Vad tycker ni om Android lollipop 5.0.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Vad tycker ni om Android lollipop 5.0.1

Hallåj har kört android 5 nu i några dagar, nyfiken på vad ni tycker ?

Jag har lite åsikter ang 5:an men vill gärna höra vad ni tycker.

/Force

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Still waiting. Kanske någon har ett vettigt svar när den kommer till z ultra?

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Jul 2009

Funkar bra för det mesta, men jag stör mig på buggen att program kommer tillbaka till 'startade program'-listan ibland när man redan stängt allt. Jag vill ha den listan tom, men får ofta tömma den kanske tre gånger innan den faktiskt är det.

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Kör CM12 på en HTC One M8 (PA kitkat förut) och skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka.
Allt ser så mycket modernare ut och älskar animationerna.

Xposed finns nu även till 5.0 så finns ingen anledning att sitta kvar på 4.4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2014

Finns inget att klaga på tycker jag Kör det utan problem sen december på en nexus 5:a.

Klaga inte på min dyslexi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012

Har det på Nexus 4.n och plattan men tycker det är sådär faktiskt. Stora blaffiga notifikationer och tycker det är svårt att ändra ljudet från ljud-->ljudlös eller till vibration etc. Tycker 4,4 var trevligare faktiskt.

ASUS Z370 Gaming-E, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jag hittar inte ens ljudlöst antingen får man ljud eller ljudlöst med vibrationer eller har jag fel ?
En annan miss som dom gjort tycker jag är att man måste logga in för att kunna ändra om jag vill ha ljud eller ej, innan kunde man hålla inne avstängningsknappen och välja ljudlöst det går inte längre

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004

Har en splitterny Galaxy S5 och telefonen är nästan oanvändbar efter 5.0 uppdateringen.
Konstant pop-up "xxxx has stopped working", Emails syns inte alls, eller går att öppna men blanka sidor.
Måste ladda telefonen 2ggr/dag.
Factory reset blir det imorgon tyvärr :/

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av WongFeiHung:

Har en splitterny Galaxy S5 och telefonen är nästan oanvändbar efter 5.0 uppdateringen.
Konstant pop-up "xxxx has stopped working", Emails syns inte alls, eller går att öppna men blanka sidor.

Jag har också S5 och upplever en del av det du säger, oanvändbar skulle jag inte säga men det är vissa problem som man stör sig på.
Jag får upp "Kontakter har stoppats" från ingenstans med jämna mellanrum, även då kontakter inte ens körs. När man ska stänga ner samtliga öppna prog. så är den segare än förr och det irriterar mig nå enormt, vill kunna stänga ner det som inte används snabbt. Batteritiden har jag dock inga problem med, men sett fler som har samma problem.

/S

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2010

Jag gillar 5.0.2 generellt, men tyckte 4.4.4 var skönare på min Nexus 5:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004

Det kommer ju aldrig till S4 så jag väntar fortfarande ivrigt.

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Jag har s4 jag har fått den, jag upplever inga buggar och då har jag s4 batteri tiden tycker jag är bättre än innan. Jag stör mig på detta med ljudlöst eftersom jag använder detta nästan hela dagarna då jag sitter i möte ofta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av forcevision:

Jag har s4 jag har fått den, jag upplever inga buggar och då har jag s4 batteri tiden tycker jag är bättre än innan. Jag stör mig på detta med ljudlöst eftersom jag använder detta nästan hela dagarna då jag sitter i möte ofta.

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av zipmiX:

Hur kan vissa S4 få och inte andra? Förstår ingenting. Och vadå, kan man inte ha ljudlöst längre?

Gå till sammobile.com och ladda ner!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2012
Skrivet av zipmiX:

Jo du kan ha ljudlöst men iaf jag tycker att det är jevvligt mycket meckigare än innan. Förut kunde du hålla in power och sen välja lite olika alternativ, nu finns det bara ett endaste alternativ du kan välja på och det är "stäng av"

Jag hade inte haft nåt emot att ha kvar 4,4 faktiskt. hellre den versionen än 5,0

ASUS Z370 Gaming-E, Deliddad i7 8086K @ 5.2 Ghz (1.34V), ASUS GTX 1080 Strix, 16 GB Corsair Vengeance LPX, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

På min S5 upplever jag som något snabbare och enlig tester ska lollipop ge något bättre batteritid så jag är helnöjd. dock gillar jag inte alls allt det där vita lollipop medför, föredrar svarta menyer mer behagligare för ögonen.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011

Harar det i nuläget då min Nexus 5 blir väldigt långsam och kraschar. Inväntar en uppdatering omgående!

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Jag har 5.0 på min lg g3 och det är den bästa androidupplevelsen jag har haft. Flytet på bra, inga krasher eller buggar. Lite funktioner som lg har lagt in som jag diggar, så på g3 är det helt klart lollipop man ska köra

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2011

Funkar utan problem på min Moto G 2014. Fått bättre prestanda och längre batteritid. Har inga klagomål

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || Silverstone FT05B
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 1600X || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Kört det lite på LG G3 men har inte hittat alla nyheter. Däremot är de som jag hittat suveräna så jag är nöjd.
Trist att hemskärmen fortfarande startar om men det händer inte lika ofta som innan.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer X34A @ 95Hz]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av forcevision:

Skrivet av zipmiX:

Skrivet av Kilrah:

Jo du kan ha ljudlöst men iaf jag tycker att det är jevvligt mycket meckigare än innan. Förut kunde du hålla in power och sen välja lite olika alternativ, nu finns det bara ett endaste alternativ du kan välja på och det är "stäng av"

Jag hade inte haft nåt emot att ha kvar 4,4 faktiskt. hellre den versionen än 5,0

För att aktivera ljudlöst så gå in i notifikationsfältet, välj fyrkanterna högst upp till höger.
Där finns en som heter alla, ändra till Prioriterat eller Ingen.
Ingen kommer att döda alla ljud.
Prioriterat fungerar som det gamla blockeringsläget där man själv kan välja vad som skall få lov att gå igenom med ljud t.ex vissa kontakter eller meddelanden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av WongFeiHung:

Det står klart och tydligt att dom rekommenderar en factory reset efter att du kört in lollipop.

