Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Crowfall

Ett nytt lovande MMorpg i horisonten. J. Todd Coleman som var Creative Director för Shadowbane, Wizard101 och Pirate101 med Gordon Walton som var Executive Producer för Ultima Online, Star Wars Galaxies, och Star Wars: the Old Republic har gått ihop och börjat på nått som verkar ett schysst sandbox lir. Inget tabtarget skit, troligen dryloot och massa andra sköna features.

Bara att skriva upp sig för beta.

http://crowfall.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

För er dom är intresserade, Crowfall startade tidigare idag deras Kickstarter kampanj. Mer information kan hittas på deras officiella hemsida som Ike32 länkade ovan.

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2006

har redan kickat in pengar i spelet.. Verkar riktigt nice..

här är en bra liten video från tuben som sammanfattar en del av spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Enda som verkar synd är att de kallar spelet en "Game of thrones simulator" men inte har permanent death, vilket är hela poängen med varför GoT är intressant och spännande.

I övrigt är de dock inne på helt rätt spår, mycket fokus på spelar-spelar interaktion, bygga förstöra världen själva och fealty/hirarki systement vi gamla veteraner älskade från Asherons call.

Ser även ut som det kommer gå att välja spela på världar med riktigt hårda death penalty regler ( drop 100% inventory + 30% av equipment åtminstånde ).

Mest spännande citat från FAQn (IMO):

Citat:

20. Are there any victory conditions other than the passage of time?

There certainly can be!

Our system allows us to make any number of Worlds, and any number of rules sets. The amazing thing about this design is that it allows for a huge degree of experimentation! Most MMOs get one chance – at launch – to find a mix of rules that appeals to the players. The great thing about the Campaign architecture is that we can be trying dozens of ideas in parallel, all the time. It’s like a generic algorithm for MMO design: the good ideas can be replicated (and riffed on), the bad ideas can be filtered out.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Dec 2001

5 dagar kvar på kickstarter kampanjen.

https://www.kickstarter.com/projects/crowfall/crowfall-throne...

Jag är dock en av de få som gillar tabtarget och hotbar rotations och tycker actioncombat och bara ~9 skills är för lite och har en tendens till att bli väldigt spammigt då man bara i stort sätt pumpar AoE i riktningen där fiender är.
Det finns inget um för CC klasser då taktiken i alla fighter i stort sätt går ut på att klumpa ihop alla fiender och spamma AoE.
Action combat är för lätt och kräver inga skills utöver att strafa och klicka på dodgeknappen då och då.

Vet inte om så stor focus på PvP är bra heller. Jag älskar PvP, men vill inte göra det hela tiden.
Jag gillar också att köra dungeons och raids med mina vänner och att geara min karaktär, men det finns inga instanser i Crowfall.

Gillar dock grafikenstilen väldigt mycket.

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers