Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2004

Större 3D skrivare och byggsatser

Är det nån som har nån bra koll på 3d skrivare som klarar av större utskrifter (typ 60cm+)

hittar en hel del saker men inge utförliga instruktioner på nätet

och gärna till rimliga priser

Moderkort: MSI X99A GODLIKE CPU: i7 ****K Minnen: 64gig HYPERX 2800MHz Predator GPU: 3way SLI 980Ti PhysX: --- Ljudkort: ASUS ROG Xonar PhoebusPSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU (G-Sync!) Chassi: Phobya Cube1 HDD: Samsung 950 pro 512 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

är det alla dimensioner x,y & z som måste klara 60cm? annars skulle jag modifiera en delta skrivare med längre profiler och drivband (Rostock MAX v2 kitet skulle kunna vara grunden). Annars skulle jag rekommendera att dela upp objektet i delar som du klickar/låser/skruvar ihop för att minska felmarginalerna när plasten kallnar. vad har du för toleranser för objektet?

The fact that no one understands you doesn't mean you're an artist.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Feb 2004

Ut utskriftsytan begränsas inte bara av skrivarens fysiska skriv yta, utan av plasten egenskaper med de billiga konsumentplasterna tror jag inte att du klarar av att skriva ut så stora grejer.
Om man skall få bra resultat så skulle jag uppskatta att 20x20 cm är max för PLA, ABS krymper mer och den maximala utskrift ytan blir mindre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Ska man skriva ut stora objekt får man vara förberedd på att det tar ganska lång tid att skriva ut ett object på 60x60 cm, dvs, du är ute efter en 3D skrivare som har prestanda som klarar av lång utskrift tid.
Kolla in denna 3d-skrivare butik, allt finns, då e det import som gäller men priset e ju ändå så billigt.

Om tillverkaren säger att den klarar av att skriva ut XX cm då borde den också göra det, det handlar förmodligen mer vad för slicer du använder för att få bra prints.

Dessutom som ovan nämde, kolla in delta skrivare, dem e riktigt bra och snabba vilket är bra för större objekt.

....! ....Qvikmart-Global online shopping paradis