Polistillslag släcker ned svenska fildelnings- och strömningssajter

Permalänk
Melding Plague

Polistillslag släcker ned svenska fildelnings- och strömningssajter

I slutet av förra veckan släcktes flera kända fildelnings- och strömningssajter ned, något polisen nu bekräftar kommer till följd av tillslag på flera platser i landet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Blir mörkrädd vart världen är på väg.

Eller så kanske idiot filmbolagen börjar släppa filmerna world wide och slutar va så jävla idioter.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ännu ett exempel på hur våra skattepengar används. Servrar för sidor som troligen 0.0000000000001% av världens fildelare använder har nu tagits ner. Kommer detta påverka den illegala fildelningen på något sätt?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

lol, använder ingen av dessa sidor som nämns

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ännu ett exempel på hur våra skattepengar används. Servrar för sidor som troligen 0.0000000000001% av världens fildelare använder har nu tagits ner. Kommer detta påverka den illegala fildelningen på något sätt?

så mindre än en person då?

Men håller med om att det är onödigt lagda skattepengar. de som streamar kommer troligtvis annars söka sig till utländska streaming sidor eller börja tanka istället.
Det kommer inte gå att stoppa fildelarna så lätt om man inte blockerar alla fildelningssidor som kan komma i kontakt med svenska nätverket. men även då kommer folk o fortsätta pga proxy servrar etc

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ännu ett exempel på hur våra skattepengar används. Servrar för sidor som troligen 0.0000000000001% av världens fildelare använder har nu tagits ner. Kommer detta påverka den illegala fildelningen på något sätt?

Nope.
Precis som när TPB var nere så påverkade de ej fildelningen alls. Mer än en temporär liten svacka under tiden folk googlade efter en ny sida.
Förstår inte riktigt varför man ska spendera tid och pengar på att ta ned dessa sidor. Det gör ingen skillnad alls i slutändan och det är bara tid och pengar som blir slösade, tid som dom hade kunnat spendera på något mycket bättre.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

De verkar gilla Whac-A-Mole...

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Det är ett gäng år nu som Polis/Myndigheter/Regeringar har försökt släcka ned Fildelningssajter, streamingsajter osv.
Dom ser ju själva, att samtliga sajter återkommer i ny regi på ett eller annat sätt.

Varför då inte inse att det inte funkar med denna häxjakt?
Varför inte legalisera det hela på ett eller annat sätt?
Nu säger jag inte att Staten i de olika länder som finns ska ha del av kakan vid en legalisering, men säg att det kostar 99:- månaden med obegränsat med film & serier utan reklam.
Denna summa ska då gå till företaget som driver siten samt att endel ska gå till produktionsbolaget av filmen som i sin tur får fördela ut kostnaderna för sina utgifter.

Nu är detta kortfattat förklarat, men antar att ni hänger med endel i resonemanget.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk

Film- och skivbolag är ett utdöende släckte i denna värld. När allt material slutar släppas fysiskt så kommer de ändå ryka!

Vad vill de komma? Ska inte Säpo börja kolla på ICAs övervakningsband efter snattare från 1996? När ska de åtalas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

En sida nere, en annan ersätter. Känns inte som att det gör någon större skillnad att sidor tas ner, för det finns alltid andra alternativ

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

så mindre än en person då?

Men håller med om att det är onödigt lagda skattepengar. de som streamar kommer troligtvis annars söka sig till utländska streaming sidor eller börja tanka istället.
Det kommer inte gå att stoppa fildelarna så lätt om man inte blockerar alla fildelningssidor som kan komma i kontakt med svenska nätverket. men även då kommer folk o fortsätta pga proxy servrar etc

Frustrationen från att se mina och andras skattepengar försvinna ner i skön fick mig att trycka lite extra på tangentbordets nolla

Men allvarligt talat så är detta helt fel väg att gå. Det enda som kan stoppa fildelningen helt och hållet är i mitt tycke de legala streamintjänsterna som tar en liten peng, som t.ex. Netflix eller Spotify. Hade dessa erbjudit fler filmer/musik och i bättre format än vad som t.ex. finns på The Pirate Bay så hade många troligen gått över dit.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

När Rika och storföretag anser de tappar inkomst så smäller det direkt. Även om det inte går att bevisa att så är fallet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Den taggade annonsen kan vara det enda roliga i hela artikeln: "Bästa pris på Maxi Junior A-säng 70x140cm (Pirat)"

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Operatören:

Det är ett gäng år nu som Polis/Myndigheter/Regeringar har försökt släcka ned Fildelningssajter, streamingsajter osv.
Dom ser ju själva, att samtliga sajter återkommer i ny regi på ett eller annat sätt.

