Chieftec SFX-500GD-C och Silverstone SX500-LG – formfaktorn SFX-L anländer

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Tråkigt att höra :/. Hur mycket saknas?

Har för mig att de sen v2 skickar med någon slags adapter till SFX-L PSU:n som gör att den kan monsteras några millimeter högre upp, men jag kan ha fel.. har ingen mcase själv (än).

Skrivet av Skonky:

Jaså? Hört att Rev 2, och 3 har fixat detta så det ska gå. Men de har bara höjt den med 3 millimeter tror jag. Men det ska nog gå att lösa med ett mindre grafikkort eller? Finns rätt kraftfulla grafikkort som ändå inte är så långa.

Tror de är samma adapter. Bara att den är lite modifierad för att kunna lyfta PSU'n 3 millimeter högre upp.

Har själv funderingar på att beställa ett ncase M1 rev. 3. Bara det att jag vill kunna montera in ett SFX-L PSU i den också. Får vänta tills den går att beställa och andra har provat att få in ett i deras M1 Chassin...

Fick lite tid över igår och gjorde ett nytt försök! Lyckades montera grafikkortet genom att platta till PSUkablarna och hålla de tillbaka medan jag försiktigt monterade GPU:n. Det är tight som det är men just att min GPU har en backplate gör att det blir lite väl tight. Dvs kort utan backplate är definitivt att föredra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anosh:

Fick lite tid över igår och gjorde ett nytt försök! Lyckades montera grafikkortet genom att platta till PSUkablarna och hålla de tillbaka medan jag försiktigt monterade GPU:n. Det är tight som det är men just att min GPU har en backplate gör att det blir lite väl tight. Dvs kort utan backplate är definitivt att föredra!

Tack för infon! Trevligt att de löste sig tillslut iaf.

Pratade med Silverstone angående sx500-LG. De sa att flera av de butiker som först tog in nätagget har valt att inte fortsätta med att sälja det. Därav att det enbart är 2 butiker (iaf på prisjakt.se) som fortfarande säljer dem (men inte i lager). De rekommenderade att antingen beställa direkt från silverstone, eller genom caseking.de eller en liknande butik.

Lägger in hela citatet nedan...

Skrivet av SilverStone EU:

Hi Skonky!

I can see also that there are just 2 stores which have the product on their lists through prisjakt.se. However there are a couple of international stores which also sell the PSU, who ship to Sweden.

The status of the SX500-LG is not discontinued, but rather it seems that some retailers are deciding not to stock the item. Here you have 2 options:
1. Order the PSU from an overseas store, such as caseking.de
2. Order direct from SilverStone via this link: info.eu@silverstonetek.de

If you have any more questions, please do ask.

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Pratade med Silverstone angående sx500-LG. De sa att flera av de butiker som först tog in nätagget har valt att inte fortsätta med att sälja det. Därav att det enbart är 2 butiker (iaf på prisjakt.se) som fortfarande säljer dem (men inte i lager). De rekommenderade att antingen beställa direkt från silverstone, eller genom caseking.de eller en liknande butik.

Helt sjukt att ingen vill ta in en produkt som är splitterny och ändå verkar vara rätt efterfrågad. Jag ska själv beställa en när jag kan, tänkte prova bygga en eventuellt vattenkyld ncase-build i vår/sommar. Har ingen egentlig brådska så tänkte vänta tills någon svensk butik har dom i lager innan jag köper, men det verkar ju som att man får beställa från utlandet isf :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stingray454:

Helt sjukt att ingen vill ta in en produkt som är splitterny och ändå verkar vara rätt efterfrågad. Jag ska själv beställa en när jag kan, tänkte prova bygga en eventuellt vattenkyld ncase-build i vår/sommar. Har ingen egentlig brådska så tänkte vänta tills någon svensk butik har dom i lager innan jag köper, men det verkar ju som att man får beställa från utlandet isf :(.

Lite vad jag tänkte också. Men nu verkar det som att komplett ska ta in dessa! På prisjakt står det att de ska komma in 2 April

https://www.komplett.se/silverstone-sst-sx500-lg-500w-psu/840...