Problem med ACER-kundtjänsten (Erbjuder endast reparation - trots tre DOA-datorer på rad!)

Permalänk
Skrivet av ollesbolle:

Hur Acer har skött ärendet kan ju vara beklagligt, men det är ju faktiskt CDON som du har köpt av och således dom som har skyldigheter gentemot dig - häv köpet eller be dom skicka en ny genast. Du har all rätt i världen att häva köpet efter så här lång tid.

Ja, det blir nog så att köpet hävs. Jag vet att jag har rätt till det, men grejen är ju att det är så jävla bittert att börja om från ruta ett när de bara kunde ha visat mig lite förmåga att lösa det på ett bättre sätt.

Som jag sa till L2-kundtjänsten. Hade det varit mitt företag och jag skickat tre defekta produkter på rad till en kund, då hade jag aldrig i livet bett kunden att skicka produkten på reparation. Då hade hen fått en personligt levererad dator av bättre modell än den ursprungliga och en handskriven ursäkt från VD.
Men det handlar ju om hur man ser på sina kunder.

Det är därför jag vill informera andra om mina erfarenheter aav Acer/CDON, så att folk kan fatta ett informerat beslut om man vill handla av dem i framtiden. Som sagt, jag avråder å det bestämdaste från det.

Permalänk

Med det sagt så kommer jag naturligtvis kontakta CDON och berätta hur jag tycker att det här ärendet hanterats. Man kan ju hoppas att de har ett intresse av att hålla sig väl med sina kunder. Kanske kan de vaska fram en bra lösning, vad vet jag?

Permalänk

Hej

Hela det här ärendet blev en väldigt tråkig historia, precis som vi uttryckt till dig i vår dagliga kommunikation Pilsenernisse så känner vi och förstår din frustration.
Att en dator går sönder händer, men här rör det sig om 3 stycken. Vi förmodar att dom två första har fart illa i frakten från vår fabrik till CDON och har tagit undan resterande 6 maskiner som var på samma pall för check.
Som du vet kompenserade vi dig med en uppgraderad dator, från en i3 till en i5, från mekanisk till ssd, till ett värde av runt 1500 SEK, för att du fått två stycken felaktiga. Att det skulle vara fel på piltangenten på den uppgraderade datorn är självklart helt otroligt & väldigt olyckligt.

Vi känner dock att vi redan har kompenserat dig och ville därför ta in den till oss istället för att göra yttligare ett utbyte, det låg även i vårt intresse att få den ordentligt genomsökt för dig, dessutom erbjöd vi som du vet, en prio-service som normalt tar 2 dagar, vilket borde vara ungefär samma tidslinje som att få ut en ny dator till dig.

Självklart ska det inte bli så här överhuvudtaget och något liknande är extremt sällsynt, men viktigast för oss är att ta ansvar och försöka på alla sätt och vis att hjälpa våra kunder. Det känner vi att vi har gjort i detta ärendet, både genom kompensationen, den dagliga personliga uppföljningen samt erbjudandet av prioriterad service. Vi har gått långt över de krav som ställs från Konsumentköpsverket och vi har inte tvekat på att göra det heller för att få dig nöjd.
Skulle du ändra dig och ändå vilja ha prioriterad service på din uppgraderade PC så hör av dig snarast, om inte så hoppas vi det löser sig med att du häver köpet och att du inte har sån här otur vid nästa inköp.

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Hela det här ärendet blev en väldigt tråkig historia, precis som vi uttryckt till dig i vår dagliga kommunikation Pilsenernisse så känner vi och förstår din frustration.
Att en dator går sönder händer, men här rör det sig om 3 stycken. Vi förmodar att dom två första har fart illa i frakten från vår fabrik till CDON och har tagit undan resterande 6 maskiner som var på samma pall för check.
Som du vet kompenserade vi dig med en uppgraderad dator, från en i3 till en i5, från mekanisk till ssd, till ett värde av runt 1500 SEK, för att du fått två stycken felaktiga. Att det skulle vara fel på piltangenten på den uppgraderade datorn är självklart helt otroligt & väldigt olyckligt.

Vi känner dock att vi redan har kompenserat dig och ville därför ta in den till oss istället för att göra yttligare ett utbyte, det låg även i vårt intresse att få den ordentligt genomsökt för dig, dessutom erbjöd vi som du vet, en prio-service som normalt tar 2 dagar, vilket borde vara ungefär samma tidslinje som att få ut en ny dator till dig.

