Corsair 230t till Phanteks Enthoo Evolv

Permalänk
Medlem

Corsair 230t till Phanteks Enthoo Evolv

Har haft mitt 230t ett tag nu och jag måste säga att det är ett skiit snyggt chassi. Det som stör mig dock är ljudnivån och därför har jag funderat på att byta. Den Här gången till ett Enthoo Evolv. Gillar designen av chassit och konstruktionen med tjocka aluminium paneler samt den stora sidorutan. Är det värt att uppgradera? Pappa säger att jag förlorar på det tackvare att jag köper och säljer mina chassin kanske, en gång per år. Visst förlorar jag på det men är det en värd investering att skaffa Enthoo Evolv?

Visa signatur

Desktop: Corsair Graphite 230t | Corsair H70 Core, SP 120 Quiet Edt x2 | MSI B75MA-P45 | Intel i5 3570k 1155 | HyperX Beast 2133, 2x4 GB | MSI 760 Gaming OC | Samsung SSD 840 Pro | WD Green 1TB | CM G650M

Permalänk
Medlem

visst är det ett bra chassi. om det är värt det får du bestämma. värt att notera att enthoo evolv är för matx, 230t har plats för atx. har du atx-moderkort får du antingen byta det eller kika på ett annat chassi.

vad är det som stör dig med ljudnivån? vad är det som låter? ta reda på det så kan du åtgärda det, annars blir det svårt.

Permalänk
Medlem

Har en h70 core vattenkylare, pumpen låter på den, jag tänkte byta den till en be quiet dark rock 3. Framfläktarna på chassit skrapar smått mot mesh panelen i fram och det finns inga gummi monterignar för hdd diskar, har ett matx moderkort

Visa signatur

Desktop: Corsair Graphite 230t | Corsair H70 Core, SP 120 Quiet Edt x2 | MSI B75MA-P45 | Intel i5 3570k 1155 | HyperX Beast 2133, 2x4 GB | MSI 760 Gaming OC | Samsung SSD 840 Pro | WD Green 1TB | CM G650M

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffo:

Har en h70 core vattenkylare, pumpen låter på den, jag tänkte byta den till en be quiet dark rock 3. Framfläktarna på chassit skrapar smått mot mesh panelen i fram och det finns inga gummi monterignar för hdd diskar, har ett matx moderkort

låter som en vettig plan.