GTX 980TI Matrix Platinum
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz CL16
SSD: Samsung 850 Pro 512GB
CPU-kylare: Cryorig C7

Det hann bli en del förändringar som ni kan se.
Här följer ett par bilder med alla komponenter på plats.

Permalänk
Skrivet av Nizr:

Tack du! Tänkte mer på referens där man kan lita på leverans.. Men tack för gratis sökning, får prova eBay då

Blev det några kablar? Jag kan i.a.f. nämna att jag fick problem när jag använde två 15 cm kablar ihop för att få en längre kabel, det gick sådär. Skapade ett irriterande fenomen, bra att kanske nämna det så att ingen annan hamnar på samma mina...

Skrivet av Gabba2014:

tja undrade hur do gjorde med höjden på grafikkortet? alltså om den nuddade plexiglaset?

Hej!
Ber om ursäkt om ett (otroligt) sent svar. Missade detta helt.

Jag använde mig av moderkortsdistanser enligt bild nedan (ursäkta mina photoshopskills...)

Det finns ett hål längst upp till vänster på GPU-pcb:n där jag skruvade fast kortet med hjälp av skruv och distans.
Tre distanser (svarta på bild) för att hålla kvar kortet på plats och två under kortet för att hålla distansen till plexiglaset. Hoppas jag var tydlig nog