Canon 5D Mark II serienummer?

Permalänk
Medlem

Canon 5D Mark II serienummer?

Tänker köpa mig en begagnad 5D Mark II och föll in på serienumret.

Har för mig att det finns serienummer som börjar på 0 till 3, vilket 0an är sämst och 3an nyast och bäst där LCD:n och annat vart bytt/uppgraderat eller liknande?

Har fått nyp på en Mark II med serienummer som börjar på 1. Är det någon som vet vad jag ska akta mig för och som kan det här med serienummer?

Finns det kända defekter och så vidare på just Mark II man ska titta extra noga på vid begagnat köp?

Tack på förhand!

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Jag har haft 5D och har 5D mk2.
Min börjar på 1. Köpte den strax efter lansering.

Varken min gamla 5D eller mk2:an har vid ETT enda tillfälle krånglat.
Ca 60-70k exponeringar. Hade problem i början med röda prickar.. Fick tips om att sätta på lenscap, köra liveview i 30 min och sedan 30 min sensorcleaning (den öppnar upp spegeln). Efter detta blev det helt cleant.
Ser inte det som ett problem utan snarare "burn-in".

Jag har kört mk3 också men såg inte vinsten stor nog att uppgradera. Kanske för video men redan då hade jag skaffat annat mer videoorienterat.

Kolla antalet exponeringar (ska hålla för 150k) och övrigt skick.
Hur har den servats?

Min LCD är fin och skarp.

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Jag har haft 5D och har 5D mk2.
Min börjar på 1. Köpte den strax efter lansering.

Varken min gamla 5D eller mk2:an har vid ETT enda tillfälle krånglat.
Ca 60-70k exponeringar. Hade problem i början med röda prickar.. Fick tips om att sätta på lenscap, köra liveview i 30 min och sedan 30 min sensorcleaning (den öppnar upp spegeln). Efter detta blev det helt cleant.
Ser inte det som ett problem utan snarare "burn-in".

Jag har kört mk3 också men såg inte vinsten stor nog att uppgradera. Kanske för video men redan då hade jag skaffat annat mer videoorienterat.

Kolla antalet exponeringar (ska hålla för 150k) och övrigt skick.
Hur har den servats?

Min LCD är fin och skarp.

Ok! Tack för informationen

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Här kan du kontrollera så att den inte är stulen: http://www.fotosidan.se/stolengear/
All stulen utrustning är inte registrerad där förstås.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W