Htc m8 eller sony xperia z3

Permalänk
Medlem

Htc m8 eller sony xperia z3

jag har en budget på 4000 kr, kan köpa en nästan ny htc m8 för 3000 kr eller en z3 för 4000 med studentrabatt.
Surfar,ser serier, och läser böcker, därför är det viktigt med en bra upplösning på skärmen. fotar även lite smått, men fotograferar främst med min systemkamera.
Det som avskräcker mig från htc är kameran, sony skräckhistorierna om spräckta glas.
Vilken skulle ni ha inhandlat.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ kunde ju varit LG G3.
1440p resolution, bra kamera med väldigt snabb fokus.

Kostar vid första anblick runt 3700kr

Äger en sådan själv. Är grymt nöjd faktiskt

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Åk till en affär och prova mobilerna så du kan fatta en egen uppfattning om vilken du gillar mest. Båda kör ju Android så du kan ändra om utseende och funktioner fritt.

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Bytte själv från en HTC m8 till en Z3. M8:an var jag otroligt nöjd med men kvalitén i skärmen var tyvärr inge vidare. Sprack av sig själv i toppen efter ca 6 månaders användning. Tycker dock att Z3 är mycket rappare, mycket tack vare 3GB ram istället för 2GB som m8:an har. Men känn på modellerna, m8:an är skön i handen, man märker dock att z3an har större skärm.

Permalänk
Medlem

Köp M9 kanske som precis släpptes istället för nu gamla M8? Annars hade jag köpt Z3 (har Z3 Compact själv), för IP-klass, tunnare, galet bra batteritid osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Köp M9 kanske som precis släpptes istället för nu gamla M8? Annars hade jag köpt Z3 (har Z3 Compact själv), för IP-klass, tunnare, galet bra batteritid osv..

Vore ju ett alternativ om et inte vore för att den kommer troligen kosta nästan 7.000:-
Annars så vore det ju helt klart det finare valet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Alltså en fråga; köper de flesta mobltelefoner i dagsläget? Jag menar jag kör alltid på abonnemang Så då får man ju en gratis telefon fast med en månadskostnad. Är det bättre o köpa en telefon? Blir inte allt dyrare då , jag tänker på typ sms/ring etc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Alltså en fråga; köper de flesta mobltelefoner i dagsläget? Jag menar jag kör alltid på abonnemang Så då får man ju en gratis telefon fast med en månadskostnad. Är det bättre o köpa en telefon? Blir inte allt dyrare då , jag tänker på typ sms/ring etc?

Du kan ju fortfarande teckna ett avtal där sms/telefoni och sådant? A utesluter inte nödvändigtvis B.

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Alltså en fråga; köper de flesta mobltelefoner i dagsläget? Jag menar jag kör alltid på abonnemang Så då får man ju en gratis telefon fast med en månadskostnad. Är det bättre o köpa en telefon? Blir inte allt dyrare då , jag tänker på typ sms/ring etc?

Nej du får ingen telefon gratis, däremot köper du dina telefoner på avbetalning.
Jag köper alltid mina telefoner kontant, betalt och klart och betalar 245/månad för fastpris-abb med 7GB surf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nej du får ingen telefon gratis, däremot köper du dina telefoner på avbetalning.
Jag köper alltid mina telefoner kontant, betalt och klart och betalar 245/månad för fastpris-abb med 7GB surf.

Woot vad snackar du om? Jo när mitt abonnemang går ut så kan jag byta telefon o den kostar ju 0 då. Men sen har jag ju en månadskostnad på telefonen. Tex nu har jag typ 349/mån för min Samsung Galaxy S3.

Känns ju onödigt att köpa en telefon för så mkt när man kan få en gratis o betala mindre per månad. + det är dyrare väl med att ringa/sms när man köpt en telefon för då använder man väl sig av kontantkort?? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

Woot vad snackar du om? Jo när mitt abonnemang går ut så kan jag byta telefon o den kostar ju 0 då. Men sen har jag ju en månadskostnad på telefonen. Tex nu har jag typ 349/mån för min Samsung Galaxy S3.

Känns ju onödigt att köpa en telefon för så mkt när man kan få en gratis o betala mindre per månad. + det är dyrare väl med att ringa/sms när man köpt en telefon för då använder man väl sig av kontantkort?? Eller?

Du har missförstått allt. Har inte tid att förklara nu, men någon annan kanske har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Du har missförstått allt. Har inte tid att förklara nu, men någon annan kanske har.

What? Alltså jag var på Phone House o där behöver jag inte betala för en telefon om jag inte vill det. Ganska skönt med abonnemang tkr jag. Men vissa föredrar väl kontantkort. Tycker det bara det e bökigt för man vet inte hur mkt pengar man har kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

What? Alltså jag var på Phone House o där behöver jag inte betala för en telefon om jag inte vill det. Ganska skönt med abonnemang tkr jag. Men vissa föredrar väl kontantkort. Tycker det bara det e bökigt för man vet inte hur mkt pengar man har kvar.

Låter som att phonehouse gratistelefoner funkar för dig då.

Trollar du? Man behöver inte ha kontantkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

What? Alltså jag var på Phone House o där behöver jag inte betala för en telefon om jag inte vill det. Ganska skönt med abonnemang tkr jag. Men vissa föredrar väl kontantkort. Tycker det bara det e bökigt för man vet inte hur mkt pengar man har kvar.

Alltså, seriöst? Tror du verkligen att du FÅR en telefon helt gratis?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

I det erbjudande han har, 349kr/månad för fastpris så FICK han sin telefon (S3) helt gratis (mot att han band upp sig på 24m).
Fastpris abonnemanget han har hade kostat 349kr både med och utan telefon.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Låter som att phonehouse gratistelefoner funkar för dig då.