Självklart ska det inte bli så här överhuvudtaget och något liknande är extremt sällsynt, men viktigast för oss är att ta ansvar och försöka på alla sätt och vis att hjälpa våra kunder. Det känner vi att vi har gjort i detta ärendet, både genom kompensationen, den dagliga personliga uppföljningen samt erbjudandet av prioriterad service. Vi har gått långt över de krav som ställs från Konsumentköpsverket och vi har inte tvekat på att göra det heller för att få dig nöjd.
Skulle du ändra dig och ändå vilja ha prioriterad service på din uppgraderade PC så hör av dig snarast, om inte så hoppas vi det löser sig med att du häver köpet och att du inte har sån här otur vid nästa inköp.

Mvh
Acer

Hej,

Eftersom vi skriver offentligt nu måste jag bara börja med att bemöta några direkta felaktigheter i det du skriver.

Citat:

Som du vet kompenserade vi dig med en uppgraderad dator, från en i3 till en i5, från mekanisk till ssd, till ett värde av runt 1500 SEK

Enligt specifikationerna på CDON:s hemsida har den uppgraderade datorn INTE ssd, medan den första hade det. Att ni erbjöd mig en bättre dator är dock sant. Skillnaden var inte heller 1500 kr, utan 1000 kr, precis som vi sade när vi pratade i telefon tidigare idag.
Att priset på datorn jag först köpte har gått ner under tiden processen pågått hjälper knappast mig, utan är snarare talande för hur lång tid det hela tagit.

Jag har betalat 3990 kr, och blev efter två defekta datorer erbjuden en dator som låg en nivå ovanför. Den råkade kosta 4990 kr, alltså 1000 kr mer.

Citat:

Att det skulle vara fel på piltangenten på den uppgraderade datorn...

Jag tror inte att det var din avsikt, men det kan lätt tolkas som att felet på datorn var väldigt litet (en liten tangent hit och dit). Där vill jag säga att det är flera delar av tangentbordet som inte fungerar, däribland nedåt-pilen (som används tämligen frekvent när man exempelvis scrollar i dokument) såväl som shift-tangenten och flera tangenter på sifferraden.

Citat:

en prio-service som normalt tar 2 dagar, vilket borde vara ungefär samma tidslinje som att få ut en ny dator till dig.

Med upphämtning om ett dygn, reparation och leverans var bedömningen från er sida att det skulle ta en kalendervecka att få den tillbaka.

Huruvida ni "gått långt över de krav som ställs från Konsumentköpsverket och har inte tvekat på att göra det heller för att få dig nöjd" eller ej lämnar jag åt andra att bedöma.

Vänligen
N

Permalänk

Hej

Beklagar, du har rätt angående uppgraderingen.

En upphämtning hade vi kunnat göra redan idag, eftersom vi kunnat få iväg det till UPS innan kl 14.

Vi vill inte diskutera ärendet offentligt, men eftersom du nämnde att du skulle skriva på forum om det så vill vi i alla fall ge vår syn på det hela.

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Beklagar, du har rätt angående uppgraderingen.

En upphämtning hade vi kunnat göra redan idag, eftersom vi kunnat få iväg det till UPS innan kl 14.

Vi vill inte diskutera ärendet offentligt, men eftersom du nämnde att du skulle skriva på forum om det så vill vi i alla fall ge vår syn på det hela.

Mvh
Acer

Hej,
Jag har ingenting emot att diskutera offentligt, och självklart har jag ingenting emot att ni ger er syn. Men jag känner samtidigt att jag måste bemöta de faktafel ni skriver.

Ni hade inte kunnat ordna en upphämtning redan idag, måndag.
Vid två tillfällen (i fredags och idag, måndag) har jag frågat när en upphämtning kan bli av. Vid båda tillfällena har jag fått svaret tisdag.
Det handlar om en liten sak, en dag, men det ni skriver stämmer helt enkelt inte i sak där heller.

Mvh N

Permalänk

Hej

Det är felaktig information till dig i så fall. Vi kan absolut hämta samma dag eftersom vi skickar elektronisk fraktsedel till UPS samtidigt som vi gör felanmälan, den är därmed aktiverad direkt när vi lägger på samtalet och kunden kan då ringa UPS och få en upphämtning samma eftermiddag.
Beklagar om den infon inte har nått dig, jag tar tag i det.

Mvh
Acer

Visa signatur

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Hela det här ärendet blev en väldigt tråkig historia, precis som vi uttryckt till dig i vår dagliga kommunikation Pilsenernisse så känner vi och förstår din frustration.
Att en dator går sönder händer, men här rör det sig om 3 stycken. Vi förmodar att dom två första har fart illa i frakten från vår fabrik till CDON och har tagit undan resterande 6 maskiner som var på samma pall för check.
Som du vet kompenserade vi dig med en uppgraderad dator, från en i3 till en i5, från mekanisk till ssd, till ett värde av runt 1500 SEK, för att du fått två stycken felaktiga. Att det skulle vara fel på piltangenten på den uppgraderade datorn är självklart helt otroligt & väldigt olyckligt.

