Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy s6

Vad tror ni om mobilen?

Blir det en riktig hit eller diss?

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s6-6849.php

Permalänk
Avstängd

Dom fortsätter väll med sin design byggd på plastiga material, sin förbannade fysiska hemknapp, sitt bloatade Touchwiz, sin stängda exynos plattform och sina paneler med disney färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Dom fortsätter väll med sin design byggd på plastiga material, sin förbannade fysiska hemknapp, sitt bloatade Touchwiz, sin stängda exynos plattform och sina paneler med disney färger.

precis det jag tänkte skriva alltså

Permalänk
Medlem

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det verkar som de ska ändra lite riktning i och med sexan. Men jag tvekar på att det kommer att bli bra. Aldrig gett ett öre för Samsungs designspråk.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Touchwiz = diss.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

Haha, är du allvarlig? Vad har Htc one m9 som gör att den liknar Apples Iphone 6? Menar du att båda är fyrkantiga och gråa eller vadå?

Om någon kopierade någon så kopierade Apple Digione. http://www.technobuffalo.com/2014/12/03/did-apples-iphone-6-c...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Alla kopierar alla idag. Inte så mycket att bry sig om.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Dom fortsätter väll med sin design byggd på plastiga material, sin förbannade fysiska hemknapp, sitt bloatade Touchwiz, sin stängda exynos plattform och sina paneler med disney färger.

Menar du skärmen?

Den hör till toppskiktet av bra skärmar, deras note 4 fått riktigt bra betyg på skärmen. När du väl provat en korrekt kalibrerad oled lär du inte vilja ha en lcd skärm igen.

TW håller jag med om är kass, sen att dom ska köra Exynos är inte bra (inte så att Qualcomm är mycket bättre på samsung mobiler faktiskt, är vissa saker som funkar dåligt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av trollhattan:

Dom fortsätter väll med sin design byggd på plastiga material, sin förbannade fysiska hemknapp, sitt bloatade Touchwiz, sin stängda exynos plattform och sina paneler med disney färger.

Och allt annat sneglar på glas och aluminium.

Antagligen likt Alpha. Nytt folk på Samsung lär ge ny design och optimering av TW.
Vad är det stora problemet med Exynos och klara underbara skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Haha, är du allvarlig? Vad har Htc one m9 som gör att den liknar Apples Iphone 6? Menar du att båda är fyrkantiga och gråa eller vadå?

Om någon kopierade någon så kopierade Apple Digione. http://www.technobuffalo.com/2014/12/03/did-apples-iphone-6-c...

ja men nu menar jag de stora mobilföretagen, såklart man vill att de stora värsting mobilerna ska se olika ut och inte likadana, skulle ju bli lite trist va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

ja men nu menar jag de stora mobilföretagen, såklart man vill att de stora värsting mobilerna ska se olika ut och inte likadana, skulle ju bli lite trist va?

Ja det skulle vara trist, men frågan var varför du tycker nya htc one är så lik Iphone? Jag ser verkligen inga likheter förutom att de är fyrkantiga och grå.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Ja det skulle vara trist, men frågan var varför du tycker nya htc one är så lik Iphone? Jag ser verkligen inga likheter förutom att de är fyrkantiga och grå.

hittar inte bilden men hade du sett den hade du förstått

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

Du får gärna visa en bild. Det är väl snarare Apple som kopierat HTC's design?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Dom fortsätter väll med sin design byggd på plastiga material, sin förbannade fysiska hemknapp, sitt bloatade Touchwiz, sin stängda exynos plattform och sina paneler med disney färger.

Det ryktas om glas och aluminium istället för den typiska plastbaksidan.
Den fysiska hemknappen är ju det bästa som finns, och de där touchknapparna på sidan. Så man har en hel skärm för godsaker och slipper den där fula svarta randen i nederkant. Exynos gillar jag och deras skärmar är underbara. Touchwiz däremot är inget jag gillar och hoppas de förändrar ordentligt, det ryktas om att Samsungs bloatwares ska vara borta men vi får väl se på den punkten. Så vänta tills de presenterat den innan du dissar den helt och hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

HTC var faktiskt långt före Apple med antenn linjer bakom telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

hittar inte bilden men hade du sett den hade du förstått

Har sett bilderna, om jag inte hade sett dem hade jag inte uttalat mig om dem.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Skulle kunna kalla mig för Android-fanboy, men Samsung? Nej tack.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har sett bilderna, om jag inte hade sett dem hade jag inte uttalat mig om dem.

den bilden jag mena, det som gör så att den liknar en iphone är sidan från den vinkeln.
http://www.nordichardware.com/Smartphones/htc-one-m9-och-one-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Man kan ju fota vilken telefon som helst och få den se ut som en Iphone om man bara ser det ifrån en vinkel. Tänk på att se olikheterna också, de är betydligt fler.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 007onex:

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

Skrivet av 007onex:

Du har inte hängt med va? Det är Apple som kopierat HTC, HTC har haft det där designspråket sedan tidigt 2013. Herregud alltså.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Jag tror på Hiss, det är värt att nämna att på typiska teknik forum har Samsung många haters, dels från Apple men också från Android communityn som är lite arga på att just deras telefon inte säljer lika bra som Samsung, och man ska försvara egna märket om du förstår.. Men tillbaka till S6

Det verkar som att denna telefonen kommer bli riktigt grym, optimerat och nedtonat Touchwiz, ingen bloatware från Samsung. Den kommer vara i metal, det är dessutom bekräftat i en reklamfilm som visar just metal som material samt lite glas. Tror dock inte Samsung skulle göra Sonys miss med glasbaksida..