Trollar du? Man behöver inte ha kontantkort.

Skrivet av Kilrah:

Alltså, seriöst? Tror du verkligen att du FÅR en telefon helt gratis?

kan ni istället förklara för mig då varför man får en telefon som man betalar för i månaden? Då slipper man lägga ut 4000-5000 kr på en telefon. Fattar inte grejen.

Alltså jag har alltid behövt lägga ut 4000 kr + för en telefon när jag har abonnemang. Klart jag betalar i månaden, o jag vet att jag betalar för telefonen då. Men ni som köper en telefon, har inte ni också månadskostnad? Mindre kanske, men är det värt de?

Snälla förklara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benham20:

kan ni istället förklara för mig då varför man får en telefon som man betalar för i månaden? Då slipper man lägga ut 4000-5000 kr på en telefon. Fattar inte grejen.

Alltså jag har alltid behövt lägga ut 4000 kr + för en telefon när jag har abonnemang. Klart jag betalar i månaden, o jag vet att jag betalar för telefonen då. Men ni som köper en telefon, har inte ni också månadskostnad? Mindre kanske, men är det värt de?

Snälla förklara.

Vad ska förklaras? Du binder dig i 2år och betalar förmodligen lite mer i månaden än du skulle gjort annars. Om du inte skulle kunna få en billigare månadsavgift så tycker operatören iaf det är värt att binda dig vid deras tjänst i 2år.

Varför får du annars inte välja flaggskeppet med det billigaste abbet utan förhöjd avgift?

Jag betalar ca 200:- i månaden för abbet. Brukar lägga ca 3000:- på telefonen.
Jag vill kunna byta telefon oftare om jag har lust utan att ha någon bindningstid etc.

Permalänk
Medlem

Fasen vad mycket ni betalar.
Betalar 149 i månaden med fri surf men då får jag betala lite för samtalen per minut men jag ringer väldigt lite och surfar desto mer, kan ju ringa med Viber tex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad ska förklaras? Du binder dig i 2år och betalar förmodligen lite mer i månaden än du skulle gjort annars. Om du inte skulle kunna få en billigare månadsavgift så tycker operatören iaf det är värt att binda dig vid deras tjänst i 2år.

Varför får du annars inte välja flaggskeppet med det billigaste abbet utan förhöjd avgift?

Jag betalar ca 200:- i månaden för abbet. Brukar lägga ca 3000:- på telefonen.
Jag vill kunna byta telefon oftare om jag har lust utan att ha någon bindningstid etc.

Ok jag förstår nu. Man betalar för telefonen + abonnemanget. My bad.

Permalänk
Medlem

Men det är ändå avsevärt mycket billigare än att betala telefonen kontant. HTC M9 betalar du 150kr/mån för i 24 månader så 3600kr totalt för telefonen på phonehouse om man väljer 3s minsta abonnemang och det ryms ju i budgeten. Om man inte tar 3s största abonnemang då är telefonen faktiskt gratis!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SexMachine:

Men det är ändå avsevärt mycket billigare än att betala telefonen kontant. HTC M9 betalar du 150kr/mån för i 24 månader så 3600kr totalt för telefonen på phonehouse om man väljer 3s minsta abonnemang och det ryms ju i budgeten. Om man inte tar 3s största abonnemang då är telefonen faktiskt gratis!

Tecknade nyss ett avtal hos Telenor där jag köpte Z3Compact för 399kr i månaden med deras medium abonnemang, fria samtal & sms + 6gb surf. Alltså cirkus 3600 för telefonen, tycker det var rimligt då den kostar runt 4500 annars? Så det beror väl på om man kan få en bra deal eller inte..

Edit: Vet inte riktigt hur jag räknade.. Trött, medium kostar ju vanligtvis 399kr utan mobil så egentligen betalar jag väl inget extra jämfört med om jag skulle ha samma abonnemang utan mobil?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Edit: Vet inte riktigt hur jag räknade.. Trött, medium kostar ju vanligtvis 399kr utan mobil så egentligen betalar jag väl inget extra jämfört med om jag skulle ha samma abonnemang utan mobil?

Jo det beror ju på hur man räknar. Hade du tagit tele2 så hade du fått 20GB o samtal/sms/mms gratis för 298:- (eller 248:- med 5GB) & helt utan bindningstid.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Boss302:

Jo det beror ju på hur man räknar. Hade du tagit tele2 så hade du fått 20GB o samtal/sms/mms gratis för 298:- (eller 248:- med 5GB) & helt utan bindningstid.

Har alltid haft Telenor, well de hette Vodafone innan vill jag minnas så vill gärna inte byta men ja tele2 har ju sjysstare abonnemang utan mobil. Fast de 300kr är som sagt utan mobil, med en butiksköpt z3compact hade det landat på 485kr i månaden, alltså dyrare i slutändan. Visserligen med mer datamängd.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Har alltid haft Telenor, well de hette Vodafone innan vill jag minnas så vill gärna inte byta men ja tele2 har ju sjysstare abonnemang utan mobil. Fast de 300kr är som sagt utan mobil, med en butiksköpt z3compact hade det landat på 485kr i månaden, alltså dyrare i slutändan. Visserligen med mer datamängd.

Ja jag säger inte att det inte finns fördelar eller inte kan vara bättre ekonomiskt. Men de ger ju inte bort telefonerna.

(Bytte från europolitan innan de blev telenor )

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Boss302:

Ja jag säger inte att det inte finns fördelar eller inte kan vara bättre ekonomiskt. Men de ger ju inte bort telefonerna.

(Bytte från europolitan innan de blev telenor )

Var det europolitan? Hadr för mig vodafone, längesen nu iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Var det europolitan? Hadr för mig vodafone, längesen nu iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev väl vodafone efter europolitan vill jag minnas.