Vi känner dock att vi redan har kompenserat dig och ville därför ta in den till oss istället för att göra yttligare ett utbyte, det låg även i vårt intresse att få den ordentligt genomsökt för dig, dessutom erbjöd vi som du vet, en prio-service som normalt tar 2 dagar, vilket borde vara ungefär samma tidslinje som att få ut en ny dator till dig.

Självklart ska det inte bli så här överhuvudtaget och något liknande är extremt sällsynt, men viktigast för oss är att ta ansvar och försöka på alla sätt och vis att hjälpa våra kunder. Det känner vi att vi har gjort i detta ärendet, både genom kompensationen, den dagliga personliga uppföljningen samt erbjudandet av prioriterad service. Vi har gått långt över de krav som ställs från Konsumentköpsverket och vi har inte tvekat på att göra det heller för att få dig nöjd.
Skulle du ändra dig och ändå vilja ha prioriterad service på din uppgraderade PC så hör av dig snarast, om inte så hoppas vi det löser sig med att du häver köpet och att du inte har sån här otur vid nästa inköp.

Mvh
Acer

EN ny dator ska inte behöva skickas till reparation, speciellt inte om det är tredje datorn ni skickat till kund, PUNKT.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd

Ge fan i att köpa acer. Jag gjorde det misstaget och sålde skiten. Rör aldrig en acer maskin igen. Min gick också in på rep 2 ggr utan att repareras (det var också touchpaden, surprise)

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcerSverige:

Vi känner dock att vi redan har kompenserat dig och ville därför ta in den till oss istället för att göra yttligare ett utbyte, det låg även i vårt intresse att få den ordentligt genomsökt för dig

Ni har kompenserat för de första datorerna ja. Tänk även lite på värdet. En dyrare dator som är trasig? Tja, då är tusen spänn i "kompensation" rätt svagt. Ni kan ju kompensera med en dator som är värd 10 000 mer men vad ska man med en trasig dator till?

Vill ni ta in den och titta på den så gör det för egen skull? Skicka honom en ny först. Igen.

Permalänk
Medlem

Till alla er som klagar på CDON för att de hänvisar till Acer kan jag berätta att ert älskade Inet gör precis likadant. Köpte samma dator som den här tråden handlar om på Inet och den hade samma problem med touchpaden. Förutom att Inet's support var långsam på att svara (över en vecka), så fick jag bara svaret att själv göra ett RMA-ärende hos Acer.

Dock hade jag mer tur än TS och fick tillbaka en fungerande dator efter ca 1V.

Kan hålla med om att Acers hantering av V3-371 är under all kritik. Jag köpte datorn flera månader efter att problemet upptäckts och Acer uppenbarligen var medvetna om problemet (enligt flera trådar med folk som pratat med supporten). Acer hade uppenbarligen inte dragit tillbaks modellen, och det fanns INGEN information om detta någonstans på Acers hemsida.

Permalänk
Skrivet av Spannen:

Kan hålla med om att Acers hantering av V3-371 är under all kritik. Jag köpte datorn flera månader efter att problemet upptäckts och Acer uppenbarligen var medvetna om problemet (enligt flera trådar med folk som pratat med supporten). Acer hade uppenbarligen inte dragit tillbaks modellen, och det fanns INGEN information om detta någonstans på Acers hemsida.

Nej, den bilden har jag också. De låtsades vara överraskade över att V3-371 inte fungerar. Sen när man läser på olika forum är det tydligt att det är ett välkänt problem. Tidigare i den här tråden påstår de till och med att det var en specifik pall som skadats under transport till CDON. Så att alla datorer fick PRECIS samma trasiga touchpad. Visst serru...

Permalänk
Skrivet av N!klas:

Ni har kompenserat för de första datorerna ja. Tänk även lite på värdet. En dyrare dator som är trasig? Tja, då är tusen spänn i "kompensation" rätt svagt. Ni kan ju kompensera med en dator som är värd 10 000 mer men vad ska man med en trasig dator till?

Vill ni ta in den och titta på den så gör det för egen skull? Skicka honom en ny först. Igen.

Det lustiga var ju att de (både CDON och Acer) resonerade som att jag skulle vara tacksam för att de minsann skickat en ny dator vid hela tre tillfällen. Och därför inte kunde göra samma sak igen. Så jäkla lustigt. Som om kunden skulle bli alldeles vild av glädje av en "ny dator". Trots att den är trasig.

Så här skrev CDON: "Eftersom datorn är utbytt vid 2 tillfällen så har inga serviceförsök vidtagits för att åtgärda felet, vi har istället ersatt er med en ny dator båda gångerna.
Vi kan på grund av detta inte erbjuda er någon annan lösning än den som blivit presenterad för er." [att ta den tredje datorn till Tyskland på reparation].

De är för tokiga!