Varför då inte inse att det inte funkar med denna häxjakt?
Varför inte legalisera det hela på ett eller annat sätt?
Nu säger jag inte att Staten i de olika länder som finns ska ha del av kakan vid en legalisering, men säg att det kostar 99:- månaden med obegränsat med film & serier utan reklam.
Denna summa ska då gå till företaget som driver siten samt att endel ska gå till produktionsbolaget av filmen som i sin tur får fördela ut kostnaderna för sina utgifter.

Nu är detta kortfattat förklarat, men antar att ni hänger med endel i resonemanget.

Går inte, allting handlar om licenser och rättigheter. Ta bara Netflix utbud, som ett exempel. Vi svenskar får bara en ytterst bråkdel av vad den amerikanska marknaden får. Samma bolag, olika utbud beroende på vart du bor...helt sjukt.

Men, så länge filmbolagen väljer att segmentera utbudet såhär, så kommer folk att fortsätta tanka illegalt - jag likaså. Det hjälper inte att prenumerera på tre olika streamingtjänster när hälften av allt är samma skräp, medans den andra hälften är lastgammalt och ointressant. Det finns inte ens Disney på någon tjänst för barnens skull, bara skräp, skräp och mera skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Frustrationen från att se mina och andras skattepengar försvinna ner i skön fick mig att trycka lite extra på tangentbordets nolla

Men allvarligt talat så är detta helt fel väg att gå. Det enda som kan stoppa fildelningen helt och hållet är i mitt tycke de legala streamintjänsterna som tar en liten peng, som t.ex. Netflix eller Spotify. Hade dessa erbjudit fler filmer/musik och i bättre format än vad som t.ex. finns på The Pirate Bay så hade många troligen gått över dit.

Exakt. Om Netflix eller motvarande tjänst haft alla filmer 2-3 månader efter biosläppet i USA så hade jag inte haft något problem att betala 299/mån för den tjänsten.

En sådan tjänst kommer såklart att komma, men det dröjer nog tills alla slutar köpa DVD:er...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ptja, varför inte slösa resurser på detta medans inbrott och våldtäkter, personrån och liknande blir fler och fler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Går inte, allting handlar om licenser och rättigheter. Ta bara Netflix utbud, som ett exempel. Vi svenskar får bara en ytterst bråkdel av vad den amerikanska marknaden får. Samma bolag, olika utbud beroende på vart du bor...helt sjukt.

Men, så länge filmbolagen väljer att segmentera utbudet såhär, så kommer folk att fortsätta tanka illegalt - jag likaså. Det hjälper inte att prenumerera på tre olika streamingtjänster när hälften av allt är samma skräp, medans den andra hälften är lastgammalt och ointressant. Det finns inte ens Disney på någon tjänst för barnens skull, bara skräp, skräp och mera skräp.

Förstår ditt resonemang och säger inte emot dig alls.
Men kan fylla på med att såsom du beskriver så biter dom ju sig själva i handen så, vilket för dom blri en förlust i långa loppet då deras resuser och statliga medel läggs på jaga fildelning då dom kunde själva lägga en bråkdel av kostnaden för att göra det öppet för alla.

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

Ingen stor förlust även om jag inte håller med om detta piratjagandet, finns flera hundra andra 'trackers' som man kan använda istället. Om något så skapar detta möjligheter för länder som inte böjer sig över till Hollywood mm, att tjäna lite mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Blir mörkrädd vart världen är på väg.

Eller så kanske idiot filmbolagen börjar släppa filmerna world wide och slutar va så jävla idioter.

