Xperia Z3 startar inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norduppland
Registrerad
Nov 2002

Xperia Z3 startar inte

Hej,
Imorse var telefonen jättelaggig när jag skulle kolla Fejan och läsa nyheter. Det tog flera sekunder för den innan den svarade på mina "tryckningar". Jag startade om den i ett försök att få den att fungera normalt igen. Problemet är att den inte startar alls nu. Skärmen är helt svart när jag trycker in power knappen. När jag sätter i laddaren är skärmen också helt svart, laddindikatorn kommer inte ens upp på skärmen.

Telefonen är nästan helt ny, ej tappat den eller dykt med den alls. Vad kan det vara för fel?

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Pröva hålla inne knapp för att höja volymen & power samtidigt, den kommer förmodligen vibrera till en gång, fortsätt hålla inne så vibrerar den ytterligare 3 ggr i följd. Då släpper du och startar den nornalt.

Detta är en process man gör då en sonylur har hängt sig, lite som Apples 2-knappars omstart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norduppland
Registrerad
Nov 2002

Tack för tipset! Nu funkar den

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.