Kommer ej ihåg vart men tror det var i kies när installationen var klar kom det upp en liten varnings ruta där det stod kör en factory reset direkt när mobilen har startat om..

Jag har likadan mobil och inget av dom problemen har jag märkt av.

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kawlmar
Registrerad
Feb 2009

Kör 5an på min Nexus 5 och det funkar helt felfritt, inte haft några större bekymmer med något alls. Vet inte riktigt om ni andra som har nexus 5 är jävligt känsliga eller om det är något speciellt fel som bara ni har, för jag har då inga problem alls.

Fractal Design Define S - ASUS Z170 Maximus VIII GENE - Corsair 16GB DDR4 2133MHz - Intel i7 7600k 4.0GHz - 3x Dell Ultrasharp U2312H - Asus GeForce GTX 1070 8GB - Corsair RM750x (750W) - NZXT Kraken X41 (140mm) - Samsung 850 EVO (500GB) - Intel 320 Series 120GB x 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Sampabowie:

Jag har också S5 och upplever en del av det du säger, oanvändbar skulle jag inte säga men det är vissa problem som man stör sig på.
Jag får upp "Kontakter har stoppats" från ingenstans med jämna mellanrum, även då kontakter inte ens körs. När man ska stänga ner samtliga öppna prog. så är den segare än förr och det irriterar mig nå enormt, vill kunna stänga ner det som inte används snabbt. Batteritiden har jag dock inga problem med, men sett fler som har samma problem.

/S

Gjorde ni verkligen faktory reset? Har s5 och har inte haft ett enda problem sen uppdateringen. Gjorde faktory resett före och efter uppdateringen och den funkar klockrent. Gissar att det är en massa gammla inställningar som ligger och spökar på era mobiler.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g603 wireless gamingmouse| Logitech g613 wireless gaming keyboard| Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av KingCobra:

Gjorde ni verkligen faktory reset? Har s5 och har inte haft ett enda problem sen uppdateringen. Gjorde faktory resett före och efter uppdateringen och den funkar klockrent. Gissar att det är en massa gammla inställningar som ligger och spökar på era mobiler.

Nej jag har inte gjort något åt det då jag inte haft tid. Ska göra det så snart som möjligt.

/S

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Fronix:

Kör 5an på min Nexus 5 och det funkar helt felfritt, inte haft några större bekymmer med något alls. Vet inte riktigt om ni andra som har nexus 5 är jävligt känsliga eller om det är något speciellt fel som bara ni har, för jag har då inga problem alls.

Jag har gjort två resets utan resultat. Jag har stora problem med prestandan. Vi pratar laddtider på sekunder för att öppna och stänga exempelvis chrome. Krascher sker kanske en gång i minuten i vissa appar. Skulle inte säga att det är något som någon kan uppleva som behagligt.

Intel core i7 6700K, MSI Radeon R9 390X GAMING 8G, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 8GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åbo, Finland
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av fermia:

Det står klart och tydligt att dom rekommenderar en factory reset efter att du kört in lollipop.

Kommer ej ihåg vart men tror det var i kies när installationen var klar kom det upp en liten varnings ruta där det stod kör en factory reset direkt när mobilen har startat om..

Jag har likadan mobil och inget av dom problemen har jag märkt av.

Om de nu "klart och tydligt" står då man installerar det så har jag nog missat de Men ska absolut prova detta, och se om de blir alls bättre.

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Sarynoth:

För att aktivera ljudlöst så gå in i notifikationsfältet, välj fyrkanterna högst upp till höger.
Där finns en som heter alla, ändra till Prioriterat eller Ingen.
Ingen kommer att döda alla ljud.
Prioriterat fungerar som det gamla blockeringsläget där man själv kan välja vad som skall få lov att gå igenom med ljud t.ex vissa kontakter eller meddelanden.

Vad exakt innebär det när jag sätter inga ? Är det endast ljudet som stängs av eller är det fler saker som stängs av ?

* Provat som skribenten ovan och det funkar. Precis så som jag vill ha det tack för hjälpen. Har en fråga till, kan man ändra så låsskärmen visas lite längre än som standard ? För nu är den synlig i max 2 sek hinner inte läsa vad som står.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av forcevision:

Vad exakt innebär det när jag sätter inga ? Är det endast ljudet som stängs av eller är det fler saker som stängs av ?

* Provat som skribenten ovan och det funkar. Precis så som jag vill ha det tack för hjälpen. Har en fråga till, kan man ändra så låsskärmen visas lite längre än som standard ? För nu är den synlig i max 2 sek hinner inte läsa vad som står.

Inga betyder INGET ljud. Funktioner stängs inte av men t.ex alarm och liknande kommer inte heller igenom med ljud.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Kör det på min LG G3 och finns inget att klaga på utom detta med att inte kunna sätta den i ljudlöst utan vibrationer på ett enkelt sätt, har dock inte kollat så noga på detta..

I övrigt så upplevs lollipop på G3 som lite av en mix mellan kitkat och nya 5.0..

För tillfället en sketen Acer gaming laptop