Hur snabbt kan en Arduino lagra I2C data är egentligen min fråga.
Hur lång tid skulle en erfaren programmerare behöva för att sammanställa koden om hårdvaran finns?
MVH E som är läkare med ett visst teknikintresse i behov av hjälp.
Datamängden för temperaturen och hjärtfrekvensen kan försummas i jämförelse med flödesmätaren. Vad jag kan se ger flödesmätaren en datamängd på 14bit varje avläsning eller 28kbit/s vid 2kHz, jag förmodar att det bara är datamängden så det tillkommer en del i form av själva kommunikationen. Sedan ska dock datan skrivas till minneskortet, så vi får dubbla det, 60kbit/s runt och fint. I2C-biblioteket för Arduino verkar vara lite skakigt, jag har inte använt det allt för mycket själv.
Edit: I2C har som lägsta nominella standardiserade överföringshastighet 100kbit/s. Enligt databladet för atmega168/328(Processorn i arduino uno) så ska den stödja upp till 400kbit/s. Sedan är frågan om det går att uppnå den hastigheten med "wire"-biblioteket. Hur som så borde du kunna uppnå 100kbit/s, och då klarar du dig med hyfsad marginal. Om inte annat går det att skriva sin egen I2C-rutin.
Vad jag kan se borde det inte vara något problem, och en erfaren programmerare skulle nog inte behöva många timmar för att ordna upp det hela.
(Disclaimer: Jag är ganska novis, och kan ha missat något, så vänta gärna på bekräftelse från någon annan. )
Senast redigerat Smärre förtydliganden och tillägg.