Har alltid tyckt det har varit extremt sjukt att bolagen inte släpper filmer, serier etc överallt samtidigt utan nej... de ska visas i vissa länder först och i vissa fall inte alls i en del länder.

Netflix m.fl. är väl helt olika utbud mellan den svenska och amerikanska versionen?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Blir så arg på stormediaföretagen nu, en Svensk i Amiga världen skapade ett Smurf spel till Amiga som är gratis till en 20 år gammal maskin även han fick betalningskrav och papper från advokater... Sicken soppa.. Vart är världen på väg.

Jag menar vem förlorar på att någon släpper ett fan spel till en 20 år gammal dator med en användarbas på några tusen... Allt är på väg att bli helt jäkla galet här i världen...

Nej fy fan.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Hå Hå Ja Ja... Detta eviga slöseri med skattepengar. Inte konstigt att Regeringen måste överge överskottsmålet när det läggs pengar på sån här dynga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Blir så arg på stormediaföretagen nu, en Svensk i Amiga världen skapade ett Smurf spel till Amiga som är gratis till en 20 år gammal maskin även han fick betalningskrav och papper från advokater... Sicken soppa.. Vart är världen på väg.

Jag menar vem förlorar på att någon släpper ett fan spel till en 20 år gammal dator med en användarbas på några tusen... Allt är på väg att bli helt jäkla galet här i världen...

Nej fy fan.

Nu försvarar jag inte detta agerande över huvud taget. Men jag tror dock att lagarna är utformade så att om du inte aktivt försvarar ditt varumärke förlorar du det. Däremot hade ett schysst agerande i det här fallet varit att ge killen en licens att göra just detta Amigaspel utan kostnad. Bra PR-värde.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Alla är arga på "stormedia" ändå fortsätter ni ladda ner deras produkter.

Är det en mänsklig rättighet att få titta på all skit som släpps i filmväg?

MÅSTE man se filmen dagen efter den kommer ut? Varför är det så viktigt? En seriös fråga...

Har den som producerar en film inte rätt att välja var, hur, när och till vilket pris den ska säljas? Och sen är det upp till marknaden att bestämma om de vill konsumera eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Nu försvarar jag inte detta agerande över huvud taget. Men jag tror dock att lagarna är utformade så att om du inte aktivt försvarar ditt varumärke förlorar du det. Däremot hade ett schysst agerande i det här fallet varit att ge killen en licens att göra just detta Amigaspel utan kostnad. Bra PR-värde.

/hulle.

Jo jag förstår att de måste skydda varumärket, men sättet det hänt på är absurt, han fick inget tillsägelse att släcka ner det utan blev serverad papper om betalningskrav direkt, väldigt sviningt, att någon överhuvudtaget vill göra ett Smurf spel till ett så pass gammalt system borde de se som en komplimang.
Det är inget som skadar varumärket överhuvudtaget.

Han kunde iallafall fått en chans att byta namn eller dylikt. Det är äckligt hur alla gräver pengar från allt just nu.

Tyvärr är det mängder med fan spel som blivit nersläckta över åren och då pratar vi remakes av 20 år gamla spel som inte säljs... Men i vanliga fall får de e cease and desist utan vidare påföljder ifall man accepterar, hur många vågar gå till rätten för att bestrida betalningskraven?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Ptja, varför inte slösa resurser på detta medans inbrott och våldtäkter, personrån och liknande blir fler och fler

Det handlar om att skydda de som betyder mest i Sverige, dvs. Amerikanska bolag. Befolkningen är bara ett gäng gnällande får som på senare tid börjat rösta fel till och med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hå Hå Ja Ja... Detta eviga slöseri med skattepengar. Inte konstigt att Regeringen måste överge överskottsmålet när det läggs pengar på sån här dynga.

Om folk betalade för sig, istället för att ta andras arbete, så skulle mer skattepengar komma in och mycket mindre pengar skulle behöva läggas på sånt här

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Alla är arga på "stormedia" ändå fortsätter ni ladda ner deras produkter.

Är det en mänsklig rättighet att få titta på all skit som släpps i filmväg?

Det finns inga effektiva sätt att stoppa otillåtet tillgängliggörande, så då blir det en moralisk fråga och den allmäna rättsuppfattningen verkar vara i strid med rådande lagstiftning, därav agerandet från folk.

Citat:

MÅSTE man se filmen dagen efter den kommer ut? Varför är det så viktigt? En seriös fråga...

Nej, men det faktum att det går att göra, och utan risk för rättslig påföljd, i kombination med avsaknad av tålamod hos de allra flesta resulterar i att det blir så. Det är ett mänskligt beteende.

Citat:

Har den som producerar en film inte rätt att välja var, hur, när och till vilket pris den ska säljas? Och sen är det upp till marknaden att bestämma om de vill konsumera eller inte.

Stöd i lagen, Ja, Moralisk? Nej.. Eftersom det går att tillgängliggöra en kopia utan att frånta någon orginalet så blir resultater att så fort ett upphovsman släppt filmen på ett format som gör att människan kan konsumera den har hen också, rent resultatmässigt gjort filmen till public domain. Sedan kan man vara smart och erbjuda ett snabbt och billigt sätt att få tag på filmen, eller erbjuda den med ett upplevelsefokus som gör att folk vill betala extra (ta en öl med skådespelarna efteråt, få en T-shirt... osv), eller så kan man sitta och gnälla och skaffa sig dålig PR.

Kontentan är att jag tror inte att fildelning och dylikt skulle minska ens om vi införde "omedelbart dödsstraff utan rättegång" om man blir påkommen. intellektuell egendom är helt enkelt i strid med grundläggande mänskligt beteende och det kommer aldrig gå att få majoriteten att acceptera konceptet i dess fulla utsträckning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Alla är arga på "stormedia" ändå fortsätter ni ladda ner deras produkter.

Är det en mänsklig rättighet att få titta på all skit som släpps i filmväg?

MÅSTE man se filmen dagen efter den kommer ut? Varför är det så viktigt? En seriös fråga...

Har den som producerar en film inte rätt att välja var, hur, när och till vilket pris den ska säljas? Och sen är det upp till marknaden att bestämma om de vill konsumera eller inte.

Nej, marknaden bestämmer hur ett bolag ska föra sig. Marknaden vill ha avsnitt/filmer så fort som möjligt, men mediabolagen vägrar och håller på sina regionslicenser och förlorar massor med pengar eftersom vi då laddar ner.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Alla är arga på "stormedia" ändå fortsätter ni ladda ner deras produkter.

Är det en mänsklig rättighet att få titta på all skit som släpps i filmväg?

MÅSTE man se filmen dagen efter den kommer ut? Varför är det så viktigt? En seriös fråga...

Har den som producerar en film inte rätt att välja var, hur, när och till vilket pris den ska säljas? Och sen är det upp till marknaden att bestämma om de vill konsumera eller inte.

Klart dom har rätt och välja, men vill dom bli av med piratandet så jobbar dom på helt fel sätt, bevisligen. Deras affärsmodell är inte anpassat efter människors behovs.

Att filmer ska ha världspremiär inom samma vecka och att filmen finns tillgänglig på streaming tjänst inom 2-3 månader är fullt rimligt.

Enda sättet för piratandet att sluta är att anpassa sig till marknaden. Skulle bolagen fått bestämma som dom vill hade du fortfarande fått lyssna på all musik via CD. Det var ett jävla lipande när folk inte ville köpa skivor längre.

Adapt or die.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Så skoj att följa denna katt och råtta lek som ändå är helt meningslös. Thepiratebay är redan uppe och Dreamfilm har ny adress efter typ några dagar.
Sitter säkert någon nisse på filmbolagen och hyttar näven i bordet just nu, we cant stop them!

Det enda som egentligen händer med att stänga ner dessa sidor är att man flyttar verksamheten utanför Europas gränser och på så sätt så har filmbolagen ännu mindre chans att sätta dit piraterna i framtiden. Detta är ett av dom största resursslöserierna i svensk historia och det gör mig förbannad.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.