OnePlusOne - Ändra sättet man svarar i telefon på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

OnePlusOne - Ändra sättet man svarar i telefon på?

Hej, jag har haft min OPO i ett litet tag nu och är nöjd att jag bytte bort min iPhone 4S på nästan alla punkter. Men jag (och andra) gillar inte sättet man stänger av väckarklockan och svarar i telefon på, finns det något sätt att ändra det på?

Har en Samsung S4 Active som jobbtelefon och den har mycket bättre sätt att svara på visuellt där ena sidan grön andra röd, en liten skillnad men mycket bättre.

Jag har inte moddat android(CynogenMod?) förut och vet inte ens vad jag letar efter eller om jag redan råkat byta då jag använder "teman". Skulle vara jätteglad om någon kunnig om android kunde hjälpa mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järpås
Registrerad
Feb 2009

Jag undrar samma sak. Ibland när man svarar så råkar man lägga på samtidigt för att läggapå knappen är under svara knappen...

Min Dator: Intel 2500k @ 4,4 GHz | 2 GTX 580 | Adata 8GB DDR3 | Asus P8Z68V PRO | Fractal Design Arc R2 | Samsung 830 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M | Mionix Saiph 3200 | Argon 7460A
Server/HTPC: Intel Core i3 2100 | OCZ Vertex 3 | 2 Western Digital Caviar Green 1,5 TB | Thermalright True Black (passivt kyld)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Behövs inte något trixande med rommar eller att roota telefonen för att ändra detta.
Finns appar som ersätter både dialern och väckarklockan (och SMSappen om så önskas). hämtas enkelt från google play.
Vilka dialers som är bra/poppis vet jag inte i dagsläget. Var rätt länge sedan jag testade på alternativa dialers. Men en googling på dialers android eller liknande kan nog visa vilka alternativ som finns.

När det kommer till väckarklockan har jag fastnat för appen timely. Väldigt trevlig grafiskt

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930