Råd inför ny telefon 2000-3500:- se önskemål!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Råd inför ny telefon 2000-3500:- se önskemål!

Behöver råd ang ny mobiltelefon

Min förra telefon var Nexus 4 men den har nu pajjat
+ Älskade det avskalade android systemet
+ Kändes rapp och fyllde mina behov
+ Bra pris för en sådan lur
- Kameran var rätt kass
- Hade 8GB varianten och det var för lite minne

Så dessa "+" vill jag gärna ha med mig i letandet efter en ny telefon.

Letar efter en så bra smarphone som möjligt med priset 2000-3500:-

Har kikat på One plus one men kanske är den för stor för min smak. Ser helst att telefon är 4,5-5 tum.
Vad kan ni rekommendera för lurar i den storleken? Är kameran bättre än den i Nexus 4 så är jag nöjd. En lagring på minst 16Gb (alt. stöd för SD-kort).

Summering
2000-3500 pris
Minst 16GB lagring
Rapp
4,5-5" skärm
Föredrar ett så rent android som möjligt

Ska ner och känna på 5,5" telefon sen.. om jag känner att det känns okej, ska jag köra på en One plus one då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2015

här har du en bra mobil till ditt pris.
hade en s4 innan jag bytte till iphone
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Stationär dator specifikationer:
Processor:intel core i5-4460 3.2GHz Grafikkort:Nvidia GeForce GTX 760 1.5gb (OEM) RAM:8GB 1600MHz Hårddisk:1TB Tangentbord:Razer blackwidow chroma Mus:Razer deathadder chroma

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Dec 2013

Jag har svårt att se att du får en bättre telefon än denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767

Men ifall du gillade Nexusen så finns det väl en Nexus 5 för ett helt ok pris annars?

Med Sony Z1Compact får du en mindre telefon, bra kamera, så mycket lagring du behöver (SD-kort + 16 GB), avskalat Android (kanske inte i samma klass som Nexus, men fortfarande avskalat i jämförelse, avsevärt bättre än Samsungs andriod-variant).

Jag har själv Z3Compact och är oerhört nöjd, men den är ju utanför prisklassen.

Om du skulle vilja ha den strikt inom 4,5-5 tum så finns Z1 (inte compact) som är 5 tum, med ungefär samma specs, till ett aningen högre pris (inom dina gränser).

Men jag tror nog att du behöver fundera på om det inte blir en Nexus 5, för den uppfyller väl alla dina krav också?

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Fredde02:

här har du en bra mobil till ditt pris.
hade en s4 innan jag bytte till iphone
http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

Med en Samsung S4 förlorar han ju en del han önskar i sin nya telefon, det vill säga:

+ Kändes rapp

Kika på en Nexus 5? Kameran är ju ingen direkt höjdare på den heller dock och de är svåra att hitta nya nu men begagnad i bra skick får man för 1500kr. Annars är ju Sony ganska ren variant av Android om än annat utseende. Men då skulle jag rekommendera någon av de nyare och de faller utom din prisklass.

Är egentligen en Nexus 5 som du skulle ha känns det som.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Tack för tipsen.. är väl just det med Nexus 5an, att den har utgått. Så svår att få tag på..
Läst en del gnäll på att batteriet i 5an är dåligt?
Inte sämre än det i 4an antar jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jag får kika begagnat..

Om jag skulle kunna gå upp i skärmstorlek är oneplus one något att överväga med tanke på mina krav?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla / Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Z3 Compact begagnad får du ju för ca 3000:- ibland ny i kartong! Känns som ett givet val

I7 4790K @ Stock | Phanteks PH-TC14PE | 16GB Corsair LP1600 | Asus Z97-A | Palit GTX1070 Dual Fan 8GB | 256 Samsung 840 Pro, 2+2TB | 34" Dell U3415W | Fractal Design R4 | Fractal Design 800W 80+ Gold | Win10 Pro | 250/100 Fiber

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2012

Batteriet är inte "bra" i Nexus 5 men bättre än på Nexus 4 ska det vara. Jag fick ut runt 4-5 timmars skärmtid när jag hade min. Oneplus har jag ingen åsikt om personligen äger jag en Meizu MX4 idag som jag köpte ny för 3000kr för någon vecka sedan och är väldigt nöjd. Tror dock inte den passar dig för den har en väldigt modifierad version utav Android och ingen möjlighet till CM eller dylikt.

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Dec 2007

Skulle tagit en Z3 Compact, finns en del på tradera som är ny i obruten förpackning
Har en själv, riktigt nöjd med den, den gröna/java är fin

Skickades från m.sweclockers.com

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Z2 är en mycket bra telefon för 3.5k, den uppfyller alla dina krav

Skickades från m.sweclockers.com

Lenovo Y500 | i7-3630QM | 2xGT650m SLI | 12GB 1600MHz | Plextor M5M 256GB SSD + 1TB HDD | 15,6" Full HD | Windows 8 |
HP DV6-6069 | i7-2630QM | HD 6770M | 8GB 1333MHz | 640GB - 5400RPM | Windows 8 |
Mobil: Sony Xperia Z2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2004

du vänjer dig snabbt vid större skärm. Hade en iphone 4 innan jag bytte till en 6:a. Upplevde den som gigantisk i ca 2 dagar. Kollade på 4:an efter det igen och den kändes pyttig och allmänt...meh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2014

nexus 5?

Klaga inte på min dyslexi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

LG G3 16GBversionen kostar cirkus 3 500 kr.

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, WD Blue 250 GB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& ett antal enkortsdatorer med div användningsområden).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bôgda
Registrerad
Mar 2012

Hade Nexus 4 innan och har nu Nexus 5. Den är ett naturligt steg vidare, men känns som att glaset i skärmen är lite tunnare och spricker lättare. Man köper dock en kinaskärm för 50 dollar så de är billiga att laga.

Har hört mycket positivt om Sonys telefoner också, men inte prövat dem själv.

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS X99-A | Intel i7-5820K | Gamerstorm Captain 240 | Intel 600p 256GB | MSI R9 380 Gaming 4GB | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 7x Virtual |
Laptop: | Yes |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av GrisGrinder:

Behöver råd ang ny mobiltelefon

Min förra telefon var Nexus 4 men den har nu pajjat
+ Kändes rapp och fyllde mina behov
+ Bra pris för en sådan lur
- Kameran var rätt kass
- Hade 8GB varianten och det var för lite minne

Så dessa "+" vill jag gärna ha med mig i letandet efter en ny telefon.

Letar efter en så bra smarphone som möjligt med priset 2000-3500:-

Har kikat på One plus one men kanske är den för stor för min smak. Ser helst att telefon är 4,5-5 tum.
Vad kan ni rekommendera för lurar i den storleken? Är kameran bättre än den i Nexus 4 så är jag nöjd. En lagring på minst 16Gb (alt. stöd för SD-kort).

Summering
2000-3500 pris
Minst 16GB lagring
Rapp
4,5-5" skärm
Föredrar ett så rent android som möjligt

Ska ner och känna på 5,5" telefon sen.. om jag känner att det känns okej, ska jag köra på en One plus one då?

Köp OnePlus One, LG G2 (Har inte AOSP, men flyter på rätt bra ändå. Finns ju custom ROMs annars) eller Nexus 5. N5 har inte lika bra batteritid som de andra två.
Sony Z1/Z3 Compact har ju jättetrist skärmupplösning så dessa skulle jag inte köpt. Batteritiden är dock bra och prestandan annars är i toppklass.
LG G3 är felkonfigurerad med Adreno 330 och QHD-skärm. GPUn räcker inte till och irriterande mikrolagg är ett faktum.
Samsung Galaxy S4+ borde duga om du flashar ett AOSP-baserat ROM. Annars är den riktigt jäkla långsam.
Xiaomi Mi 4 ser intressant ut, men jag har ingen direkt erfarenhet om denna så kan inte säga mer än hårdvaruspecsen (som visserligen ser riktigt bra ut).

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2008

Har själv OnePlus One, den är grym på alla sätt. Billig och pålitlig!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

LG G3 eller OnePlus One!!

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Eh, visst kan man köpa Sony z3 compact för 3100 kr eller bililigare nu på tele2 om man lämnar in en random telefon? http://www.tele2.se/upptack/erbjudanden/payback/payback_kampa...

Vituð ér enn, eða hvað?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

LG G3 eller OnePlus One.

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlskoga
Registrerad
Jun 2011

Chassi: Fractal Design R3 Moderkort: Gigabyte Z87X UD3H Processor: Intel Core i7 4770K @4.4GHz Processorkylare: Antec Kuhler 620 Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 ROG STRIX DC3 Minnen: Corsair 32GB VG LP SSD: Samsung 120GB Lagringsenhet: Seagate 1TB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort ASUS Xonar U7 | Tangentbord: Func KB-460 Headset: Sennheiser PC360 GAME Mus: Steelseries Sensei Pro Grade