Din gamla Nexus 7 seg efter Lollipop ? Se här !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyperterminal
Registrerad
Sep 2008

Din gamla Nexus 7 seg efter Lollipop ? Se här !

Har du som jag uppdaterat din gamla Nexus 7 till Lollipop och fått något som liknar en påse rå torsk i prestanda ?

Man kan göra en factory reset så ska det lösa biffen, men ids man inte det så fungerar detta lika bra:

1) Slå av autorotation (jag gjorde inte det)
2) Gå in i Inställningar / Språk & Inmatning, klicka på ditt språk under Googles tangentbord, klicka på Utseende & layouter, välj ett Holo tema
3) Gå in i Inställningar / Språk & Inmatning, klicka på ditt språk under Googles tangentbord , klicka på Svepskrivning, slå av Visa ordförslag vid svepskrivning, alt slå av hela svepskrivningen som jag gjorde

VOILA - SOM NY

På engelska
1)turning off auto screen rotation 2)going into keyboard settings and choosing holo theme 3)keyboard settings -> gesture typing -> turn off dynamic floating preview helped a lot.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2001

Tack måste testa detta när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 1700. Asus ROG strix B350. Msi R9 390

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Har inte upplevt min som seg, men vart väldigt glad över bytet av tangentbord då jag verkligen hatade Material tangentbordet som blev standard (och har egentligen inte brytt mig om att leta efter annat). Sen så hade jag redan stängt av swipe skiten då det krånglar mest till när man skriver, och skall jag skriva mycket och fort så har ju ju även ett grymt bluetooth tangentbord att använda.

Dock så behåller jag autorotation, då det är väldigt användbart när halva skärmen fastnar som svart (vilket den gör i Firefox då och då), bara vrida till portrait och sen tillbaka till landscape så är det löst. Sen så använder jag plattan i båda lägena så det kommer att stanna oavsett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Tack för tipset. Det gjorde nexusen snabbare.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hyperterminal
Registrerad
Sep 2008

Ja jag sikppade steget med att stänga av autorotation och det verkar inte spela någon roll. Det är något eller båda av dom andra stegen som fixar problemet.