Vilken av dessa 3 Grafikkort bör jag köra på?

Permalänk
Permalänk
Medlem

ASUS R9 290X Matrix Platinum skulle jag kört på.

Permalänk
Medlem

290x verkar vara mest för pengarna

Permalänk

Kör själv på ett 290 tri-x och är jättenöjd. Fungerar utmärkt med 5790x1080p eyefinity tillochmed.

Permalänk
Medlem

290x helt klart kolla på priset!

Permalänk

Har hört att DirectCuII kylaren ska vara dålig dock?

Permalänk
Inaktiv

http://www.sweclockers.com/recension/19735-gigabyte-geforce-g...

Vad tycker du är mest prisvärt? Jag skulle nog tagit 290 då det ser ut att ge bäst pris/fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kickarn77:

Har hört att DirectCuII kylaren ska vara dålig dock?

Jag har köpt det 290x du länkade, blev därför nyfiken; Var har du hört detta?

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Reddit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

http://www.ocdrift.com/review-asus-rog-matrix-r9-290x-platinu...

Permalänk
Medlem

Om du bryr dig om energiförbrukning, värmeutveckling och ljudnivå så skulle jag ta GTX 970

Permalänk
Skäggig legend

Du är inne på FÖRETAG. Gå in på Privat. Jag tycker att R9 290 presterar fantastiskt, speciellt om du ska hålla dig på 1080p.

Permalänk
Medlem

Bör man inte fråga vad han har för andra komponenter innan? Nätaggregat brukar ha en del att säga till om när det gäller elektronslukande grafikkort.

Men måste du ha grafikkort idag och har kraft till det hela skulle jag nog valt 290x-kortet. Kom ihåg att AMD snart ska lansera nya grafikkort. Jag tror nog att ~2800 kr för ett 290x är ett bra pris dock. Men inga av köpen är dåliga! Jag kör själv ett 970 med två skärmar (spelar bara på en 1200p skärm) och är sjukt nöjd med hur tyst och snabbt det är. 290x är dock snäppet vassare men också mycket törstigare = varmt i chassit = mer ljud från fläktar. Mitt 970 hör jag fan knappt när jag spelar med chassit öppet.

Lycka till med köpeångesten.

Edit: Såg nu att priserna är exkl. moms... tänkte väl jag också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Du är inne på FÖRETAG. Gå in på Privat. Jag tycker att R9 290 presterar fantastiskt, speciellt om du ska hålla dig på 1080p.

Blev sjukt taggad när jag såg dom där priserna. Min dröm är nu krossad haha.

Permalänk
Medlem

Sapphire Tri-X kylaren är skitbra. Dock är kortet svinigt långt på 315 mm, så se till att du har utrymme.

Edit, såg nu att det var ett 290, inte 290X, då skulle jag köra på Asus 290X istället.

Permalänk
Master of Overkill

Priserna är ex moms så ni vet.

Permalänk
Skrivet av heatm:

Bör man inte fråga vad han har för andra komponenter innan? Nätaggregat brukar ha en del att säga till om när det gäller elektronslukande grafikkort.

Men måste du ha grafikkort idag och har kraft till det hela skulle jag nog valt 290x-kortet. Kom ihåg att AMD snart ska lansera nya grafikkort. Jag tror nog att ~2800 kr för ett 290x är ett bra pris dock. Men inga av köpen är dåliga! Jag kör själv ett 970 med två skärmar (spelar bara på en 1200p skärm) och är sjukt nöjd med hur tyst och snabbt det är. 290x är dock snäppet vassare men också mycket törstigare = varmt i chassit = mer ljud från fläktar. Mitt 970 hör jag fan knappt när jag spelar med chassit öppet.

Lycka till med köpeångesten.

Edit: Såg nu att priserna är exkl. moms... tänkte väl jag också!

Mina andra komponenter?

i5 4590
8GB Corsair Vengeance LP
MSI H97 Gaming 3
EVGA NEX SUPERNOVA 750B
1TB WD Blue
120GB Intel 530 SSD
Samsung 224DB/BEBE SATA
Fractal Design DEFINE R5

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Sapphire Tri-X kylaren är skitbra. Dock är kortet svinigt långt på 315 mm, så se till att du har utrymme.

Edit, såg nu att det var ett 290, inte 290X, då skulle jag köra på Asus 290X istället.

Varför det? Enligt GPUBoss är skillnaden mellan 290 och 290x rätt så liten. 290 känns mer prisvärd tbh.

Permalänk
Medlem

Det snubbel Asus har gjort med kylaren till det här kortet....hur tänkte dom?
Alla rör har inte kontakt med GPU chippet...jösses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kickarn77:

Varför det? Enligt GPUBoss är skillnaden mellan 290 och 290x rätt så liten. 290 känns mer prisvärd tbh.

290 går att relativt lätt överklocka upp till 290X nivå.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte att kylaren är dålig, trots att basen är "för stor" så kommer ju inte kortet upp i över 77ºC vid OC vilket väl ändå är att anse som ofarligt? Visst att det kanske hade gett bättre prestanda om heatpipesen hade bättre kontakt, men de har ju trots allt kontakt med varandra och skickar väl en del värme sinsemellan..?