Steam sale: Company of Heroes 2 Franchise edition fråga.

Permalänk

Steam sale: Company of Heroes 2 Franchise edition fråga.

Helluw. Var lite snabb i fingrarna igår och köpte ENDAST CoH2 utan någon DLC. Upptäckte väldigt kort därefter att det fanns en franchise editon med alla dlc:na till ett bra pris. Men i franchise edition så ingår ju själva CoH2. Så jag undrar vad som händer om jag köper det? Kikade lite i steams support sida men fick inget vettigt svar.

Jag uppfattar det som såhär, att jag kan köpa franchise edition, få alla dlc:na men INTE en extra copia av CoH2. Stämmer detta?

Kan uppfattas som onödigt att betala för ett CoH2 till som jag inte får/kommer använda men jag sparar ju ändå en del med tanke på att det är 75% rea.

Visa signatur

Powercolor Radeon 7900 XTX // Ryzen 7 7800X3D (be quiet! Pure Rock 2 FX Svart) // Kingston 32GB DDR5 6000MHz // MSI B650 Gaming Plus Wifi // Kingston Fury Renegade M. 2 2TB // Corsair RM850e ATX 3.0 850W // Kolink Observatory Lite Mesh A-RGB Svart //

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrToasterable:

Helluw. Var lite snabb i fingrarna igår och köpte ENDAST CoH2 utan någon DLC. Upptäckte väldigt kort därefter att det fanns en franchise editon med alla dlc:na till ett bra pris. Men i franchise edition så ingår ju själva CoH2. Så jag undrar vad som händer om jag köper det? Kikade lite i steams support sida men fick inget vettigt svar.

Jag uppfattar det som såhär, att jag kan köpa franchise edition, få alla dlc:na men INTE en extra copia av CoH2. Stämmer detta?

Kan uppfattas som onödigt att betala för ett CoH2 till som jag inte får/kommer använda men jag sparar ju ändå en del med tanke på att det är 75% rea.

Jag skulle anta att paketen och deras priser är fasta. Dvs det blir inte billigare för att du redan har någon del av paketet men detta bör ju framgå av priset som anges.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av MrToasterable:

Helluw. Var lite snabb i fingrarna igår och köpte ENDAST CoH2 utan någon DLC. Upptäckte väldigt kort därefter att det fanns en franchise editon med alla dlc:na till ett bra pris. Men i franchise edition så ingår ju själva CoH2. Så jag undrar vad som händer om jag köper det? Kikade lite i steams support sida men fick inget vettigt svar.

Jag uppfattar det som såhär, att jag kan köpa franchise edition, få alla dlc:na men INTE en extra copia av CoH2. Stämmer detta?

Kan uppfattas som onödigt att betala för ett CoH2 till som jag inte får/kommer använda men jag sparar ju ändå en del med tanke på att det är 75% rea.

Enda fallen man får extra kopior eller rabatt är om det står tydligt på spelets produktsida.

När du lägger något i din korg och en artikel redan finns i ditt bibliotek så kommer Steam varna dig att du inte får extra kopia.

Visa signatur