Kan jag Installera StarCraft 2 med Usb?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2012

Kan jag Installera StarCraft 2 med Usb?

Jag har en starcraft 2 skiva. men kan jag på något sätt föra över det som finns på skivan till ett usb minne? och använda usb istället för cd vid installation?

Besök gärna min blogg: seXsson.se och sen varför inte surfa in på facebook och gilla sweclockers.

kommer aldrig att glömma Jonas Thörnqvist när han säger: - Helt enkelt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av seXsson:

Jag har en starcraft 2 skiva. men kan jag på något sätt föra över det som finns på skivan till ett usb minne? och använda usb istället för cd vid installation?

Testa?

det lär ju fungera alternativet är ju battle.net appen, och installera därifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jan 2005

Du kan väl ladda ner installationsfil från battle.net istället?

|Intel Core i5-4670K (Corsair Hydro H80i)|MSI Z87-GD65|Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE PRO|MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr|Samsung SSD Pro Basic 840-Series 256GB|Corsair HX 750W 80+ Gold|NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart|Acer Predator XB241|Benq GL2440|Logitech G500|Steelkeys 6G|Windows 10 Svensk x64|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Finns en gömd inbyggd funktion i Windows som gör just detta.

* Sätt i skivan i cd/dvd-läsarn och USB-minnet i valfri usb-port.
* Öppna skivan i explorer och markera allt du ser direkt i första vyn på skivan.
* Tryck Ctrl+C
* Gå nu till ditt USB-minne
* Tryck Ctrl+V

Hoppas det hjälper, ha en trevlig fredag!

Dator: Ett metall chassi med varierande komponenter på insidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Creatooz:

Finns en gömd inbyggd funktion i Windows som gör just detta.

* Sätt i skivan i cd/dvd-läsarn och USB-minnet i valfri usb-port.
* Öppna skivan i explorer och markera allt du ser direkt i första vyn på skivan.
* Tryck Ctrl+C
* Gå nu till ditt USB-minne
* Tryck Ctrl+V

Hoppas det hjälper, ha en trevlig fredag!

Kopieringsskydd?

Däremot så är det bästa att ladda ner installationen, lägga på USB o sen installera. Eller bara installera från nerladdade installationen direkt. Tror du måste ladda ner x antal filer ändå? Vet inte hur starcraft2 installationen fungerar exakt från skiva^^

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2003

Vem tusan använder skivor nu för tiden, bara installera battle.net applikationen och tryck på install under SC2.

Om du vill föra över på USB kan du nog göra bränna CDn till ISO format och lägga iso filen på USB, sen mounta den på target-datorn, är ovanligt att spel har avancerat kopieringsskydd nu för tiden så funkar säkert fint.

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5