Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2008

Gtx 590 + Gtx 560Ti

Tjenare,

jag sitter just nu på 2xGtx 560Ti och ska få ett Gtx 590 av en polare. Skulle jag kunna byta ut ett av mina 560Ti och sätta in 590 och sen köra det andra 560Ti som ett fysikkort eller liknande? Jag har ett svagt minne om att man kan göra det, kallas det anti-sli? Tror ni att min prestanda kommer att öka så jag kan börja köra lite av dagens spel?

Tack på förhand L_S

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Du kan köra ett helt annat GTX kort som ett PhysX Kort. Inga problem. PhysXkortet kommer bara att öka prestandan i spel som använder sig utav hårdvaruaccelererad Physx.

Här har du listan på spelen: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_hardware-acce...

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Lucifer_swnne:

Tjenare,

jag sitter just nu på 2xGtx 560Ti och ska få ett Gtx 590 av en polare. Skulle jag kunna byta ut ett av mina 560Ti och sätta in 590 och sen köra det andra 560Ti som ett fysikkort eller liknande? Jag har ett svagt minne om att man kan göra det, kallas det anti-sli? Tror ni att min prestanda kommer att öka så jag kan börja köra lite av dagens spel?

Tack på förhand L_S

Det kallas PhysX och det ger ökad prestanda i spel som stöder PhysX.
Problemet blir väl strömförbrukningen, värmen och grafikminnet. 1,5 GB är lite i dagen läge.

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2008

Okej, jag tackar er båda för svaren. Får ta och köra på detta tills AMD släpper sina nya och uppgradera lite mer av datorn efterhand.

Hamnar man i bråk, slå först slå hårdast =P