Permalänk
Inaktiv

Paypal

om någon köper er produkt via paypal, kan personen ta tillbaka pengarna? det händer rätt så ofta med paypal att någon tar tillbaka pengarna och paypal bryr sig inte, alltså paypal accepterar detta beteende vilket gör betalningsmetoden mycket opålitligt.

nu tänker jag inte göra detta, men jag måste få veta för jag tänker be en person att köpa produkter från er hemsida med paypal som kommer skickas hem till mig under mitt namn och jag måste få ta reda på ifall han kan ta tillbaka pengarna.

detta kanske låter fel men jag hoppas ni förstår, om ni tror eller vet att han kan ta tillbaka pengarna när som helst och att det blir skuld, kan denna person betala genom visa eller mastercard utomlands?

edit:
https://www.paypal-community.com/t5/How-to-use-PayPal-Archive...

lite intressant att läsa... jag tycker ni borde ta bort paypal om ni inte har ett sätt att hindra detta : O

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

om någon köper er produkt via paypal, kan personen ta tillbaka pengarna? det händer rätt så ofta med paypal att någon tar tillbaka pengarna och paypal bryr sig inte, alltså paypal accepterar detta beteende vilket gör betalningsmetoden mycket opålitligt.

nu tänker jag inte göra detta, men jag måste få veta för jag tänker be en person att köpa produkter från er hemsida med paypal som kommer skickas hem till mig under mitt namn och jag måste få ta reda på ifall han kan ta tillbaka pengarna.

detta kanske låter fel men jag hoppas ni förstår, om ni tror eller vet att han kan ta tillbaka pengarna när som helst och att det blir skuld, kan denna person betala genom visa eller mastercard utomlands?

litar du på personen så försöker väl inte X att ta tillbaka pengarna, om det är du som står som köpare.
då blåser han ju indirekt dig då du blir skyldig inet pengar?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inet
Skrivet av pepparkakor:

om någon köper er produkt via paypal, kan personen ta tillbaka pengarna? det händer rätt så ofta med paypal att någon tar tillbaka pengarna och paypal bryr sig inte, alltså paypal accepterar detta beteende vilket gör betalningsmetoden mycket opålitligt.

nu tänker jag inte göra detta, men jag måste få veta för jag tänker be en person att köpa produkter från er hemsida med paypal som kommer skickas hem till mig under mitt namn och jag måste få ta reda på ifall han kan ta tillbaka pengarna.

detta kanske låter fel men jag hoppas ni förstår, om ni tror eller vet att han kan ta tillbaka pengarna när som helst och att det blir skuld, kan denna person betala genom visa eller mastercard utomlands?

edit:
https://www.paypal-community.com/t5/How-to-use-PayPal-Archive...

lite intressant att läsa... jag tycker ni borde ta bort paypal om ni inte har ett sätt att hindra detta : O

Vi är medvetna om detta. Detta är ju lite till varför Paypal uppkom från första början för att minska bedrägerier online om jag inte är helt ute och cyklar. Just nu är det dock inget som vi upplever som ett problem men självklart kommer vi se över att ha kvar Paypal eller inte om det börjar missbrukas.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Krånglade som tusan för några år sedan att ens få igång paypal.. då dom skulle ha något nummer från något kontoutdrag från banken..
men när det väl fungerade har det fungerat väldigt bra.

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Krånglade som tusan för några år sedan att ens få igång paypal.. då dom skulle ha något nummer från något kontoutdrag från banken..
men när det väl fungerade har det fungerat väldigt bra.

samma sak för mig men personen på paypal visste inte hur man öppnade PDF filer så fick lusläsa deras regler ang vilka filformat som dom accepterade.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

tack för svar inet, jag väntar med paypal tills deras policy angående chargebacks är lite mer trovärdig än nuvarande policy

Skrivet av Grönahunden:

litar du på personen så försöker väl inte X att ta tillbaka pengarna, om det är du som står som köpare.
då blåser han ju indirekt dig då du blir skyldig inet pengar?

tänkte sälja en produkt och så betalar han direkt med paypal fast nu blev jag lite tveksam med detta "paypal chargebacks"

Permalänk
Medlem

Hej,

PayPal är ett utav världens största betalsätt och därför är det många som försöker utnyttja andra människor för att komma åt deras pengar. Köper ni från Inet så har ni alltid köpskydd, det vill säga att om ni inte skulle få en vara så kan ni få tillbaka pengarna. Att däremot skicka pengar mellan okända människor är inte lika tryggt, det är precis som att låna ut eller ge pengar till någon i förskott som du inte känner.

Inet skickar sina varor som spårbara, det betyder att de är täckta av säljarskyddet som PayPal erbjuder. Om till exempel ett bedrägeri skulle äga rum så står PayPal för den kostnaden.

Du kan vara säker när du handlar med PayPal pepparkakor, framförallt om du handlar på Inet.
Dessutom erbjuder Inet flera olika betalsätt, om du inte önskar att betala med PayPal så kan du alltid välja något annat betalsätt?

Hoppas du fick lite bättre förståelse för hur det fungerar.

Vänligen,
William

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort