Vart Ska Man Börja? Starta Datorservice

Permalänk

Vart Ska Man Börja? Starta Datorservice

Tjena alla här på Swec, det är så här att jag om min companijon vill starta datorservcice t.ex erbjuda bygga ihop datorer, återstålla filer, ta bort virus och listan går vidare (blocket osv). Nu undrar vi vart man ska börja, tex det här med skatt osv, vem ska man kontakta.

All hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Vill du ha mitt ärliga tips; så tänk mindre och gör mer.
En utav er behöver regga F-skattesedel, det gör ni hos Skatteverket.
Sen kontaktar ni en bank och öppnar ett konto.
Sen kontaktar ni en revisor och ber om ett möte gällande enskild firma.

Under tiden ni gör allt ovanstående letar ni kunder. Så fort ni får en; kör - ba' kör!

Allt det här med administration, fakturering, skatteregler... allt det kan man lösa i efterhand. Det viktigaste är att ni är verksamma.

PS! De flesta liknande trådar på Swec får en massa inlägg i stil med "har ni tänkt på det, och det, och det, och det..?". Skit i samtliga dem. Tror ni att ni kommer ha kul och känner att ni har kompetensen (teknisk såväl som social), så go for it.

Lycka till!
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Okej det skall vi göra! Tack så hemskt mycket, jo jag vet hur det är här på Swec ;). (Och vi har tänkt en jävla massa)

Permalänk
Medlem

En rätt viktig punkt är att reka hur marknaden ser ut i ert närområde / där ni tänker verka.

Finns det firmor som erbjuder liknande tjänster? Vad tar de betalt för sina tjänster?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv

Har ni testat och gjort detta privat? Har ni funderat på vilket sätt ni monterar ihop datorer bättre än Komplett, Inet m.m. Lämnar ni ut bättre garanti än dem och kanske i större utsträckning är beredd på att gå i förlust i en affär för att få en nöjd kund?
Tänker ni ha detta som heltidssyssla i så fall har ni funderat på på hur mycket pengar som ni varje månad måste gå i vinst för att kunna ta ut den lönen som ni vill ha?

Angående det byråkratiska så finns det många starta eget kurser på arbetsförmedlingen, gå på en sådan.