Skärmen ryktas bli 5.1" ganska så perfekt alltså, dessutom ska mycket fokus legat på att få kameran till att ta riktigt bra bilder i Autoläget.

Dessutom är det nya Exonys chipet första chipset med 14nm som enligt rykten klart snabbare än Snapdragon 810, dessutom LPDDR3 minne.

Annat intressant är väl att det ryktas vara trådlösladdning out of the box, samt såklart Looppay, sedan hur långtid det tar innan svenska affärer har stöd för loopay det vet vi ju inte men det ska ju inte krävas speciellt mycket från handeln för att få igång det.

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Jag tror på Hiss, det är värt att nämna att på typiska teknik forum har Samsung många haters, dels från Apple men också från Android communityn som är lite arga på att just deras telefon inte säljer lika bra som Samsung, och man ska försvara egna märket om du förstår.. Men tillbaka till S6

Det verkar som att denna telefonen kommer bli riktigt grym, optimerat och nedtonat Touchwiz, ingen bloatware från Samsung. Den kommer vara i metal, det är dessutom bekräftat i en reklamfilm som visar just metal som material samt lite glas. Tror dock inte Samsung skulle göra Sonys miss med glasbaksida..

Skärmen ryktas bli 5.1" ganska så perfekt alltså, dessutom ska mycket fokus legat på att få kameran till att ta riktigt bra bilder i Autoläget.

Dessutom är det nya Exonys chipet första chipset med 14nm som enligt rykten klart snabbare än Snapdragon 810, dessutom LPDDR3 minne.

Annat intressant är väl att det ryktas vara trådlösladdning out of the box, samt såklart Looppay, sedan hur långtid det tar innan svenska affärer har stöd för loopay det vet vi ju inte men det ska ju inte krävas speciellt mycket från handeln för att få igång det.

Den verkar vara vattentät och dammsäker IP67 certified - dust and water resistant

Zony har IP65-/IP68-klassificering

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Den verkar vara vattentät och dammsäker.

Vattentäta telefoner säljer inte, folk ogillar hålla på med flärpar som går sönder.. Kolla bara på Sony som är ledande på det, dom kommer sälja sin mobilverksamhet för att det inte säljer.. Samsungs S5 sålde väldigt dåligt också..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Vattentäta telefoner säljer inte, folk ogillar hålla på med flärpar som går sönder.. Kolla bara på Sony som är ledande på det, dom kommer sälja sin mobilverksamhet för att det inte säljer.. Samsungs S5 sålde väldigt dåligt också..

Jag har en Sony Z3 och jag håller ej på med några flärpar då jag har magnetiska laddaren till den

Flärparna på Z3 är riktigt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleidol:

Vattentäta telefoner säljer inte, folk ogillar hålla på med flärpar som går sönder.. Kolla bara på Sony som är ledande på det, dom kommer sälja sin mobilverksamhet för att det inte säljer.. Samsungs S5 sålde väldigt dåligt också..

S5 mini har dock inga fläpar så dem kanske göra dem IP67 ändå

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

kommer säkert se ut som en iphone 6. Htc m9 verkar se ut som en iphone 6, kan inte de hitta på en egen design och sluta härma apple?

Var du seriös nu? När HTC One M7 släpptes 2013 så var det iPhone 5S som gällde, var dom lika? Förutom att dom använde samma material, nej. Dock så kom ju iPhone 6 och 6+ som såg ganska lika One M7. Sluta tjafsa om vem som härmade vem, ska man vara så galet petig så är ingen originell i någonting idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du har inte hängt med va? Det är Apple som kopierat HTC, HTC har haft det där designspråket sedan tidigt 2013. Herregud alltså.

kan du länka en htc mobil med rundade hörn som en iphone 6?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

kan du länka en htc mobil med rundade hörn som en iphone 6?

Tänkte att den bild inte skulle få dig övertygad med tanke på dina tidigare post i denna tråden så jag slänger in en video till dig

Om du hållt i en One M7 så vet du även att videon och bilder inte ger avrundningen helt rättvisa heller.

Bilder kan ljuga oerhört mycket om man ser på dom på fel "sätt"

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

För att återknuta till S6 så är det faktum att S5 blev ett fiasko kanske det bästa som kunde hända för nu verkar Samsung spänna bågen igen, S5 var imprincip en S4 inga jättenyheter, nyheterna verkar komma nu i S6 just för att det behövs.

Mycket rykten och spekulationer just nu som cirkulerar, för mig personligen kommer det antagligen bli en S6, mest för att jag haft Galaxy S och har nu Galaxy S3 och varit mer än nöjd med bägge..

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04