Asus fonepad 6 Bluetooth/batteri problem(möjligt KitKat)

Permalänk
Medlem

Asus fonepad 6 Bluetooth/batteri problem(möjligt KitKat)

Hej,

Jag har googlat och har hittat lite lösningar men ingen som är permanent.
Problemet är följande: så fort den ansluter till bilen via BT, så tappar den anslutningen efter ca 15 sekunder, och sedan efter en minut ansluter den igen, och tappar den igen. Eftersom jag åker mycket bil, lyssnar på musik och pratar i telefon är det förbannat irriterande att hålla på att fippla med telefonen när man pratar eller lyssna 15sek på bilstereon och sedan 30 på telefonen.

Jag har luskat ut att fler personer har haft samma problem, där den gemensamma nämnare har varit KitKat(4.4, 4.4.2).

Ang batteriet. Jag hade tidigare en OP One. De ska ha samma batteri storlek, men batteriet räcker inte ens hälften så länge som opo. Jag laddade telefonen från 50℅ till 85 under dagen(100 när jag gick hemmifrån) och nu sitter jag med 7%. Jag förstår att skärmen är större, men skillnaden är för fan 20-30% under samma förutsättningar.

Och ifall någon sitter på någon på någon bra custom rom till just fonepad. CM finns inte.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |