Byta MB i Lumia 920/Ny mobil under 1000kr

Permalänk
Medlem

Byta MB i Lumia 920/Ny mobil under 1000kr

Hej alla!

Jag lyckades i slutet av November "förstöra" min Lumia 920 som jag har haft sedan release. Detta genom att LED-blixten, som satt löst, råkade tryckas in under skalet och i sin tur krossa hörnet av ett chip på telefonens moderkort. Detta ledde i sin tur till att Power-knappen slutade fungera. Telefonen i sig fungerar med hjälp av "double tap" på skärmen, men jag kan varken stänga av skärmen eller starta/starta om telefonen om batteriet skulle ta slut, vilket inte riktigt är hållbart för dagligt bruk.

Jag har sedan dess lånat en Nexus 5 men den måste jag nu lämna tillbaka. Problemet är att det för tillfället inte finns någon telefon på marknaden som tilltalar mig, utan jag väntar just nu på LG G4 som jag hoppas blir vad jag vill ha.

Jag behöver dock en telefon fram tills dess, så jag står inför två val. Antingen försöker jag få tag på ett nytt moderkort till 920n från ebay eller liknande. Kollade lite snabbt och det tycktes gå på ca 600 + eventuell frakt, men åtkomsten tycktes väldigt dålig. Själva bytet känner jag mig ganska bekväm med att göra men jag antar att det blir en hel del pill med mjukvara m.m. för att få den att fungera. I vilket fall, är det något som ni rekommenderar?

Mitt andra alternativ är att köpa en telefon att ha tills vidare. Jag har en gammal HTC Wildfire som fungerar men som jag helst undviker då den får en sköldpadda att framstå som snabb i jämförelse. Kan tänka mig att lägga max 1000 kr på en tillfällig telefon, så jag är medveten om att jag inte kommer få någon topprestanda. Men något som faktiskt går att använda utan extrema mängder lagg vore trevligt.

Så, borde jag försöka laga min 920 eller ska jag satsa på en ny telefon för max 1000kr?

Kan tillägga att jag föredrar Android, men om budget-Android fortfarande är lika med kass upplevelse går WP bra.

Tack på förhand
/Qnott

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Medlem

Lumia 920 kan du hitta för en bit under 1000kr begagnad annars se bara till att den är olåst o funkar på svenska nät.

Jag bytte själv till en lg g3s när skärmen på min lumiav920 sprack. Och kan säga att jag inte är nöjd efter några månader blev den seg och det känns nästan som på ZTE blade tiden. Så se till att köpa bättre än den i Alla fall. Men jag hoppas på Android 5.0 det kanske fixar prestandan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb