Samma tangentbord och mus

Permalänk
Medlem

Samma tangentbord och mus

Hejsan!

Har precis införskaffat mig en Raspberry Pi 2 och tänkte ha denna som en liten voip server och enkel mc server för mig och sambon.
Jag skulle dock vilja ha den vid min dator och det skönaste skulle vara om man hade den till samma skärm, tangentbord och mus.
Är det någon som har några smarta alternativ för detta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Fungerar inte så bra med en sådan KVM då jag har en 120hz skärm... lutar åt att det blir trådlöst alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av faekkae:

Fungerar inte så bra med en sådan KVM då jag har en 120hz skärm... lutar åt att det blir trådlöst alternativ.

Det finns säkert andra modeller och varianter, länken var mest för att du skulle veta vad du ska leta efter.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Det finns säkert andra modeller och varianter, länken var mest för att du skulle veta vad du ska leta efter.

Jag får kolla lite om jag hittar någon vettig kvm