Extrema latencyproblem efter GTX 980

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2008

Extrema latencyproblem efter GTX 980

Hallå där, Sweclockers!
Köpte mig häromdagen ett GTX 980 från MSI och slängde in i datorn. Och efter dess har jag haft extrema latencyproblem, så det blir jättekraftigt lagg när jag spelar upp video eller ljud - eller så går det inte att spela upp överhuvudtaget. Så då tog jag och uppdaterade alla drivrutiner jag kunde komma på, BIOS, chipset, USB, grafikkortet, ljudkortet och ändrat energiinställningar osv. Det var igår, och då löste det sig. Den kvällen. Och funkade bra idag också, tills nu då jag startade om datorn och upptäckte att latencyproblemen var tillbaka.

Och nu vet jag inte vad sjutton jag ska göra åt det längre.

Såhär ser det ut när jag kör LatencyMon:
http://puu.sh/fPMtX/77469bba08.png

EDIT: Värt att nämna är kanske att jag kör W7.

Skulle verkligen uppskatta all hjälp, är sjukt less på detta nu.

Tack!
/ec

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Antar att du kört display driver uninstaller när du uppdaterade gpu drivrutinerna? Oftast är det dxgkrnl.sys som krånglar. Geforce experience har jag också haft problem med förr som orsakade generellt lägg i Windows. Använder inte skiten längre utan uppdaterar drivrutiner manuellt.

Vet att latency kan vara en bitch. Satt i ett av mina gtx 670 som jag kört sli i min brors nya dator. Aldrig haft några problem med det. Men helt plötsligt gick latency:n genom taket efter att datorn varit igång ett tag. Tiden verkade vara slumpad. Provade allt jag kunde tänka på. Drivrutiner, avinstallerade program som kanske bråkade med gpun, monterade om kortet m.m. Sen helt plötsligt försvann problemet. Har ingen aning om hur men nu har den varit felfri i ett halvår.

|Corsair Carbide 500R|ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3|Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB|CPU Core i5 2500K 4.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|Corsair 16GB DDR3 1600MHz Vengeance|SSD 128GB Samsung SATA 2.5'', 830-Series|Seagate Barracuda 7200rpm 2TB|Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze|Asus VG248QE 144hz TN Monitor|