Återkalla Corsair H110i GT?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Återkalla Corsair H110i GT?

Hej Inet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20096-corsair-aterkallar-vat...

Har ni bestämt hur ni skall hantera situationen?

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av Mocka:

Hej Inet.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20096-corsair-aterkallar-vat...

Har ni bestämt hur ni skall hantera situationen?

Detta hanteras precis som vilket garantiärende som helst: om en enhet är defekt och läcker så är det givetvis inga problem att skicka in den till oss. Enligt Corsair så är det väldigt uppenbart vilka det är som är påverkade då det ska vara vätska i kartongen. Här är saxxat från deras egna forum:

Citat:

1. We discovered that when some units are exposed to extremely cold, sub-freezing temperatures during shipment, they can leak small amounts of coolant.

2. This problem can be immediately identified when the box is opened as some users noticed small drops of coolant in the plastic bag surrounding the unit.

3. If there has been no coolant leaked in the package, the unit should operate normally and with no problems.

Så har ni köpt en H110i GT och märker att det är vätska när ni packar upp den så felanmäl på hemsidan eller kom in till butik så får vi kolla hur vi löser det på bästa sätt ihop.

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av inet.se:

Detta hanteras precis som vilket garantiärende som helst: om en enhet är defekt och läcker så är det givetvis inga problem att skicka in den till oss. Enligt Corsair så är det väldigt uppenbart vilka det är som är påverkade då det ska vara vätska i kartongen. Här är saxxat från deras egna forum:

Så har ni köpt en H110i GT och märker att det är vätska när ni packar upp den så felanmäl på hemsidan eller kom in till butik så får vi kolla hur vi löser det på bästa sätt ihop.

Tack så mycket. I början lät det nämligen som att de skulle kolla alla sålda enheter.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]