Permalänk
Medlem

"Ethernet till Wifi adapter"

Jag är i behov av en "ethernet till wifi adapter". Jag har en IP-kamera som bara har ethernet, men jag hade gärna sluppit att dra fram en kabel till den. Tyvärr är kameran inte POE-enabled, då kunde det varit värt besväret... Funderar på om det finns någon som har erfarenhet av en vettig adapter? Som fungerar ordentligt och inte dör med jämna mellanrum, det verkar vara ett problem med vissa har jag erfarit i mina google-sessioner.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Köp en lite AP som t.ex Apples AirportExpress?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Det kan ju vara en väg att gå, en liten AP. Tänkte inte alls på det. Har redan en Ubiquiti AP, skulle kunna leta upp nån sån kanske. Bra tänkt, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Det kan ju vara en väg att gå, en liten AP. Tänkte inte alls på det. Har redan en Ubiquiti AP, skulle kunna leta upp nån sån kanske. Bra tänkt, tack!

Men då har du redan en AP. Varför ska du ha en till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har kört med ASUS WL-330N3G på ett par skrivare för att göra om ethernet till trådlöst.
Finns ett läge för detta i menyerna på den.
Men funkar med de flesta moderna gateways att köra dem i AP läge.
Fördelen med denna asus är art den är tokliten och drivs på usb

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Fast du vill ju inte ha en "ethernet till wifi-adapter" (AP). Du vill ha en "wifi till ethernet-adapter" (trådlös nätverksbrygga).

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Fast du vill ju inte ha en "ethernet till wifi-adapter" (AP). Du vill ha en "wifi till ethernet-adapter" (trådlös nätverksbrygga).

Ja, okej då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Men då har du redan en AP. Varför ska du ha en till?

Jag vill göra kameran trådlös. AP'n jag har är just en Access Point till det trådlösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har själv testat en Wifi-Ethernet brygga från LB-LINK, du kan läsa min recension av den här: http://jiihon.com/articles/hardware/7-lb-link-mini-travel-rou.... I bryggat läge (AP) så har den fungerat utan att krasha i åtminstone en vecka, längre än så har jag inte orkat hålla den i kontinuerlig drift.