Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Wifi fortfarande värd att köpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Wifi fortfarande värd att köpa?

Tjena är i planerna att köpa min första surfplatta.

Det jag undrar är om det är värt att lägga pengarna på Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 Wifi för 1990kr? Tänker främst att teknik går så fort framåt? Den är ändå ca 1 år gammal nu. Är det kanske bättre att satsa på tab s? Dock ligger min budget på 2000kr.

Vad säger ni experter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

En till liten fråga: Skärm kvalite är väldigt viktig punkt för mig. Är det jätte stor kvalitet skillnad på tab pro "LCD" och tab s "OLED (AMOLED)"?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Mrguy:

En till liten fråga: Skärm kvalite är väldigt viktig punkt för mig. Är det jätte stor kvalitet skillnad på tab pro "LCD" och tab s "OLED (AMOLED)"?

Ja, man ser skillnad på amoled och lcd. Skulle dock kolla in en nexus-surfplatta istället om jag vore du. Vet att det ska ha kommit en nyare version av nexus 7, aosp android och full support direkt från google med alla uppdateringar är inte dåligt.

Personligen så är surfplattor enda gången jag sätter Apple före något annat, därav har jag en iPad Air. Men skulle jag vara tvungen skulle jag nog välja en nexusplatta.

Det är i regel mindre bra att köpa gamla androidtelefoner/surfplattor, eftersom dessa oftast inte får mer uppdateringar från tillverkaren vilket kan vara lite tråkigt.

r5 2600 @ 4Ghz & Pure Rock| Asus x470-F | 16GB Corsair vengance LPX @ 3000Mhz |F.E 1070Ti| Fractal design define S | 3x Samsung 850 EVO (500&250&128GB) SSD | Evga supernova G2 750w.
SS Rival|Ducky One 2 TKL RGB MX Brown|Fostex TH-X00 & o2+odac.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Jag kommer hugga en Pro 8.4 hos Cyperphoto nu när dom kör kampanjen igen (1990:-).

Även fast köptarmen säger S 8.4 så kan jag inte motivera mig till ett nästan tusen kronor dyrare köp enbart för att få en AMOLED-skärm och fingeravtrycksläsare (är typ det som skiljer).

Pro 8.4 har även bättre stöd för custom ROM's, vilket är viktigt för mig som gillar att leka med sånt (löser ju även "problemet" med att eventuellt bli utan uppdateringar).

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av Spelaspel:

Ja, man ser skillnad på amoled och lcd. Skulle dock kolla in en nexus-surfplatta istället om jag vore du. Vet att det ska ha kommit en nyare version av nexus 7, aosp android och full support direkt från google med alla uppdateringar är inte dåligt.

Personligen så är surfplattor enda gången jag sätter Apple före något annat, därav har jag en iPad Air. Men skulle jag vara tvungen skulle jag nog välja en nexusplatta.

Det är i regel mindre bra att köpa gamla androidtelefoner/surfplattor, eftersom dessa oftast inte får mer uppdateringar från tillverkaren vilket kan vara lite tråkigt.

Aa har hört många säger att apple är bättre på surfplatta fronten. Tack för dina tips!

Skrivet av dysenteri:

Jag kommer hugga en Pro 8.4 hos Cyperphoto nu när dom kör kampanjen igen (1990:-).

Även fast köptarmen säger S 8.4 så kan jag inte motivera mig till ett nästan tusen kronor dyrare köp enbart för att få en AMOLED-skärm och fingeravtrycksläsare (är typ det som skiljer).

Pro 8.4 har även bättre stöd för custom ROM's, vilket är viktigt för mig som gillar att leka med sånt (löser ju även "problemet" med att eventuellt bli utan uppdateringar).

Precis cyperphoto hade rätt nice deal på den! Custom rom's är det svårt för en amatör?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranemo
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Mrguy:

Aa har hört många säger att apple är bättre på surfplatta fronten. Tack för dina tips!

Precis cyperphoto hade rätt nice deal på den! Custom rom's är det svårt för en amatör?

Det borde inte vara svårt om man provar sig fram försiktigt. Jag fick inte igång min galaxy nexus efter att rootat den men fixade d efter ett tag. Gör inte för mycket galet när du lägger in roms med mera.

Skickades från m.sweclockers.com

i7 4790 | CRYORIG H7 QUAD LUMI | MSI GTX 1070 | Msi Z87-G45 | Corsair 16 GB | Fractal R4 | 1 TB WD Blue + 850 Evo 250 GB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Mrguy:

Näe det vill jag inte påstå att det är. Finns mycket hjälp att få på XDA/Swedroid om det skiter sig eller om man har frågor innan man gör något, eller om man behöver en guide.

Läs noga hur man gör och stressa inte bara

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Spelaspel:

Vad menar du med att det ska ha kommit en nyare version av nexus 7? Refererar du till Nexus 7 (2013)?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||